Vilket ställ?

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Tänkte köpa ett tvådelat skinnställ i USA. Nån som vet om det är samma utbud där som här dvs. Alpinestar, Berik, Dainese etc. ? Kör de med CE märkning? Samt nåt märke man skall akta sig för?
Annat tips på bra ställ för nån som är kort 170 cm? Är annars rätt sugen på Arlen Ness (coola) är alla av deras bra?

//Dafe

razorback

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Aprilia RSV1000R 2003
Ta med i beräkningarna problemet med storlekar; kan vara svårt med amerikanska storlekar...desuutom är generellt sett Ness och Berik SMÅ i storlekarna i förhållande till de övriga. Jag handlar gärna och mycket från USA men kläder o framförallt ställ har jag undvikit. Skinnställ, hjälm och stövlar är ju så viktigt att de sitter perfekt.

Christoffer-ER6

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
Kawasaki ER6n -06
Jag köpte mig nyligen ett 2delat Spyke ställ, gick på 8 lax, men då fick man en arai-hjälm på köpet, (något erbjudande lillemans-mc i lund hade)

Någon som vet hur spyke-ställ är i kvalité jämfört med andra ställ. vilka anses som bäst resp "sämst"??

/rookie

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Ta med i beräkningarna problemet med storlekar; kan vara svårt med amerikanska storlekar...desuutom är generellt sett Ness och Berik SMÅ i storlekarna i förhållande till de övriga. Jag handlar gärna och mycket från USA men kläder o framförallt ställ har jag undvikit. Skinnställ, hjälm och stövlar är ju så viktigt att de sitter perfekt.

Kommer att vara där så jag kan prova! :tummenupp Är dock dålig på att bedömma kvalité. Tänkte mest på skydd och sömmar etc. vill inte åka på ett kinesiskt skit ställ som visar sig inte hålla måttet.

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Nej, men är det ett krav? Om det är ett billig bra ställ du vill ha och dessutom ska använda det på våra breddgrader? Eller, ska du ha det i USA?

Ska ha det här hemma. Vinner jag inget på att köpa ett i usa så är det klart bättre att köpa här. Vet du vad ett två delat ställ går lös på? Kan ju också va rätt skönt om man ska klaga. Alla har bara sagt att det är så mycket billigare i usa.

Mean Man

My God will kill your
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
ZX7R -97 Såld, ZX7R -98 Såld, R1 -03 Såld, ZX10R -04
Köpte ett tvådelat Alpinestar ställ med Alpinestarstövlar och Alpinestar SP1 handskar. Jag testade ställen hos Mc handlare här i Sverige och köpte via nätet i USA. Det är exakt samma storlekar där som här. Det står ofta storlek för Europa och Usa. T ex För storlek 50 står det EUR 50/USA 40.
Bara att handla.

jeppe79

Fan va snabbt det går ibland....
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
R1-07...R1-98 streetfighterbygge
Köpte Alpinestar...Octane 2-delat, Supertech R-stövlar och GP-tech handskar! Samma storlek som här...pris 7800:-. Passa på att köpa ett ställ som du kanske inte köpt i Sverige pga priset. Dollarn är låg plus att de har skitbra priser på grejerna i USA!:tummenupp

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Har ett Arlen Ness Titanium, delat, mycket fin finish och håller hög kvalite!
Rekommenderas starkt!
Har storlek 54, är 190cm ~90kg.

Lycka till i skinnträsket!:tummenupp

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Köpte ett tvådelat Alpinestar ställ med Alpinestarstövlar och Alpinestar SP1 handskar. Jag testade ställen hos Mc handlare här i Sverige och köpte via nätet i USA. Det är exakt samma storlekar där som här. Det står ofta storlek för Europa och Usa. T ex För storlek 50 står det EUR 50/USA 40.
Bara att handla.

Vad fick du hosta upp för det?

Mean Man

My God will kill your
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
Vad fick du hosta upp för det?

6600:- och en tullavgift på 1100:-, totalt 7700:-. Det var en Buell-handlare i USA som hade utförsäljning som en polare i USA tipsade om. Men tänk på att en tull/moms avgift på 10-20% tillkommer beroende på vad säljaren sätter för värde på paketinnhållet.

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
6600:- och en tullavgift på 1100:-, totalt 7700:-. Det var en Buell-handlare i USA som hade utförsäljning som en polare i USA tipsade om. Men tänk på att en tull/moms avgift på 10-20% tillkommer beroende på vad säljaren sätter för värde på paketinnhållet.

Bra pris, bör inte vara nån fara med tullen då jag stoppar det i resväskan.

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition

Du kan åka på tull ändå...
Kollar de väskorna för att de tror att du har nått så kan du åka på tullavgiften på plats... :/

Mean Man

My God will kill your
Gick med
7 Jun 2008
Hoj

Vampyrtrollet har rätt. Tullas du på plats, så måste du pröjsa moms/tull direkt för att få med dig grejorna.

b0b

Med lem
Gick med
29 Jul 2008
Hoj
Supermono
För att inte tala om fettovikten du åker på vid incheckningen. Koställ av bra kvalitet väger som.. En mindre kalv.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...