Fotrally
Olika
Jag hoppas och tror på att Starbreeze kommer att gå upp en del inom ett år eller så. Har satsat närmare 30K på dom så..
KGK skrev:2578335Kan du berätta mer om Pricers historia på SH?
Mr Helmut skrev:2577703Finns det någon som övervaket börsen under en längre period?
Aktier jag kollat på är:
Ericsson B men tycker mig var lite osäker eftersom affären på 35milj inte är spikad ännu.
Investor A osäker om jag tror den kommer stiga mer mer analytikerna tror på fortsatt stigning.
Någon mer aktie som kan vara värd att kolla på?
Mr R skrev:2578455Vad finns i din portfölj? Bra att sprida riskerna i olika branscher...
Utav dessa två kandidater skulle jag lägga allt på Investor. Mycket bra ledning samt slutar de aldrig att överaska. Bra värderade dock har kursen gått upp mycket, men det är inget man skall kolla på.
Fotrally skrev:2578386Jag hoppas och tror på att Starbreeze kommer att gå upp en del inom ett år eller så. Har satsat närmare 30K på dom så..
Jepp.piece skrev:
piece skrev:
Mr Helmut skrev:2578537
109k kr i aktier om orderna går igenom, nu får fan inte börsen gå dåligt
Mr Helmut skrev:2578537
Portfölj
Telelogic 1000st med snitt på 19,6
Ericsson B 800st
Astrazenika 50 med snitt på 433,5
Order:
Kinnevik B 96kr á 200st
Investor A 159kr á 200st
KGK skrev:2579044
Finns ju alltid möjlighet att göra korta eller långa klipp
Liksom man ska undvika att förtära skaldjur alla månader som inte innehåller bokstaven r ska man se upp med aktiebörsen under höstmånaderna oktober och november. Särskilt hösten 2006. Om nervositeten i marknaden var den utlösande
orsaken till raset i maj, är återhämtningen därefter tämligen luftig.
http://www.e24.se/dynamiskt/nyheter/did_13961005.asp
Mr R skrev:2579066Bra riskspridning, nu gäller det bara att bygga upp kapital för nya förvärv, en bra portfölj för en nybörjare. Börjar börsen svalna av så sälj inte i panik.
En investerare har fem aktier i sin portfölj. Efter en tid har tre gått upp, en ligger stilla och en har gått ned. Den vanligaste reaktionen är att man säljer de tre vinstaktierna och hoppas att de andra två vänder upp. Den kloke investeraren behåller istället vinstaktierna och säljer de som inte går bra. Trots att det allra vanligaste rådet är att sälja de aktier som går ner och behålla de aktier som går upp, gör de flesta precis tvärtom. Man behåller förlustaktierna i förhoppning om att de ska vända upp igen. Dilemmat handlar om våra mänskliga svagheter. Vi föredrar positiva förväntningar (kursen kan gå upp: jag behåller) framför konstaterande av tråkiga fakta (kursen har gått ner: jag måste sälja)
Tell me about it... Stödköpt i omgångar under nedgången men den bör hämta sig bra mycket innan jag vill sälja.KGK skrev:2579044ojoj, kollade pricer, lite jobbigt handla pricer när tråden startades
Mr Helmut skrev:2579388Undra om analytikernas tips och det jag lyckats få fram är bara tomma hopp eller om börsen kan stiga mer?
Har du hållt på mycket med aktier eller?
Jo tycker portföljen känns ganska bra nu men eftersom jag inte har så mycket tidigare erfaranhet av aktier känns det ju lite vågat också.
Överväger att sälja mina telelogic eftersom dom verkar att ha fastnat på 13kr
Mr R skrev:2579496Intresset för aktier, började efter påtryckningar av min far vid 15 års ålder. När man blev myndig handlade jag aktier med egna analyser, med stor hjälp av min far.
Mr Helmut skrev:2578690Hittade inget positivt om den aktien.
Kraschat hade den då gjort -03
Mr Helmut skrev:2579374Är ju nybörjade på detta så har ju försäkt sprida lite med är det som dom skriver så drar det kanske ned hela börsen. Såna rubriker är väll inte bra då folk börjar sälja
Mr Helmut skrev:2579374Det där lät ju inte så roligt.
Är ju nybörjade på detta så har ju försäkt sprida lite med är det som dom skriver så drar det kanske ned hela börsen. Såna rubriker är väll inte bra då folk börjar sälja
Mr Helmut skrev:2577703Finns det någon som övervaket börsen under en längre period?
Aktier jag kollat på är:
Ericsson B men tycker mig var lite osäker eftersom affären på 35milj inte är spikad ännu.
Investor A osäker om jag tror den kommer stiga mer mer analytikerna tror på fortsatt stigning.
Någon mer aktie som kan vara värd att kolla på?
General E skrev:2580403Om du känner dig inspirerad så googla på CAPM. Räkna med lite matte
Ingen mirakelmetod men du kan bli av med lite firmaspecifik risk.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|