Vill ha mer mos i 625:an...

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jag körde min 625a -02 i bänk två gånger med helsystem Doma å bägge gångerna ville den ha 195 i huvudmunstycke, då hade jag den utan elstart med stora luftburken å "gammla" FCR förgasaren 57bhp tror jag det blev

Edit: yo, kanske inte så relevant inlägg nu när toppen blev "ny" till 03a va? osså blev den nya FCR en......... jeje, kom på det efter ett tag :kocko

Busaberg skrev:
Med 188 i huvudmunstycke på elstartmodellen har man nog nästan bestyckat för att köra på metanol.....

Last edited:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Heda skrev:
Jag körde min 625a -02 i bänk två gånger med helsystem Doma å bägge gångerna ville den ha 195 i huvudmunstycke, då hade jag den utan elstart med stora luftburken å "gammla" FCR förgasaren 57bhp tror jag det blev

Edit: yo, kanske inte så relevant inlägg nu när toppen blev "ny" till 03a va? osså blev den nya FCR en......... jeje, kom på det efter ett tag :kocko
Jag kör med 165 till Akrapovic helsystem.Då börjar den ändå gå fett runt 7000 varv.Verkar bli lite "andnöd" med den lilla luftburken trots att rätt mycket är bortsågat.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Ebbe hade nog 175 i sin 660 fast då hade han oxå "stora" luftburken, verkar som den nya "stora" Fcr förgasaren har mindre munstycken.

188 i storlek tror jag de rekomenderade med "SPORTLUFTFILTRET" som fanns då, (02)det som var lite tynnre, provade det i bänken oxå men det gav ingen skillnad, varken i bestyckning eller effekt

Kapa mera i burken då ;);)

Busaberg skrev:
Jag kör med 165 till Akrapovic helsystem.Då börjar den ändå gå fett runt 7000 varv.Verkar bli lite "andnöd" med den lilla luftburken trots att rätt mycket är bortsågat.

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
monark
Mycket intressant läsning!!

Tackar för tipsen, blir väl slip-on + ombestyckning till att börja med, sen spara ihop till kam...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept