falco_tuna
Medlem
- Gick med
- 9 Jul 2011
- Hoj
- Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
Skåpbil gick bort för min del, då ska man ha ett fordon till i trafik med försäkring och skatt (räkna med 6+ papp skatt/år för en gammal oljebrännare) och underhåll... Dessutom är det rätt få (IMHO) som är optimala för MC-transport, helst vill man då minst ha en långskåp och ännu hellre en lång Master/Sprinter/Boxer, typ. Mindre blir mest olika grader av trångt i min mening när man ska ha med kompressorer, soppadunkar, extra däck och fälgar, verktyg och skit.
Jag körde på ett sånt här, och det är fan himmelriket mot att köra med vanligt obromsat:
http://www.blocket.se/kalmar/Savsjo_SSEL1100_4_Skapslap_52323651.htm
Fördelar:
Kan användas som depåbox när det t.ex. börjar regna, bara att köra in och sätta på värmarna och vänta.
Om det inte är massa banditer på körningen, smäller jag på ett hänglås bak och ett bra kullås så får grejerna stå på banan vid flerdagarskörningar.
Man packar ihop när det är klart på bokstavligen 5 minuter, ensam!
Ståhöjd så man kan mecka och ha sig i skåpet utan större problem.
Nackdelar:
80 km/h...
Drar rätt mycket mer soppa, speciellt med bensinare som dragbil.
5m-nånting längd och sikten bakåt gör att det blir lite utmanande att backa ärligt talat, men man får väl träna.
Jag körde på ett sånt här, och det är fan himmelriket mot att köra med vanligt obromsat:
http://www.blocket.se/kalmar/Savsjo_SSEL1100_4_Skapslap_52323651.htm
Fördelar:
Kan användas som depåbox när det t.ex. börjar regna, bara att köra in och sätta på värmarna och vänta.
Om det inte är massa banditer på körningen, smäller jag på ett hänglås bak och ett bra kullås så får grejerna stå på banan vid flerdagarskörningar.
Man packar ihop när det är klart på bokstavligen 5 minuter, ensam!
Ståhöjd så man kan mecka och ha sig i skåpet utan större problem.
Nackdelar:
80 km/h...
Drar rätt mycket mer soppa, speciellt med bensinare som dragbil.
5m-nånting längd och sikten bakåt gör att det blir lite utmanande att backa ärligt talat, men man får väl träna.