Dominator-Rocks
Guest
jag tror att det öppnats upp en helt ny värld för honom![]()
Jevla idiÅter sluta spamma sönder min seriösa tråd

Fungerade inte för mig. Kanske kan bero på vista eller 64-bitars?
kanske funkar till och med i en bärbar då![]()
Ramdisk det var på hålkortstiden det![]()
Ja förfaan använd inte programmet, jag startar en ny tråd där jag upplyser folk om att det går att köpa nya datorer på EEEEEEEEEEBAAAAAAAAAAAAAY tillexempel.
Du har en lite tråkig/dryg ton tycker jag, man ser den lite överallt här på forumet!
Kan upplysa om att det går använda detta "trick" till dem flesta webbläsare. Tex IE är det bara gå in i egenskaper och flytta temp mappen så blir det som firefox och använder man det bara för surfning räcker 50mb alldeles utmärkt. Däremot kan man flytta windows temp mappar osv för att snabba upp operativet lite med. Det kräver dock betydligt större ramdrive.
Bah! Så mycket internminne fanns det inte på den tiden att det räckte till ramdisk. Har traumatiska minnen från -84 när man satt och lödde på ett stort fullängds ISA-kort för att gå från 128 till 640k. Turbo-XT'n (Copam?) med 10 MB hårddisk kostade 20k inklusive ett Hercules monokromt gaffe hos den därna datasnubben i Uppsala. Hette ägaren Urban månntro?
Kan du utveckal det här, gärna med en steg för steg förklaring.
Jag har installerat ramdisk nu med 256 MB partitionerat (ska minska till 128 senare, verkar inte behövas så mkt). Känns onekligen som att svarstiderna är mindre och att sidorna laddas snabbare, kul!
Det enda jag undrar över är varför //temp// fortfarande är tom om man tittar i den med utforskaren, borde det inte fyllas på med massa saker där under tiden man surfar?
Prova igen du har slarvat med något
Jag googlade och fann det här så det borde funka.
http://www.mydigitallife.info/2007/05/27/free-ramdisk-for-windows-vista-xp-2000-and-2003-server/
Titta här då![]()
Min fylls på allt efter jag surfar.
Ha, det är väll inget bevis på att du inte har gjort fel.
Ser inte ut som du fyllt i storleken på disken heller![]()
Ja det gör min nu också såg jag, var tvungen att starta om datorn först - det räckte tydligen inte att bara starta om browsern.
Tack för tipset om detta![]()
Gick inte, de enda som gick att välja var installera och då sa den ifrån. Hittade ett annat program som fungerade. Det gjorde skillnad!
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |