Vill inte vara i hans kläder..

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Inte jag heller. :mad: Bra att han åkt fast.

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Jävla idiot !!! :mad:

Tänk vad däng den pojken skulle få om man bundit fast honom i en lyckstolpe på stan och satt en skylt framför honom där det stod "Här e killen som skapade viruset som sabbade era datorer"

Fan vad skönt att skåda det...

Killen verkar mestadels sitta framför datorn och leva på feta hamburgare :finger

Bifogat

• vert.jeffery12.jpg
    vert.jeffery12.jpg
    11.9 KB · Visningar: 524

HanneZ

Guest
Den näst största boven i dramat heter Bill Gates, glöm icke de!!!

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
fluppen skrev:
det stod "Här e killen som skapade viruset som sabbade era datorer"

Fast... Om folk hade vett att:

1. Använda en vettig mailklient
2. Ge fan i att öppna bilagor de inte vet vad det är.

Så hade det inte varit något särskilt stort problem med virus, om man håller sig ifrån warez-programvaror osv dårå.

Jag fick hit flera hundra kopior av detdär viruset, inte blev min dator smittad för det.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Äh, ge killen lite creds! Smart nog att knåpa ihop något som överlistar Microsofts idiotiska operativsystem och applikationer (näe, vänta nu - det är inte så svårt... :rolleyes: ).

Det är alla dessa mjukvarudesigners, mellanchefer och annat slödder hos MS som ska hängas ut. Det är deras fel.

Ericsson

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
Äsch, larv!

Först och främst borde dom ge killen en chans att skaffa ett nytt foto...

Sen, gjorde ju killen alla en tjänst som påvisade att det var öppet att för vem som helst att ta sig in i våra burkar och exekvera program. (För jag hade ju avinstallerat min brandvägg...)

Vem vet hur många andra ljusskygga element som höll på att snoka i andras datorer...

Han blir nog anställd hos FBI eller Symantec snart om han nu inte blir säkerhetskonsult hos Microsoffffft

Powerpack

I väntan på det nya livet
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
För ung för mc...moppe än så länge....(70cc i alla fall...110kmh)men om två år då är jag kung
han e ju grym
han lyckades crasha hela microsoft krävs lite skillz för det..

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
HanneZ skrev:
Den näst största boven i dramat heter Bill Gates, glöm icke de!!!
J*vligt smart inlägg!!
En liten liknelse:
!Går det att tjuvkoppla din hoj?
-Jepp!
!Då är det ju ditt fel om nån snor den..
-Jaha...

Och blaster smittades inte via mailen utan IP adresser, så man kan inte klaga för att folk andvänder Outlook heller...

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
story.blaster.ap.jpg
"Sam Salerno downloads a patch from Microsoft's site to protect his PC from the Blaster worm August 14. "

Oj du, det var intressant att veta... :hej

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
kajlyl skrev:
Och blaster smittades inte via mailen utan IP adresser, så man kan inte klaga för att folk andvänder Outlook heller...

Lite konstigt att jag fick hit det i massor då... Som bifogade filer.

Att ett virus sprids på ett sätt hindrar inte att det sprids på andra sätt åxå.

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
Vilka nötter som skriver här får man säga!

Såååå...

Allt är tydligen microsofts fel? De där nötterna i USA som gör det sunkigaste OSet... *(och som sjuttioelva miljoner användare kör med)

Bill är RIKTIGT smart... FAKTUM! :fakta

Sedan kanske vissa nördar här tycker illa om MS-OS för att vissa saker inte funkar som det ska. Men tillbaka till faktum, det ÄR lätt att använda en MS-BURK...

Ska det faktumet rättfärdiga att folk bara får knalla rätt in?

NEJ! Hur tänker ni?

Konsum på hörnan får skylla sig själva när de rånas, för de har öppet för alla 9-21, VARJE dag!

Skärp er!

Jag nyttjar WinXP, för jag tycker Linux har vissa begränsingar! tex utbud av program som jag vill använda! Iofs skulle jag nog klara mig på en mac, men var finns utbudet? I varje djävla hemsida finns program till Win, ska den öppenheten få rättfärdiga attacker?

Tänk tre steg istället för noll!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
dumbo skrev:
Fast... Om folk hade vett att:

1. Använda en vettig mailklient
2. Ge fan i att öppna bilagor de inte vet vad det är.

Så hade det inte varit något särskilt stort problem med virus, om man håller sig ifrån warez-programvaror osv dårå.

Jag fick hit flera hundra kopior av detdär viruset, inte blev min dator smittad för det.

1 kille får viruset genom klantighet, sprider sig till alla filer som han sedan delar ut till hela världen genom kazaa, dc osv.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
CalleE skrev:

Allt är tydligen microsofts fel? De där nötterna i USA som gör det sunkigaste OSet... *(och som sjuttioelva miljoner användare kör med)

Bill är RIKTIGT smart... FAKTUM! :fakta

Tänk tre steg istället för noll!

(. Biljarder flugor kan inte ha fel - ät skit. .)

Bill är smart - hans sätt att konkurrera ut andra och köpa upp företag och produkter är otäckt smart. Det gör inte saken bättre - snarare värre, då marknadsdominansen inte styrs av produkternas förträfflighet och säkerhet, utan av hur bra man indoktrinerat och lyckats sälja in ett koncept hos folk. Mycket i MS sätt att tänka har varit tokfel från början. Först när resten av världen tydligt drar åt ett annat håll, har man gjort en ko-vändning. Man tar över olika standarder och lägger till och ändrar efter eget behag och gör att de som följer RFC:er till punkt och pricka inte är komaptibla. Genom åren har andra företags produkter visat sig vara bättre. Det slutar oftast med att de köps upp eller slås ut så att de hamnar som en liten nisch. Det började med CP/M och har fortsatt sedan dess. Exemplen är många.

Nu är inte det här något unikt. Säkerhetstänkande och oförmågan att skriva robusta program och göra ett vettigt "tänk" från början, saknas hos många företag och även privata utvecklare. Det är en allmän sjukdom hos folk i branschen, som kommer sig av en avsaknad av rätt utbildning och inriktning på fel saker.

Inte en fråga om "MS-bashing", utan ett konstaterande av att det idag inte är de bra och säkra produkterna som säljer. Varje generation av kodslavar begår samma gamla misstag om och om igen. Undantagen finns och till stor del hos de som utvecklar öppen kod - mycket tack vare mängden ögon på hur koden ser ut och designas, samt att Open Source-förespråkarna ofta kommer från universitetsvärlden med en gedigen utbildning bakom sig (vilket avspeglar sig i verkshöjden i arbetet).

Jag föredrar fortfarande OpenVMS och RSX-11M+ framför dagens leksaks-OS. Linux har potential att bli riktigt bra, men är fortfarande bäst på nätverkssidan och saknar en del i applikations- och adminsitrationsväg (men är likväl även här, robustare än mycket annat).

/tänker inte tre steg, utan snarare fyra, fem och sex

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...