Jag har haft 6-7 olika skinnställ genom åren och enligt mig ligger Dainese i en klass för sig.
Mitt senaste ställ är ett Dainese(såklart) T-Age av racing-modell. Inköpt december -03 på
www.mlol.de till ett KANON pris!!!! Jag kan starkt rekomendera ett besök på den hemsidan.
Har man möjlighet, ska man defenitivt inte spara in på säkerheten, vi är ju trots allt ganska utsatta vid en eventuell krasch.
Passformen är helt perfekt, bra skydd och ventilation också(perforerat).
Detta är mitt andra T-age skinnställ, det första kraschade jag i. Jag kasade både på asfalt, grus genom ett stängsel, för att till sist plana ut på en kuperad äng.
Allt på stället höll sig intakt och gjorde bästa möjliga jobb för att skydda mig. Hastigheten var ca 80 km/h. Tyvärr:-( fick ambulans personalen klippa upp det vid armen pga en allvarlig handledsskada som jag fick på köpet...
Efter ersättning av fb var det ingen tvekan om vilket ställ jag skulle köpa, men det blev vitt istället för svart + perforering(rekomenderas).
Enda eventuellt negativa med detta ställ är att det är väldigt tungt, å andra sidan känns det på något sätt ännu mer tryggt!!!