Vilket race

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Swedie skrev:
Utklassning av alla 3 i topp. Resten var ju nästan ett varv efter. Hoppas det inte blir lite av WSBK tv, där man endast ser massa ducati i topp. Såååå tråkigt.

Ta dina piller, även om alla inte var samlade precis i grupp var det fighter över hela banan..

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
Gud va pirrigt det var! Hjärtat löll på att hoppa upp i halsen på mig! En aqv dem bästa racen jag sett, säger jag lungt alltså!
Biaggi körde max men¨änså kunde han inte slå Rossi!! Vad ska man säga??

jooooo ROSSI ÄR KUNGARNAS KUNG!!!!!!!!!! :yoparty

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Haha, han var så nöjd idag Rossi. En fröjd att se honom. Lutar hojen mot däcktraven och sätter sig och bara njuter av situationen en stund. Det var skönt att Rossi vann idag. Det visar på sitt sätt att det trots allt handlar väldigt mycket om föraren och inte till så överdrivet stor del på maskinmaterialet. Men det märktes att han fick ta i mer idag än han gjort på väldigt länge. Kommer bli en säsong att minnas!!

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Han satte ju sig och grät grabben, det visar att han verkligen tar det hela personligt och lever för det han gör.. Coool snubbe :)
Sen när han drog wheelien med högerbenet över sadeln... Meeesa Like!

//UnderDOG på Fogertys login.

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Helt otroligt!

Blir nog ännu bättre när de andra får snurr på sina hojar.
Skumt att båda D´antin duccarna bröt. Fulmeckat under vintern?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Det var ju kul som fan när Rossi klämde sig förbi och Biaggi med hela sitt kroppspråk uttryckte: "Nu jääävlar!". :D Kände verkligen för Max och unnade honom seger. Han försökte verkligen – banrekord på sista varvet vittnar inte minst om det. Dessutom verkade han betydligt mer positiv än normalt och sade ingenting negativt om sin motorcykel efter racet. Synd att vi inte fick se mer av vad som hände bakom dessa två. Några frågetecken:

Bayliss i mål 20 sek efter Hopkins och racets 16:e snabbaste varvtid.
Abe i mål bara en tiondel efter Checa och Melandri.

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Faaaaan va gött!! :Bugar Rossi kungen gjorde det igen. Det blir ingen lätt promenad till VM iår men han fixxar det. Det tror jag benhårt på. Jag har nog förresten aldrig suttit så här på helspänn som jag gjord idag. Fan vilket race alltså.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tre otroligt bra race med klimax i MotoGP:et som var av mycket hög klass även om det var en envig mellan Rossi och Biaggi. Det var ju ingen tvekan från det att starten gick utan det var full satsning hela vägen in i mål och Biaggi var inte långt ifrån att vinna idag och att sätta banrekord på sista varvet när däcken är mer eller mindre slut är imponerande!

Rossi körde verkligen för seger och hans reaktioner efter racet visade hur mycket det betydde för honom att vinna över Honda. Otroligt grym och tight körning toppat med en halful omkörning som var på gränsen men ändå OK.
Stenhård hela helgen och med ett ännu större mentalt övertag tror jag för de andra vet att Yamahan kommer att bli bättre och så även Rossi.

Resten av fältet var ju lite svårt att sia om eftersom det var otroligt få bilder på annat än Rossi, gällde iofs hela helgen. Barros körde ett otroligt starkt race efter en usel start och Sete hade nog inte stått på pallen om Barros inte sumpat första varvet.

Synd att Melandri inte kunde håll i längre. Roberts i depån - tappad sug?
Annars var det ju mest Honda-cup även om Abe förvånade med en mycket bättre tväling än kval.

Helgens största bedrift var dock Porto som flög iväg i ledning men sumpade ner till 22:a plats och sedan mosade igenom hela fältet till tredje. Grymt imponerande. Kul med Pedrosa som vann sitt första 250 race!

Längtar redan till nästa race!

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Nyteknik skrev:
Bayliss i mål 20 sek efter Hopkins och racets 16:e snabbaste varvtid.
Abe i mål bara en tiondel efter Checa och Melandri.

Abe var väl före Checa och Melandri. Nakano på Kawan var ju efter Melandri.

För övrigt var det ett grymmt race :tummenupp

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
oFFkeFF skrev:
Honda och biaggi kommer ha större fördelar på andra banor, såvida inte yamaha hittar fler och bättre pållar.

Min tanke också, man såg övertaget i pulver för Honda genom hela racet. Ska bli jäkligt intressant framöver... :tummenupp

Det är när man tittar på sådan här motorcykelracing som man kommer ihåg varför man slutade titta på F1 (kortege-körning...)!

/J

Nicke_K

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
CR500, DR350, Minimoto
Mest imponerad var jag av Biaggi, att inte Rossi kunde hetsa honom till att göre en lowsider vilket brukar vara fallet.

Det där nya 16:5 tums fram hjulet och dom ultra lätta Michelin däcken kanske blir ett vinnar vapen för Biaggi när dom kommer till banor där effekten är mer avgörande. Då kommer Rossi får ännu större problem mot honda gänget.

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Fan vad skönt att kung Rossi kom före pasta-geten Biaggi i mål!

Riktigt bra race! :yoparty

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Nicke_K skrev:
Mest imponerad var jag av Biaggi, att inte Rossi kunde hetsa honom till att göre en lowsider vilket brukar vara fallet.

Det där nya 16:5 tums fram hjulet och dom ultra lätta Michelin däcken kanske blir ett vinnar vapen för Biaggi när dom kommer till banor där effekten är mer avgörande. Då kommer Rossi får ännu större problem mot honda gänget.

Ja, Biaggi är verkligen välkänd för att gå omkull... :kocko

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...