Vill tacka SMC för BkK kursen idag 1/7

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000 -05
Vill bara säga tack för en underbar kurs!

har kört 1h på kalskrona banan och 1h på falenbergsbanan förut innan bkk kursen. Men jag inser efter dagens erfarenheter att man lär sig mycket mer på en Broms och kurv kurs än vad jag gjort själv på banan.

At i lugn och ro gå igenom grunderna för banåkning är precis vad jag behövde. dvs. spårval, motstyrning m.m.

Har redan märkt skillnad då jag nu körde ute i trafiken en kort sväng förut.

jag tar kurvorna på ett annat sätt, jag bromsar framför allt mycket bättre detta var nästan det bästa!

rekomenderar kursen starkt till ALLA!! möjligt vis inte till licensåkare, men alla andra detta är ett MÅSTE! =) :banana

:fyllisar

Ps: ett extra tack till instruktör markus som jag tyckte gjorde mer än förväntat. Var helt underbar att ha ett riktigt proffs som åkte både framför och bakom dig runt hela banan =) :yoparty

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Jag håller fullständigt med.
Tack för en mycket bra organiserad dag och ett mycket givande innehåll.
Riktar också speciella tack till följande: Niklas för att han via telefon ansåg att jag skulle vara i en annan grupp än den jag anmält mig till från början, blev helt rätt tempo för min del. Tack oxå till Gottis som visade vägen och sedan följde på för att se om man fatta grejen.

Som sagt av ovanstående: Denna kurs bör alla gå!

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Vi som instruktörer vill också passa på att tacka för att ni som deltagare verkligen var öppna och mottagliga för det vi har att lära ut.

Ni skötte er exemplariskt i många av seenden men FMK (Falkenbergs mtorbana) tackade speciellt med avseende på buller. Inte EN ENDA deltagare tvingades in i dempån pga. för högt buller vilket kraftigt underlättar för oss som arrangörer att få komma tillbaks och arrangera där igen! TACK! :Bugar

Mvh!
// Niklas

Mickep66

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Fzr 1000
Vill också passa på att tacka för en helt underbar dag! Våra instruktörer Martin och Jonas var grymt duktiga och trevliga.
Kände mig kanske lite felplacerad men nästa gång blir det annan grupp.

Jag tycker att dagen var mycket givande på alla punkter och schemat var bra. Något jag tänkt på så här i efterhand är att det hade varit bra om man kunde klämt in en bromsstation till då det blev en hel del köer.

Sedan måste jag rikta ett speciellt tack till Martin som hjälpte mig att bli av med OSKULDEN på knäpuckarna. När vi hade egenträning så fick vi ju öva på det vi ville och vad var inte bättre än att kombinera snabbstyrning med knäskrap? Tack vare martin fick jag veta att jag bara hade några centimeter kvar innan det skrapa i. Och känslan på det första skrapet var kanon!

Så summa summarum har jag haft en riktigt underbar dag!

Tack alla instruktörer, och inte minst alla trevliga deltagare, speciellt Ingela utan dig så kanske jag inte kunnat köra alls.

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Catway skrev:
2275437Ps: ett extra tack till instruktör markus som jag tyckte gjorde mer än förväntat. Var helt underbar att ha ett riktigt proffs som åkte både framför och bakom dig runt hela banan =) :yoparty

Skitkul att du är nöjd! Det är himla kul för oss instruktörer att se vilka framsteg ni gör under dagen, du körde riktigt snyggt sista passen! :tummenupp

/Marcus

RSV-Mike

jumjum
Gick med
3 Jan 2006
Hoj
Aprilia TV4R -11 APRC
Tackar även i denna tråd,är helnöjd.
Hade också Martin och Jonas som instruktörer ett stort tack till er :yoparty

Instämmer med föregående talare,lite mer broms hade inte skadat.
Men det blir lite så att mycke vill ha mer och man hinner inte med allt på en dag.
Det är bara att anmäla sig till nästa kurs.

Rekomenderar alla att gå en BKK,nyttigt och förbannat roligt. :tummenupp

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
En riktigt fin dag med mkt teori o praktik hårt knutet till varandra :tummenupp

Tack till alla er som jobbade i värmen o speciellt till killarna i röda o synnerhet Petter som gav mkt bra feedback under o efter passen..Lycka till i framtiden med jobbet som instruktörer mkt uppskattat.. :tummenupp

Bodin

Kakmonstret é med MIG!!
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
GiXXer -02
Supertack!

Satt igår kväll och summerade allt man lärt sig under dagen...alla tips och trix för att, bevisligen fått både bättre flyt samt säkrare och skönare körning.

Supertack till Instruktör Lasse i röda, men även till er andra instruktörer som delade med er av all er kunskap :Bugar
Mycket bra att man bara var ett fåtal åkare per instruktör så ni kunde ha stenkoll och därmed ge så god feedback som vi fick.

Det var en underbar och väldigt varm dag som jag hoppas man kan återskapa.
Rekomenderar alla till att prova kursen, även dem som inte har folksam som försäkringsbolag.
Premiesänkningen ser jag som en extra bonus. Själv sätter jag större värde på allt jag lärt mig under dagen.

ps! Har aldrig under normal bankörning varit med att ambulansen står kvar i depån under en hel kväll. Nu körde vi en hel dag, och trots värme och viss utmattning klarade vi oss alla bra.
Så även ett tack till meddeltagare för uppvisande av hänsyn och respekt :tummenupp

/Bodin

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Thunder skrev:
2275443 Tack oxå till Gottis som visade vägen och sedan följde på för att se om man fatta grejen.

Som sagt av ovanstående: Denna kurs bör alla gå!

Tack tack :Bugar sånna ord värmer verkligen :tummenupp

va riktigt roligt att visa runt er och skit kul att ni lyssnar så bra utan det så hade det inte funkat alls.
vi syns väl kanske på onsdag när det är vanlig kvälls körning :tomten

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000 -05
Får tilllägga att jag från början mest tog kursen för försäkringensskull.

Men nu i efterhand inser jag att kursen nästan var mer värd! :banana

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Kul att höra att ni är så nöjda!

Angående bromsmomentet så är det väldigt resurskrävande, vi har funderat på 4 stationer, men dels så har vi inte instruktörer till det, och dels så är svårt att få till 4 stationer på Falkenberg.
Vi är medvetna om problemet, men tyvärr tror jag inte vi får till mer bromsning utan att stryka nånting annat.

mickep66>>Det var riktigt kul att ligga bakom dig och se ditt intressanta spårval näst sista passet :hihi Men snabbstyrning var det!

Martin

Även jag fick lite fin feedback av Gottis när jag tjuvträna lite broms... :hihi :lol :rofl

Mickep66

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Fzr 1000
Psychobiker skrev:
2276545

mickep66>>Det var riktigt kul att ligga bakom dig och se ditt intressanta spårval näst sista passet :hihi Men snabbstyrning var det!

Martin

Tackar... Kul att även ni "experter" fick en upplevelse :rofl

Tack en engång för ditt engagemang. Det va jäkligt kul!

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Hoj
H-D FXSTB
Catway skrev:
2275437 Vill bara säga tack för en underbar kurs!

har kört 1h på kalskrona banan och 1h på falenbergsbanan förut innan bkk kursen. Men jag inser efter dagens erfarenheter att man lär sig mycket mer på en Broms och kurv kurs än vad jag gjort själv på banan.

At i lugn och ro gå igenom grunderna för banåkning är precis vad jag behövde. dvs. spårval, motstyrning m.m.

Har redan märkt skillnad då jag nu körde ute i trafiken en kort sväng förut.

jag tar kurvorna på ett annat sätt, jag bromsar framför allt mycket bättre detta var nästan det bästa!

rekomenderar kursen starkt till ALLA!! möjligt vis inte till licensåkare, men alla andra detta är ett MÅSTE! =) :banana

:fyllisar

Ps: ett extra tack till instruktör markus som jag tyckte gjorde mer än förväntat. Var helt underbar att ha ett riktigt proffs som åkte både framför och bakom dig runt hela banan =) :yoparty
Håller med på alla punkter stort tack till Marcus och Björn ödmjuka och vältaliga som guidade till första skrapet och även övriga instruktörer i röd grupp lätt bästa dagen i år :banana

alfa

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
zx6rr(green and mean)
#space skrev:
2276035 Tack till alla er som jobbade i värmen o speciellt till killarna i röda o synnerhet Petter som gav mkt bra feedback under o efter passen..Lycka till i framtiden med jobbet som instruktörer mkt uppskattat.. :tummenupp
Jag säger som Gottis
Tackar och :Bugar sånna ord värmer verkligen :tummenupp
Jag hoppas tipsena hjälper så krökarna slutar skrapa i :hihi

Mr Fazer

Ny medlem
Gick med
22 May 2006
Hoj
VFR 750 F -94
Jag vill tacka tillbaka till våra deltagare i grön grupp, att ni har lyssnat och att vi lyckats förklara så ni har förstått. :) :banana

Jag hade en jättekul dag och det känns otroligt givande för oss som Instruktörer att se er utvecklas otroligt mycket bara under en dag. :banana
Detta gäller ju förstås alla grupper.

Jag vill bara säga TACK :Bugar

Jonas

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
alfa skrev:
2277055 Jag säger som Gottis
Tackar och :Bugar sånna ord värmer verkligen :tummenupp
Jag hoppas tipsena hjälper så krökarna slutar skrapa i :hihi

haha...Ja känns som det kan stå mig rackans dyrt en dag! Bättre o få liv i zx6... :tummenupp

yodiz

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Hoj
CBR 600 -97
Kanske lite fel att fråga här...

Jag och en kompis tänkte åka på SMC BKK kurs, det står dock på deras sida att medlemsnummer krävs för att boka. Nu är jag ju lycklig medlem i SMC men inte kompisen. Någon som har en susning om det krävs att man är medlem för att få medverka på kursen?

Har mailat men inte fått något svar och deras telefontid va inte så upphetsande så vore snällt om någon som vet kan svara :)

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
yodiz skrev:
2300161 Jag och en kompis tänkte åka på SMC BKK kurs, det står dock på deras sida att medlemsnummer krävs för att boka. Nu är jag ju lycklig medlem i SMC men inte kompisen. Någon som har en susning om det krävs att man är medlem för att få medverka på kursen?

Har mailat men inte fått något svar och deras telefontid va inte så upphetsande så vore snällt om någon som vet kan svara :)

Du ska inte behöva fylla i det :) men jag tycker din kompis ska bli medlem iaf det är för en god sak

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept