Vilket munstycke på 170cc?

veinge_dt

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
DT125R SM
Hejsan alla gummi brännare..

Fick min 170cc igår och har nu satt på den på dtn, men jag har endast kört några försiktiga mil och undrar ungefär vilket munstycke som skulle passa bra.
Just nu har jag 250 och det är då bestyckat efter effektrör och bortagen elektronsik strypning så tror ni 300, 290 skulle sitta fint?

Skulle även behöva tips på var man kan beställa munstycke, det är en Mikuni TM 28mm.

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
munstyken kan du köpa på vilken yamaha återförsälgare/vektsad som hällst.. finns det inte så kan dom beställa.

veinge_dt

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
DT125R SM
Hittade på lelles mc för endas 18 kr styck så det är ju bara att ta hem några stycken..

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Hittade på lelles mc för endas 18 kr styck så det är ju bara att ta hem några stycken..

Rekomenderar att inte köpa från lelles över internet då deras postorder inte är bra, eller det är det jag uppfattat då jag läst om dem hära på SH.

På addemoto.se kostar dem 19 kr

Jag köpt dellorto munstycken där fick dem 2 dagar efter men hade fått dem tidigare om jag lagt beställningen tidigare. (rekomenderar)

Finns storlekar mellan 65-350

Tyvär så är jag inte så bra på bestyckning, men ta hem 10st och börja med de största

Lycka till,

Sen undrar ajg vad du fick lägga ut för 170cc?

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
Vaddå att den DTn lär gå bra. :tungan dra på en 32mm fugge! dock skiljer det sig ganska mycket i pris mellan 19 kronors munstycke och en 32 fugge. men va fan.

veinge_dt

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
DT125R SM
Vaddå att den DTn lär gå bra. :tungan dra på en 32mm fugge! dock skiljer det sig ganska mycket i pris mellan 19 kronors munstycke och en 32 fugge. men va fan.

Får se hur den går när jag bytt munstycke och kört in den. Tror ni att mitt avagsrör stryper mycket eftersom det är gjort efter en 125 cc?

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Får se hur den går när jag bytt munstycke och kört in den. Tror ni att mitt avagsrör stryper mycket eftersom det är gjort efter en 125 cc?

Inte mycket, men du får inte ut all effekt som du kan få ut. Bygg ett avstämt avgassytem, kostar väl ca 1500kr allt som allt. Och sen borde du byta till 35mm förgasare. Det kommer ge mycket.

veinge_dt

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
DT125R SM
Inte mycket, men du får inte ut all effekt som du kan få ut. Bygg ett avstämt avgassytem, kostar väl ca 1500kr allt som allt. Och sen borde du byta till 35mm förgasare. Det kommer ge mycket.

Jag snackade med en kille från vmr.se för ett tag sedan och han sa att en 30 mm förgasare är bra om jag vill ha effekten på låga varv och sedan en 32 mm kommer effekten lite högre upp så jag satsar väll på en 32 mm så kanske jag får tillbaka det höga ljudet som fanns på 125 cc :)

Någon som har monterat en sådan här förgasare
Mikuni TMX-30 på den DT eller något, passar den utan någon modd?

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Ersatte 28 mm förgasaren på min dåvarande CRM med en mikuni 30 mm. Var inga som helt problem eftersom diametrarna var lika på de båda förgasarna där man fäster gummit till insuget.
Annars bör det finnas adaptrar att köpa/göra själv. Köpt min förgasare från vrm.se
Det enda jag behövde göra var att borra ett 2 mm hål för att leda in oljan från oljeslangen in i förgasaren.

Han gör även skräddarsydda system efter dina komponenter... men det kostar lite mer. Tror att Lundgren kollade upp det?? Eller var det T4pper? Hmm dunno, ni får skriva själva :)

Med tanke på att du har en såpass stor cylindervolym så bör du även byta upp dig i förgasarstorlek. Exakt vilken storlek du ska är jag inte insatt i. Ring och hör med Roffe på VRM :) Han finns i uppsala!

http://web.telia.com/~u18322443/mikuni/mikuni.html

Jag köpte min förgasare för drygt 900... vet inte om ja fick specialpris eller om han tagit bort de "billiga" från hemsidan? Ring honom om det verkar intressant, alltid bra att ta de över tele istället för jobbiga mail!

Lycka till!

Edit: Det var denna förgasare jag köpte för 900:-
Mikuni TMX-30
Finns på länken ovan nånstans :)

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Jag tycker helt klart du bör gå upp i förgasarstorlek. Jag är inte heller så insatt i förgasarstorlekar men vet att Malossi har rekomenderat 34-160cc och 37-180cc på CRM, men detta var Dell'orto förgasare det gällde om jag itne missminner mig.

Ja det var jag som kollade upp med avgassystem hos VRM men jag kollade bara efter överliggande eftersom det var det som var intressant. ritning för det ca 2-3000 och ska du ha ett vetsat och klar ca 5-6000 kr kommer det att gå på då. Men då får du det register du vill och den lär gå fint. :)

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Jag tycker helt klart du bör gå upp i förgasarstorlek. Jag är inte heller så insatt i förgasarstorlekar men vet att Malossi har rekomenderat 34-160cc och 37-180cc på CRM, men detta var Dell'orto förgasare det gällde om jag itne missminner mig.

Ja det var jag som kollade upp med avgassystem hos VRM men jag kollade bara efter överliggande eftersom det var det som var intressant. ritning för det ca 2-3000 och ska du ha ett vetsat och klar ca 5-6000 kr kommer det att gå på då. Men då får du det register du vill och den lär gå fint. :)

så jävla dyrt va de väl inte?:va inte för enart ritning iaf.

om jag inte minns fel så ville han ha runt 1500 för ritning, totalpris för färdigt rör låter därmed mer bekant.

problemet är att han vill ha hojen där när han bygger röret. lite svårt för honom att ha ramar till alla hojar hemma om man säger så.

ett tips är att prata med lite moppefolk. det finns program på nätet för att sumulera och göra ritningar. sen en liten moppepojke som svetsar ihop det åt dej. dom är bra mkt billigare i drift kan jag säga. sen att de kanske inte blir riktigt lika bra resultat kanske det kan vara värt.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
så jävla dyrt va de väl inte?:va inte för enart ritning iaf.

om jag inte minns fel så ville han ha runt 1500 för ritning, totalpris för färdigt rör låter därmed mer bekant.

problemet är att han vill ha hojen där när han bygger röret. lite svårt för honom att ha ramar till alla hojar hemma om man säger så.

ett tips är att prata med lite moppefolk. det finns program på nätet för att sumulera och göra ritningar. sen en liten moppepojke som svetsar ihop det åt dej. dom är bra mkt billigare i drift kan jag säga. sen att de kanske inte blir riktigt lika bra resultat kanske det kan vara värt.
Första gången jag frågade om ritning sa han 1500-2000 andra gången 2000-3000 :tungan.

Är ju uträkningen på överliggande som är svårt med vinklar och grejer. För du skall defenetivt inte ha underliggande. :mad:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Första gången jag frågade om ritning sa han 1500-2000 andra gången 2000-3000 :tungan.

Är ju uträkningen på överliggande som är svårt med vinklar och grejer. För du skall defenetivt inte ha underliggande. :mad:

de e möjligt. jag tror inte han kan göra de ändå efterssom han inte kan ha hojen där.

och som sagt. underliggande suger rätt hårt.

veinge_dt

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
DT125R SM

Nej moppetiden är ju över! Men får se hur den går när jag köpt ny förgasare.

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457