Vilket MC märke är bäst? POLL

Bästa hojtillverkaren

• Antal röstningar
    0

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
zx9r-01
var det huskvarna som gjorde militärens 40-50 tals hojjar där har du en pålitlig järnhäst.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Buster skrev:
Måste nästan vara Ducati som stämmer bäst in.

Bra andrahandsvärde, intressanta tekniska lösningar, körkänsla och design har de definitivt. Tillförlitligheten kan jag inte uttala mig om.

Det verkar som om de som röstat på Honda har vägt tillförlitligheten som viktigast. Honda har väl aldrig haft någon vidare design eller körkänsla.

Nää..ingen vidare design..... :rolleyes:

Bifogat

• VTR.jpg
    VTR.jpg
    37.2 KB · Visningar: 184

Ducati for life

Guest
Buster skrev:
Måste nästan vara Ducati som stämmer bäst in.

Bra andrahandsvärde, intressanta tekniska lösningar, körkänsla och design har de definitivt. Tillförlitligheten kan jag inte uttala mig om.

Det verkar som om de som röstat på Honda har vägt tillförlitligheten som viktigast. Honda har väl aldrig haft någon vidare design eller körkänsla.

:yoparty

Ducati for life

Guest
HönaPower skrev:
Var fick du luft ifrån då? :lol

..genom att ligga före dig och få fri lejd, frisk luft och slippa jaga en röd lykta. Det känner väl du igen... :arsele

Ducati for life

Guest
HönaPower skrev:
Jag ligger bakom dig av säkerhetsskäl, den dagen dina bromsar pajjar vill jag inte operera ur en ducati med förare ur röven....

aight - de va lågt. Men jag antar att du menar att BREMBO gör dåliga bromsar och stålomspunnet är bara för utställningsobjekt?

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
HönaPower skrev:
Tillförlitlighet
Design
Körkänsla
Tekniska lösningar
Andrahandsvärde

Tillförlitlighet
Här har jag (precis som många andra) fått för mig att Honda är bäst. Volvo-kvalitet.

Design
Här finns bara ett märke som regerar, och det är inte med i pollen. Inget annat märke har fått sin design kopierad av så många konkurrenter. Inget annat märke säljer lika många T-shirts, planscher, accessoarer etc. Inget annat märke förekommer i så många reklamfilmer som vill förmedla en cool livsstil. Inget annat märke har lika mycket status på parkeringen utanför jobbet.

Körkänsla
Italienare är väl bra på sånt, så det borde väl vara Ducati? Eller är det bara personligheten...?

Tekniska lösningar
Honda byggde NR750. Inga fler argument behövs.

Andrahandsvärde
Där vinner definitivt inget Japanskt märke. Troligen samma hoj som äger design-genrén.

...och jag röstar inte på "mitt märke" i någon av kategorierna, eftersom jag enbart haft Yamaha.

De hade dock vunnit "Most bang for the buck" om det funnits med i pollen. Troligen bäst i MC-världen på att återanvända delar från tidigare succeér i nya modeller.

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Av de kriterier som nämnts är det bara "tillförlitlighet" som talar emot Ducati jämfört med japanerna, imo. Och jag är inte ens märkesfanatiker (tycker jag själv). Hade man haft med totalekonomi, prestanda, praktiska aspekter (som plats under sätet och sånt), ergonomi, tillgång på delar osv, så hade det blivit något japanskt. Men allt det kanske ligger inbakat i "etc"...

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Eldstorm skrev:
Fast den var väl inte riktigt i originalutförande... ;)
Men enkelsving är riktigt snyggt :tummenupp

Aj fan, där var jag dåligt upplyst, hade precis för mig att SP1:an hade enkelsving som VFR... :va

Hursomhelst så äger du min drömhoj...en sån blir det nästa gång jag byter! :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024