vill inte varva ut!

kamikaze

Nu laddas det igen
Gick med
6 May 2003
Hoj
CB1000Turbo -97
Provade hojen igår, Det visar sig att den går fin upp till ~4000varv men sedan vill den inte varva längre utan bluddrar bara. AF-mätaren visar att den går magert, har inte ändrat huvud munstycken eller nålar, kan det vara det som gör att den går så illa, eller är det troligare att det är tex trycksättningen av fuggarna som jävlas eller kammarna?

bromsklossen

Nu med styrdämpare
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Tuono v4r, RC8, HusaBusa
Provade hojen igår, Det visar sig att den går fin upp till ~4000varv men sedan vill den inte varva längre utan bluddrar bara. AF-mätaren visar att den går magert, har inte ändrat huvud munstycken eller nålar, kan det vara det som gör att den går så illa, eller är det troligare att det är tex trycksättningen av fuggarna som jävlas eller kammarna?

En motor som går magert brukar ju snarare vara varvvillig, om det inte är supermagert förstås. Eftersom du har koll på att den går magert antar jag att du lyssnat extra noga efter knack och om den inte knackar så borde det inte bero (enbart) på den magra blandningen. Vill den varva obelastad (med friläget i) men inta med last så kan det iofs vara just för lite soppa som spökar.

kamikaze

Nu laddas det igen
Gick med
6 May 2003
Hoj
CB1000Turbo -97
Nej, något knack kan jag inte höra, men det behöver ju inte höras!? Ska prova att höja nålarna i kväll, ska ju ändå göras, har bara lite svårt att tro att det kan vara blandningen som gör allt.

Den varvar ut bättre på 1:an. Sen från 3:an och up åt så bluddrar det bara när jag försöker att gasa över 3-4000varv. Känns nästan som soppatorsk. Sitter en malpassi från mc-X och bränsle trycket ligger på c:a0,15 vid tomgång. Dumpen fladdrar på tomgång men verkar stabilisera sig när motorn kommer upp i varv (mc-X dump).

Gick med
19 Oct 2005
Hoj
räser
Nej, något knack kan jag inte höra, men det behöver ju inte höras!? Ska prova att höja nålarna i kväll, ska ju ändå göras, har bara lite svårt att tro att det kan vara blandningen som gör allt.

Den varvar ut bättre på 1:an. Sen från 3:an och up åt så bluddrar det bara när jag försöker att gasa över 3-4000varv. Känns nästan som soppatorsk. Sitter en malpassi från mc-X och bränsle trycket ligger på c:a0,15 vid tomgång. Dumpen fladdrar på tomgång men verkar stabilisera sig när motorn kommer upp i varv (mc-X dump).

Den får förlite soppa !! Höj nålar och feta på lågfartsmunstyckena annars blir det typ dyrt...

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Har du plockat bort luftburk eller luftfilter eller ändrat insugsslangar (till diverse saker) blir det så där.

kamikaze

Nu laddas det igen
Gick med
6 May 2003
Hoj
CB1000Turbo -97
HIttade nog felet i kväll! Har kopplat laddtrycksmätaren på pitotröret och hade en läcka där vilket måste medföra att trycksättningen i fuggarna blev knas! har även höjt nålarna 2,5mm. Ska ut och testa så fort vädret tillåter igen!

BON

Wreckrider
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
FZR 1000 CR 250
Nå, hur gick den nu då?:confused:
Det lät som den gick rätt bra iallafall.

/Per
P.s var köpte du lambdamätaren, har funderat lite o en sån vore kanske inte fel å ha D.s

kamikaze

Nu laddas det igen
Gick med
6 May 2003
Hoj
CB1000Turbo -97
Jo, den gick bra...lite högt registret bara...

Minns inte var jag köpte den men hela nätet är fullt av dem...Kan inte vara så svårt att hitta!

Nå, hur gick den nu då?:confused:
Det lät som den gick rätt bra iallafall.

/Per
P.s var köpte du lambdamätaren, har funderat lite o en sån vore kanske inte fel å ha D.s

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras