Dom som gör bort sig mest är inte Nybörjarna utan dom som kört ett tag.
I Sommras på rudskogen så släppte vi ut snabb grupp, med erfarna förare.
De hinner inte komma till första kurvan innan två ligger och sprattlar på banan.
De om några vet att däcken inte har bästa grepp två kurvor ur depån.
-Facpalm
Haha! Gött då är man inte ensam när man ligger där och sprattlar iallafall!
Hänger jättegärna med till Rudskogen när ni drar dit! Antingen för att bara snacka och kika lite eller köra själv, men är nog bäst att få lite erfarenhet och några kurser innanför pannbenet i ren självbevarelsedrift innan man ger sig ut med hornen i pannan
Är inbokad på Tjej-Bandagen i Falkenberg i April, ska bli så sjukt kul. Wihoo!
Har inte läst hela "Sport riding techniqes" men bläddrat lite i den och den är lite mer basic än "Twist 2" (Observera att man ska börja med tvåan och ta ettan därefter om man vill läsa mer). Är man analytiskt lagd och vill förstå mer av inte bara hur det funkar utan varför så rekommenderas definitivt "Twist 2". Samma för avancerade banåkare. "SRT" är nog däremot lite mer lättläst och säkert inte fel att börja med.
SMCs kurser använder samma tankar kring hojkörande som beskrivs i Twist-böckerna. Metoderna i "SRT" kan skilja sig på vissa punkter.
Nämnas bör att jag har varit anställd av Keith Code som skrivit Twist-böckerna och äger California Superbike School så jag kanske är lite färgad i mina åsikter.
Ahaa, då lär det definitivt bli en beställning av Twist 2! Man kan ju knappast få för lite böcker... eller hur var det nu... Hihi, lite knasigt att man ska börja med tvåan istället för ettan..? men gissar att tvåan är mer praktisk och ettan teoretisk?
Du har inget bra boktips när det gäller att lära sig hela motorteknik-biten?
Har beblandat mig ganska lite med hojmekande innan men vill och behöver lära mig det ordentligt. Så gärna en bok som är ganska basic och lättförståelig.. om ens ordet lättförståelig finns när det gäller motorer?! Har Haynes hemma och har öppnat den men känns sjukt torr och tung.. dog lite mentalt där. Varför finns det inga mek-kurser egentligen?!
Kan man förresten komma till en SMC-kurs när man tagit kortet väldigt nyligen? Eller måste man ha en viss tids erfarenhet? Är ju sugen och har hört väldigt bra om dom...
Ingen liten bedrift att varit anställd av Code?!! Jisses...!
Skämt åsido så borde det bli bra så länge du inte börjar ta lektioner av JJ(CBR)JJ.
Välkommen hit!
Haha, så man ska akta sig för denne JJ(CBR)JJ?? Vore ju intressant att höra varför...
Last edited: