Vill ha nya R6! eller är jag helt fel ute? *hjälp*

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
sån jädra skillnad kan det ju inte vara?
Att en är tokbra o den andra tokdålig, menar du att den går som tex en R6 eller nåt sånt i skillnad mot 636an?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Silwer skrev:
sån jädra skillnad kan det ju inte vara?
Att en är tokbra o den andra tokdålig, menar du att den går som tex en R6 eller nåt sånt i skillnad mot 636an?

Inte tokdålig, men det är slöseri att köra en ZX6RR på gatan. 636 går mer än 6% bättre än en R6, t. ex.

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Mattias skrev:
Inte tokdålig, men det är slöseri att köra en ZX6RR på gatan. 636 går mer än 6% bättre än en R6, t. ex.

Med 36 kubiks fusk dårå :)

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
johansmc.se

både zx6r och rr för 90 papp ny ! + en beg zx6r 100 mil med slipon för 80
e väll rätt ok tycker jag

kosmic

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
KTM 625 '05
asså det är rätt enkelt... prestandan är ju densamma på samtliga "kända" 600:er... Och är man inte erfaren lär man inte känna någon större skillnad. Handlar bara om vilken man gillar mest designmässigt istortsett... Jag hade lätt valt Hondan.. riktigt snygg, Honda är kända för bra kvalité och självklart Hondas 5 åriga garanti.

Bor du i gbg så står det en röd 03a hos alquist för 85'

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
men en hoj är ju mer än sin prestanda?
Inte fasen är det prestanda och design det enda, eller tycker du verkligen det?
Triumphen i testet verkade ju rätt värdelös imho och inget som ens hade med saken att göra.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Kör man alla 600-or "back-to-back" känner man skillnad. Ingen av dom går dåligt, men det är rätt lätt att rangordna dom. Ingen som har köpt en Triumph Daytona 600 lär vara missnöjd så länge han inte provar nån av de andra 600-orna. Hade CBR600RR varit med i testet hade den hamnat på andra plats. Som det var nu var kawan överlägsen, inte bara på grund av motorn, R6 näst bäst, Suzukin trea och Trajan sist. Detta baserat på tyckande av alla i testlaget och inga mätningar eller vetenskapliga tester.

Dance2trance

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
Rm 250 FMF, Fiddy 110cc
maverick_750rr skrev:
Har du nån aning om vad det är för hoj han postade?

Köp R6 om du vill ha. Du kommer ju ändå att skita i vad vi tycker.

750RR

Varför skulle jag "skita" i vad ni säger? skrev ju tråden för jag ville höra era åsikter... jag är "sugen" på nya r6:an..men som sagt.. jag har beslut ångest...

/NoFear

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Både ZX-6R och CBR 600RR verkar vara riktiga kanoncyklar. Personligen gillar jag utseendet på Hondan men jag har inte kört någon av dem så jag kan inte bidra med några körupplevelser, tyvärr. Nya R6:an hade jag inte satsat på, men det beror enbart på att jag inte gillar utseendet. Hmm, jag kunde visst inte tillföra så mycket vettigt i den här diskussionen...

Therudeboy

Guest
Dance2trance skrev:
Varför skulle jag "skita" i vad ni säger? skrev ju tråden för jag ville höra era åsikter... jag är "sugen" på nya r6:an..men som sagt.. jag har beslut ångest...

/NoFear

Skit samma köp den om du vill ha den, är ju du som ska ha den.

Dance2trance

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
Rm 250 FMF, Fiddy 110cc
fred00 skrev:
Både ZX-6R och CBR 600RR verkar vara riktiga kanoncyklar. Personligen gillar jag utseendet på Hondan men jag har inte kört någon av dem så jag kan inte bidra med några körupplevelser, tyvärr. Nya R6:an hade jag inte satsat på, men det beror enbart på att jag inte gillar utseendet. Hmm, jag kunde visst inte tillföra så mycket vettigt i den här diskussionen...

Hehehe.. det är lugnt.. nu vet jag vad du tycker..:) denna diskussion har inga höga krav heller.. är bara nyfiken på vad folk "här" tycker...

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
kanske ska köpa den cykel som det säljs mest av med tanke på reservdelar och service och så vidare! Men det är ju ett praktiskt argument, tråkigt! Köp den hojen du tycker är coolast det handlar om samma pengar samma efekter (i alla fall vad vi vanliga dödliga upplever) så det som är kvar är körställning och uteseende!
Det kan ju vara kul att ha en hoj som är populär med med tanke på andrahandsvärdet

Lycka till Mv. Oskar

eller så är du helt enklet coolast av alla och köper min hornet!

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Hoppas bara du är medveten om premierna innan du köper cykeln. Måste som gör misstag att handla den bågen de tycker är snyggast utan att kolla upp försäkringen innan. :mattias

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept