Vilket skinnställ har du?

Har du flera ställ; välj det du i huvudsak nyttjar.

• Antal röstningar
    0

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
morlock skrev:
2086529 Köpte inte du ett Vanucci-ställ från louis.de förra året? Funkade det inge vidare?
Jo det stämmer. Det gick sönder i en vurpa, ingen vidare kvalitè på det!

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Prexport "Shadow". Kvalitén känns gedigen, allt ser välsytt ut, dock har en tryckknapp släppt, men det är ju en affär på 50 spänn hos skomakaren. Passformen är godkänd, men avståndet gren-axlar kunde vara nån centimeter längre...Första gången jag satte mig på hojen i det nöp det åt runt paketet så rösten gick upp en oktav eller två... :hihi ..efter några veckor användning har det töjt sig så familjejuvelerna klarar sig numer utan åverkan. (sen att det är liite tajt runt midjan är inget jag kan skylla på stället... :tomten )

Som storleksreferens så är jag 172/75 och stället är stl 50.

Mr RR

speedaholic
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
S 1000 RR
Jag har haft 6-7 olika skinnställ genom åren och enligt mig ligger Dainese i en klass för sig.
Mitt senaste ställ är ett Dainese(såklart) T-Age av racing-modell. Inköpt december -03 på www.mlol.de till ett KANON pris!!!! Jag kan starkt rekomendera ett besök på den hemsidan.

Har man möjlighet, ska man defenitivt inte spara in på säkerheten, vi är ju trots allt ganska utsatta vid en eventuell krasch.

Passformen är helt perfekt, bra skydd och ventilation också(perforerat).

Detta är mitt andra T-age skinnställ, det första kraschade jag i. Jag kasade både på asfalt, grus genom ett stängsel, för att till sist plana ut på en kuperad äng.
Allt på stället höll sig intakt och gjorde bästa möjliga jobb för att skydda mig. Hastigheten var ca 80 km/h. Tyvärr:-( fick ambulans personalen klippa upp det vid armen pga en allvarlig handledsskada som jag fick på köpet...

Efter ersättning av fb var det ingen tvekan om vilket ställ jag skulle köpa, men det blev vitt istället för svart + perforering(rekomenderas).

Enda eventuellt negativa med detta ställ är att det är väldigt tungt, å andra sidan känns det på något sätt ännu mer tryggt!!!

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
66-32161-52.jpg

Fattar inte att det passa mig.. mansstorlek 48, 167cm kort. :tummenupp

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Kör inte själv än (kortet på G) men jag har ett EVO-skinnställ som jag hade när jag åkte därbak förra säsongen.
Hur bra som helst, men är sugen på ett helställ istället..

Malmeqvisto

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
XR
Kör med Dainese, ingen aning om vad modellen heter (någon kanske vet).
Storlek 52 på 185/80 sitter klistrat och lite kort i ärmarna. Har inte kört så mycket i det än men verkar fylla sin uppgift.

stallet.jpg

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
peteR1000 skrev:
1531448 Kör i Alpinestars TZ-1 helstället, köpte det hösten -03 begagnat, såg iofs näst intill nytt ut för 6000:-, helt klart har det varit värt priset. Sitter kanon förutom att man får hängröv i det.

H'a'ngr'o'v far man vael mer eller mindre i alla helstaell? har samma problem med mitt nya BERIK, skitsamma enda bara tjejorna som ska ha najs rajja :slicka
Vill ju inte att killarna bakom borjar spana pa en? :gnissla

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Fick mitt RST Forza igår,sitter helt OK.

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Sanrt ett PSI Tango_Om man får det levererat nån gång.Har väntat i 10v :huvet
Det sista jag hörde var att det skulle gå från tjeckien på fre.(Kanske fick vänta lite till pga att dom fick spö i finalen) :D :tungan

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Malmeqvisto skrev:
2113513 Kör med Dainese, ingen aning om vad modellen heter (någon kanske vet).
Storlek 52 på 185/80 sitter klistrat och lite kort i ärmarna. Har inte kört så mycket i det än men verkar fylla sin uppgift.

stallet.jpg

Scott Russel replica :yoparty

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll