vill köpa hojj nu! snälla hjälp mig

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
abethebabe skrev:
tja jag kanske ska ringa honom! men han skulle ut på långresa om det inte bara var en "affärsbluff" för att få den såld, sen står det ju en i göteborg för samma peng

Ring på båda, affärsbluff eller ej, är den bara ok så kan det kvitta om det är resa lr om hans andra hälft beordrat honom att sälja, välj mig lr hojen :hihi
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
direktörn skrev:
fick du bilderna??
ja jag fick dom :tummenupp

PGH skrev:
Ring på båda, affärsbluff eller ej, är den bara ok så kan det kvitta om det är resa lr om hans andra hälft beordrat honom att sälja, välj mig lr hojen :hihi

ha ha ha ja det kanske ligger nåt i det, medans min hälft har gett mig tillåtelse att köpa en för att hon vet hur gärna jag vill ha! trots att vi har två små kottar :pannkyss

direktörn skrev:
fick du bilderna??
yes jag fick dom! fick du mitt svar?

bekräfta att du har fått det
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
abethebabe skrev:
ja jag fick dom :tummenupp



ha ha ha ja det kanske ligger nåt i det, medans min hälft har gett mig tillåtelse att köpa en för att hon vet hur gärna jag vill ha! trots att vi har två små kottar :pannkyss


yes jag fick dom! fick du mitt svar?

bekräfta att du har fått det
Satt i samma båt, 2 kottar men det insisterades på att jag skulle köpa hoj, jag var odräglig utan :tummenupp och jag höll ju med.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
PGH skrev:
Satt i samma båt, 2 kottar men det insisterades på att jag skulle köpa hoj, jag var odräglig utan :tummenupp och jag höll ju med.
ha ha ha vilken tur att vi har så förstående "flikkor". nä nu måste jag till apoteket men fortsätt gärna och tipsa jag e tillbaks om en timme :tummenupp
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
abethebabe skrev:
jag tillhör också kategorin nybörjare! tog kortet nu i höstas. har en polare som tog samtidigt som mig och han köpte sig en 929 vilken har har sålt pga att han tyckte den var lite väl svår att hantera, men en kompis till mig tipsade om att gixxern är en mkt bra förstahoj att börja och precis som du skriver tycker han också att den e välbalanserad således en bra nybörjarhoj, sen tycker jag nog att den e snygg med. :)


Tyckte han att Hondan var värre än Gixxern??

Jag har förvisso inte kört den så jag vet inte hur den är i chassiet.. men generellt tycker jag atten större hoj ska vara lättare pga mjukare effektkurva. Kommer det mkt på slutet får man väl växla tidigare, dagens I-landsproblem???

Gixxern har väl det som enda minus då tyckler jag, att den kan upplevas lite vass i topp (jämför med R1). Men jag tyckte man lärde sig "kanten" rätt snart och sen var det ju inga probs.. Men hur är 929an då? Om den var knepig?
 

Krull

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2005
Ort
Köping
Hoj
zx9r
Gustav1 skrev:
Är du en bra nybörjare?


För övrigt vet jag en -00 till salu för TYP, 50 tusen.

PM vid intresse!

Jag studerar för tillfället, så 50K är för mycket för min plånis...
Jag tog kortet i aug, och har bara kört kanske max. 15 mil på Bmw 650, tl1000 (5km) och gsxr 750(5 km i tröja, jeans, tofflor och hjälm i 220 blås :kocko ). Det är min meritlista..
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
PGH skrev:
Vill man ha så är det inget avstånd :D Köpte min i S-holm=135 mil i ett svep blev det till slut :)
edit:63 mil enkel, ingen match...

Flög ner till sthlm och hämtade hem min r6a, 98mil enkel väg och det var inte heller nåra problem.

Det lilla jag kört hojj (110mil + övningskörning) så tycker jag att r6an är lätthanterlig och rolig hoj för rimmliga pengar
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
abethebabe skrev:
...andra märken kan också vara av intresse men ej över 750 kubik.

...snälla hjälp mig, tack på förhand :Bugar

Varför ej över 750cc?

CBR 900 är ett bra begval, bra kvalitet.

Ska själv också köpa sporthoj i vår, och jag funderar på just gsxr 750 jag med. Men CBR 900 och Kawa ZX7R är också intressanta. ZX7an är snygg som satan men lite tyngre än de andra. Mycket ovanligare också.

Jag väntar några månader tills det börjar komma ut fler hojar på marknaden.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
NatoN skrev:
Varför ej över 750cc?

CBR 900 är ett bra begval, bra kvalitet.

Ska själv också köpa sporthoj i vår, och jag funderar på just gsxr 750 jag med. Men CBR 900 och Kawa ZX7R är också intressanta. ZX7an är snygg som satan men lite tyngre än de andra. Mycket ovanligare också.

Jag väntar några månader tills det börjar komma ut fler hojar på marknaden.

nja cbr 900 är inget alternativ då jag vill ha en insprutare! zxr:n gillar jag helt enkelt inte, alltså utseendet, men det är ju individuellt, jag gillar i alla fall ej den. sen tycker jag att gixxern verkar vara en vettig hoj med en bra motor såvida ägaren har skött om den.

sen vill jag lägga ut en fråga till alla gixxerägare! ni får gärna lämna för och nackdelar ang. en gixxer, vad man bör tänka på osv. tacksam för svar :rolleyes:
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
abethebabe skrev:
nja cbr 900 är inget alternativ då jag vill ha en insprutare! zxr:n gillar jag helt enkelt inte, alltså utseendet, men det är ju individuellt, jag gillar i alla fall ej den. sen tycker jag att gixxern verkar vara en vettig hoj med en bra motor såvida ägaren har skött om den.

sen vill jag lägga ut en fråga till alla gixxerägare! ni får gärna lämna för och nackdelar ang. en gixxer, vad man bör tänka på osv. tacksam för svar :rolleyes:

Vad jag hört skalll man kolla kamkedjesträckaren, många har bytt till en manuell sträckare. Min var bytt iaf. Vet ej om det är en svag punkt men kolla upp det. Kolla om den är strypt, 95 kW eller nått är roligare än 74. Det skall vara en kabel som är klippt till boxen (brun/svart, på min iaf) et ej om det finns andra stryningar.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
PGH skrev:
Vad jag hört skalll man kolla kamkedjesträckaren, många har bytt till en manuell sträckare. Min var bytt iaf. Vet ej om det är en svag punkt men kolla upp det. Kolla om den är strypt, 95 kW eller nått är roligare än 74. Det skall vara en kabel som är klippt till boxen (brun/svart, på min iaf) et ej om det finns andra stryningar.

Den är alltså på 95kW ostrypt? Tyckte väl att 100hk var lite klent :D
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
NatoN skrev:
Varför ej över 750cc?

CBR 900 är ett bra begval, bra kvalitet.

Ska själv också köpa sporthoj i vår, och jag funderar på just gsxr 750 jag med. Men CBR 900 och Kawa ZX7R är också intressanta. ZX7an är snygg som satan men lite tyngre än de andra. Mycket ovanligare också.

Jag väntar några månader tills det börjar komma ut fler hojar på marknaden.

Har en gsxr 750 00:a som du kan få köpa för 39900kr (låter billigare än 40` :)
Den är utrustad med öhlins bak, stålomspunna slangar och slipon.

har inga originalkåpor till den men racekåpor med originallyse fram och E-märkt diodlyse bak, har kört den några race i rookie 1000 i sommras, men ska bygga tillbaks den i gatskick nu.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top