Villalarm teletec pc 1580

janne.j

snöhatare
Gick med
14 Nov 2003
Ort
Motala
Hoj
Baotian 125cc/Yamaha trx 850
Hej.
Jag har köpt ett beg villalarm av fabrikat teletec pc 1580.Jag har ett problem o det är att för att om programmera larmet så måste man ha en så kallad master kod.Larmet funkar men det finns vissa funktioner jag skulle vilja gjöra om .Så jag tänkte om det fanns någon som kanske jobbar som installatör eller har känndom om dylikt som skulle kunna ge en hjälpande hand.Det som jag behöver är alltså installations manualen med masterkoden för att kunna programmera om det.Tacksam för hjälp.

//Janne
 
Last edited:

Westman

=)
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Övik
Hoj
BMW R1200R Classic -12
Jo

Jag har jobbat med det. Masterkoden är 1580 original men troligtvis utbytt.
Man kan nollställa larmet genom att kortsluta mellan jord och en liten pinne imitten av moderkortet. Men enklast är nog att ringa teletec och be dom skicka en manual. Borde inte vara några problem.

eller skicka ett mail vet ja.

Sebastian Håkansson Teknisk support
08-602 16 74

sebastian@teletecconnect.se
 
Last edited:

janne.j

snöhatare
Gick med
14 Nov 2003
Ort
Motala
Hoj
Baotian 125cc/Yamaha trx 850
Jo visst kan man ju ringa teletec.Men har en känsla av att dom inte ge ut koden.Har testat 1580 men det är det inte.Vore kanon om man fick tag i manualen så att man kunde nolla larmet på kortet,Vore inte så lyckat att korsluta larmet pga okunskap




















Westman skrev:
Jo

Jag har jobbat med det. Masterkoden är 1580 original men troligtvis utbytt.
Man kan nollställa larmet genom att kortsluta mellan jord och en liten pinne imitten av moderkortet. Men enklast är nog att ringa teletec och be dom skicka en manual. Borde inte vara några problem.

eller skicka ett mail vet ja.

Sebastian Håkansson Teknisk support
08-602 16 74

sebastian@teletecconnect.se
 
Last edited:

Westman

=)
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Övik
Hoj
BMW R1200R Classic -12
Gör som du vill. Men jag har pratat med dom hundra gånger och det har aldrig varit något problem, det är ju bara att säga att du jobbar på en larmfirma. Ännu enklare att maila.
 

janne.j

snöhatare
Gick med
14 Nov 2003
Ort
Motala
Hoj
Baotian 125cc/Yamaha trx 850
Ja du har fan rätt.Ska kontakta dom.Tack

Westman skrev:
Gör som du vill. Men jag har pratat med dom hundra gånger och det har aldrig varit något problem, det är ju bara att säga att du jobbar på en larmfirma. Ännu enklare att maila.
 
Last edited:

janne.j

snöhatare
Gick med
14 Nov 2003
Ort
Motala
Hoj
Baotian 125cc/Yamaha trx 850
Faan testade westmans förslag att kontakta en support på teletec men dom var inte inte intresserade så länge man inte kunde uppvisa att man kar kund.
Så dock att jag var kund men min lögn sprack när dom bad mej att uppge kundnr.Jaja försöka duger.Äh? är det ingen annan som kan hjälpa mej o fixa en installations manual till pc 1580 ?.Snälla
 

crall_b

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2005
Ort
kungsbacka
Hoj
DM Brutale -04
Hittade bara handhavande manualen

manual


Edit: hittade lite på engelska oxå.

Eng. manual

Där står 1234 som masterkod.


En till

Eng. Inst. Manual

jag kan inte hjälpa dig mer då jag inte jobbar med deras larm (googlade fram detta) jobbar annars som larmtekniker

//Crall
 
Last edited:

janne.j

snöhatare
Gick med
14 Nov 2003
Ort
Motala
Hoj
Baotian 125cc/Yamaha trx 850
Tack för din hjälp.Kollade lite på det du hittade o det jag söker är kopplingsschema på larmet så får söka vidare.Men 1000 tack

// Janne









crall_b skrev:
Hittade bara handhavande manualen

manual


Edit: hittade lite på engelska oxå.

