Vilket Verktygssats ?

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Jag har biltemas. Tusen nånting kit. Verktygen funkar bra.
Och det ör sjukt praktiskt att allt ligger i ordning. Istället för attha allt ut strösslat huller om buller på flera olika verktygslådor. Dock suger btema lådan på det sättet att blocknycklarna sitter så hårt att man får blåmärken på knogarna när man skall lossa dom. Men mitt tips är att köpa nåt bara det har stort sortiment. Och ligger io2rdning i fack. Om det nu ör en låda eller vagn. Sen är det käck att köpa engångs plast handskar. Knärskydd/trädgård. Sitt pall och ett verktygsbälte. Så du har nånstans att lägga verktygen medans du arbetar. Istället för att strö ut dom runt dig på golv o bänk. Ibland när man mekat slösar man halva tiden på att leta efter förlagda verktyg. Speciellt om man heter rickard o hade garaget långt hemifrån. Inga mat ställen i närheten pillade långt in på morgonen flertalet gånger.

Last edited:

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Hoj
MT09 -SP
Jag har biltemas. Tusen nånting kit. Verktygen funkar bra.
Och det ör sjukt praktiskt att allt ligger i ordning. Istället för attha allt ut strösslat huller om buller på flera olika verktygslådor. Dock suger btema lådan på det sättet att blocknycklarna sitter så hårt att man får blåmärken på knogarna när man skall lossa dom. Men mitt tips är att köpa nåt bara det har stort sortiment. Och ligger io2rdning i fack. Om det nu ör en låda eller vagn. Sen är det käck att köpa engångs plast handskar. Knärskydd/trädgård. Sitt pall och ett verktygsbälte. Så du har nånstans att lägga verktygen medans du arbetar. Istället för att strö ut dom runt dig på golv o bänk. Ibland när man mekat slösar man halva tiden på att leta efter förlagda verktyg. Speciellt om man heter rickard o hade garaget långt hemifrån. Inga mat ställen i närheten pillade långt in på morgonen flertalet gånger.

Hahahah jaaa, jag vet vad menar, verktyg blir som strumpor i tvättmaskinen, det bara försvinner...:hihi

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Skruvar enhel del åt mej själv och andra. Jag kör med biltemas verktyg överlag, är det något som används mycket eller går sönder så kan man lätt kompletera med nått bättre just på den delen.
Ända lite tveksamma till biltemas verktygskit är väl själva lådan som kunde varit lite mera genomtänkt, endel sitter hårt och endel ligger löst typ, men överlag:tummenupp
Kamasa, Bahco är väl säkra kort skulle jag gissa.
Bahco som kvalitetsmärke är väl lite förbi, skulle snarare jämföra dom med valfritt "kina"märke idag, funkar bra i hemmamek syfte dock.

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Hoj
MT09 -SP
Köpte en låda med Bahco i lördags, kom på att en bekant lånade ut en likadan till mig förr och då var jag skitnöjd, aja vi får hur bra det håller i längden :).

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Har både Bacho och biltema, och Bachos är de enda som gått sönder för mig.
Biltemas lådor är däremot sådär tycker jag, men verktygen är det inget fel på.

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Hoj
8 singlar och 5 par -51 till -13
Har slitit ut ganska många Bacho-verktyg genom åren. Numera är jag så glömsk att jag inte hittar verktyg jämt. Så nu köper jag mest Biltema, för det är billigare när dom kommer bort. Dom jäklarna försvinner fortare än dom slits ut.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring