Vill du jobba som mcbud i Stockholm?

Stromberget

Keep it burning (Rock n Roll)
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Sthlm!
Hoj
Röd
Kalla mig kärring men under vintern måste det vara ett helvete.. Hade ni behövt folk från vår till höst hade jag lätt ställt upp!!
 

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Stromberget skrev:
2329027 Kalla mig kärring men under vintern måste det vara ett helvete.. Hade ni behövt folk från vår till höst hade jag lätt ställt upp!!

Under den gågna vintern körde jag alla dagar utom två - varav en var alkoholrelaterad. :)

Vad är problemet med att köra vinter?

/H
 

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Mr_White skrev:
2328964 Arbetstid? Köra 1år i sträck, det blir alltså vinterkörning och ingen semester?

Hade hoppat på direkt om det inte vore för att att köra 1 år i sträck, jag behöver min sömn och lediga helger hade varit trevligt, ibland iaf.

:7peta
 

Dominator-Rocks

Guest
En tuff gissning kan ju vara att folk tycker det är kallt och halkigt !
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Stromberget skrev:
2329027 Kalla mig kärring men under vintern måste det vara ett helvete.. Hade ni behövt folk från vår till höst hade jag lätt ställt upp!!
Det är ingen fara! Värme i handtagen och mycket trappspringande. Ok en morgon när det var -26 var det lite drygt att sitta två mil in till stan på E4an..men det är KUL :banana Har kört vinter ända sen moppetiden så jag är härdad ;)
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Stromberget skrev:
2329027 Kalla mig kärring men under vintern måste det vara ett helvete.. Hade ni behövt folk från vår till höst hade jag lätt ställt upp!!

Är skönare på vintern än på sommaren, bara klä på sig mera kläder, på sommaren kan man inte direkt klä av sig skyddskläderna, blir för varmt.
Dessutom mer jobb på vintern=mer stålar :)
Sladdar desto mer, man slår sig mindre när man vurpar i snövallarna, svinkul att köra på vintern helt enkelt.
Ok, minns en dag när alla andra bud parkade sina hojar, bara jag och Freddie ute i värsta snöstormen, den var kanske lite för jäkligt eftersom man blev blöt. Men annars är det klockrent att köra på vintern.
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
oFFkeFF skrev:
2329070 Är skönare på vintern än på sommaren, bara klä på sig mera kläder, på sommaren kan man inte direkt klä av sig skyddskläderna, blir för varmt.
Dessutom mer jobb på vintern=mer stålar :)
Sladdar desto mer, man slår sig mindre när man vurpar i snövallarna, svinkul att köra på vintern helt enkelt.
Ok, minns en dag när alla andra bud parkade sina hojar, bara jag och Freddie ute i värsta snöstormen, den var kanske lite för jäkligt eftersom man blev blöt. Men annars är det klockrent att köra på vintern.
Det är kul att se receptionisternas miner när man kommer in och ser ut som en tomte :D:tomten :hihi
 

KJECOP

Guest
Mcbudet skrev:
2328734 Hej!

Nu söker jag chafförer igen!
Jag behöver någon som har ett MC kort och intresse för motorcyklar.
Du skall kunna hålla koll på slitaget samt säga till i tid om något
är på gång att ge upp.
Du skall även kunna köra mer än 1år i streck.
Vi är iallafall ett kul gäng som behöver förstärkning fort!

Skicka ett el-brev till mig om du är intresserad av jobbet

Det är inte det viktigaste om du inte hittar hur bra som helst i Stockholm
för det kommer du lära dig.
Samt kommer du lära dig hantera hojen på ett helt annat sätt.

Min el-brevs adress är freddie@lqt-racing.se

Mvh Freddie
Tjena Freddie...

Ni har tuffa anställningskrav... Köra mer än 1 år i sträck... Det är tufft det!!!

Jag som tycker att jag är trött efter att ha kört 12 - 13 timmar i sträck :hihi
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
KJECOP skrev:
2330707 Jag som tycker att jag är trött efter att ha kört 12 - 13 timmar i sträck :hihi
Kanske ett jobb för dig att söka? :tummenupp :hihi
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
Senast jag såg att du sökte, då blev jag sugen..
Jag blev inte mindre sugen nu...

Jag skickar e-mail.

Edit: Skickat.
 
Last edited:

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
Hemskt eller hur? har trampat vatten med nedskärningar hängande över mig o absurda krav under i tre år nu...
 

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
verkar vara skönt jobb ibland, mötte två mcbud på gamla södertäljevägen, de var på väg mot sthlm, båda på bakhkulet...:tummenupp

Vilket dag idag, först omkörd av en R1 som körde om mig på bakhjulet vid Essingen, sen är en GSXR1000 mötte jag i full trafik vid Järva krog på bakan, sen omkörd av en Busa som höll lätt 250+ mot norrtälje på E18, sen på hemvägen dessa mcbud...själv puttrade jag lagligt...åkte runt i "tjänsten"...
 

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
har oxå mailat in mitt intresse så hoppas på svar! :banana

/Fredrik "Spoox" Ribbestam
 

fleshgear

Medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
stockholm
Hoj
xt660r budmoppe
rfb skrev:
2333735 verkar vara skönt jobb ibland, mötte två mcbud på gamla södertäljevägen, de var på väg mot sthlm, båda på bakhkulet...:tummenupp

Vilket dag idag, först omkörd av en R1 som körde om mig på bakhjulet vid Essingen, sen är en GSXR1000 mötte jag i full trafik vid Järva krog på bakan, sen omkörd av en Busa som höll lätt 250+ mot norrtälje på E18, sen på hemvägen dessa mcbud...själv puttrade jag lagligt...åkte runt i "tjänsten"...
va det du på suzukin det var jag och freddie som kom farande vi hade varit och badat det var jag på den blåa xt:n (slangade längre än freddie):tummenupp
 

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Rekordet jag tog på att köra omkull var när jag körde åt Ringbud (MC-Budet) efter 15 omkullhalkningar samma dag slutade jag räkna.

Året var nog 1995 hojen en DT125. :)
Det regnade på nattens snö och sedan frös det på...

Jag lovar det var halt!

Värst var när jag gick i backen vid kornhamnstorg och gled ut i motsattkörriktning glidandes på mage med fötterna före och hörde hur bilen jag gled mot hade hjulen låsta!!! :näsblod


Annars är det OK! :)

/H
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
fleshgear skrev:
2333767 va det du på suzukin det var jag och freddie som kom farande vi hade varit och badat det var jag på den blåa xt:n (slangade längre än freddie):tummenupp

Aja baja!:Bugar
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top