Eng. manual

Där står 1234 som masterkod.


En till

Eng. Inst. Manual

jag kan inte hjälpa dig mer då jag inte jobbar med deras larm (googlade fram detta) jobbar annars som larmtekniker

//Crall
 

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
mackgywer skrev:
Tack för din hjälp.Kollade lite på det du hittade o det jag söker är kopplingsschema på larmet så får söka vidare.Men 1000 tack

// Janne

Om du kan ta ett foto på kortet så ska jag försöka peka ut var du ska kortsluta, har jobbat med dom lamen men gör inte det längre och har därför inte tillgång till manualerna.

/Mheel
 

janne.j

snöhatare
Gick med
14 Nov 2003
Ort
Motala
Hoj
Baotian 125cc/Yamaha trx 850
Har fixat sej med installations manual.Tack för eran hjälp

// Janne





Mheel skrev:
Om du kan ta ett foto på kortet så ska jag försöka peka ut var du ska kortsluta, har jobbat med dom lamen men gör inte det längre och har därför inte tillgång till manualerna.

/Mheel
 
Last edited:

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Har fixat sej med installations manual.Tack för eran hjälp

// Janne

Tjo!
Sökte här på nätet och hittade denna gamla tråden.
Saken är den att jag sitter i samma sits som DU nu och undrar VAR du hittade en installationsmanual någonstans??
GÄRNA en på svenska, då jag har samma larm som du (teletec 1580)!
TACK på förhand!
:tummenupp
 

janne.j

snöhatare
Gick med
14 Nov 2003
Ort
Motala
Hoj
Baotian 125cc/Yamaha trx 850
Hallo

Jag har en programmerings manual i pdf format liggande om det kan vara av intresse?.Själva installationen är inte så knepig.Jag kan säkert bidra med tips.Själva larmet är toppen bra. Funkar kanon bra har inte haft några problem med det



Tjo!
Sökte här på nätet och hittade denna gamla tråden.
Saken är den att jag sitter i samma sits som DU nu och undrar VAR du hittade en installationsmanual någonstans??
GÄRNA en på svenska, då jag har samma larm som du (teletec 1580)!
TACK på förhand!
:tummenupp
 
Last edited:

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Hallo

Jag har en programerings manual i pdf format liggande om det kan vara av intresse?.Själva installtionen är inte så knepig.Jag kan säkert bidra med tips.Själva larmet är toppen bra. Funkar kanon bra har inte haft några problem med det


Du har PM!
:tummenupp
 

Anpet

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2022
Hoj
Kawasaki
Hej.
Jag har köpt ett beg villalarm av fabrikat teletec pc 1580.Jag har ett problem o det är att för att om programmera larmet så måste man ha en så kallad master kod.Larmet funkar men det finns vissa funktioner jag skulle vilja gjöra om .Så jag tänkte om det fanns någon som kanske jobbar som installatör eller har känndom om dylikt som skulle kunna ge en hjälpande hand.Det som jag behöver är alltså installations manualen med masterkoden för att kunna programmera om det.Tacksam för hjälp.

//Janne
Såg d tråden idag har du kvar Manualen Har köpt hus och förra ägaren har gått ur tiden har och Fick inte nån masterkod har samma larm 1580 larmet
Ser att det ör ett tag sen du skrev men håller tumnarna att du ser detta Anne.
 

Anpet

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2022
Hoj
Kawasaki
Behöver installationsguiden med masterkoden... Till 1580 köpt äldre hus och larmet kom med på köpet... ( Har säkert en 15 år på nacken... Men pm mig om nån har manualen och masterkod till Teletec 1580... Larmet... Anne
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top