Vilsen återfallsknutte...

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
Ronnie_69 skrev:
2413401
Jag åkte upp med El Lasse,Sture o Markko.
Är det nån som du känner igen?

Nix, jag åkte med Ongame 3-5 mars.
F-n vad kul det var med skotrarna, men förb jobbigt :)


freewind:
Inga problem med stånka för mig, det är därför motard är med på listan, håller fullständigt med om att svänga är roligast :) Men ska det vara offroad/motard så vill jag ha ngt smidigare som passar på skogsstigar också. Kan inte riktigt se mig baxa en Transalp eller Freewind genom lerhål i skogen :D

Raptor, nice men lite dyr :(

slippy:
Kanon!
Jag hör av mig när jag hittar en lucka (inte alltför många såna med jobb & tre barn) ;)

Många bra tips och råd!
Nu har jag fler alternativ att kika på som jag inte tänkt på tidigare :)

Bara en gammal pärla jag undrar mer om, GPz550, den gamla med toppkåpan, ingen som har lattjat runt med en sån?

Stort tack! :tummenupp
/Danne
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
DmS skrev:
2413681 Nix, jag åkte med Ongame 3-5 mars.
F-n vad kul det var med skotrarna, men förb jobbigt :)


freewind:
Inga problem med stånka för mig, det är därför motard är med på listan, håller fullständigt med om att svänga är roligast :) Men ska det vara offroad/motard så vill jag ha ngt smidigare som passar på skogsstigar också. Kan inte riktigt se mig baxa en Transalp eller Freewind genom lerhål i skogen :D

Raptor, nice men lite dyr :(

slippy:
Kanon!
Jag hör av mig när jag hittar en lucka (inte alltför många såna med jobb & tre barn) ;)

Många bra tips och råd!
Nu har jag fler alternativ att kika på som jag inte tänkt på tidigare :)

Bara en gammal pärla jag undrar mer om, GPz550, den gamla med toppkåpan, ingen som har lattjat runt med en sån?

Stort tack! :tummenupp
/Danne

http://www.blocket.se/vi/9200121.htm?ca=23_11_s
 

SportGuzzi

livsnjutare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi V11 Sport
Du skall defenetivt köpa en SV 650 från -99-00.
Har du tur klarar du att hitta en för 35´, hyfsad snabb, snygg och framförallt låg.
Underbar hoj om man styvar upp gaffeln och byter ljuddämpare!
 

noran67

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2006
Ort
huskvarna
Hoj
Thunderace
El Garto skrev:
2413623 Listan blev lång innan jag hittade hem.

Yamaha AS3 125 -72
Honda K5 125 -72
Kawasaki z250 – 78?
Suzuki GS450 -81
Yamaha XS850 -79?
Yamaha RD250 -77?
Kawasaki z1000 -81?
Honda 750K -81?
Suzuki GSX1100es -83
Kawasaki VN800 Drifter -01
Triumph Trophy 1200 -97
Honda Goldwing 1200 -87
Honda Goldwing 1500 -89
Suzuki Bandit 1200 -04
Kawasaki ZX12R -00
Triumph Daytona -04
Honda CBR1100XX Super Blackbird -06
(har säkert glömd någon/några)

Har faktikst inte hämtat Blackbirden ännu, men efter en provkörning igår så VET jag att det här är hojen jag kommer att ha länge och trivas med.
Jag har haft "street", custom, touring, sport men aldrig riktigt trivts till 100% med någon. Så vad kan man då tänka sig att för någon slags hybrid. JO, Blackbirden har funnits ett tag och är väl beprövad, Den har ALLT.

Street - Perfekt som brukshoj till o från jobbet
Custom - Perfekt som glidare på 70 vägarna
Touring - Perfekt milslukare
Sport - Perfekt att busa med på 70-90 vägar (kasnke inte optimal på bana men det går nog det också)

Men 35k räcker inte riktig. För 55k tror jag att det ska gå att få ett hyfsat ex av de tidigare årsmodellerna med förgasare. För en ny får man betala mer än det dubbla (men det är bara dårar som jag som gör det).

Lycka till!


KAn bara hålla med som nybliven blackbird ägare, den har allt :)
 

maja38

Garanterat tjejkörd ;))
Gick med
19 Mar 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati 996S -01
Flyer skrev:
2413575 Cagiva Raptor kanske kan vara ett alternativ? Designen (blåkopia?) snodd från Monster, fast med Suzuki v-twin i 1000cc eller 650cc varianter. Men TRX är också en bra idé... kanske till och med bättre. Lycka till med ditt val - kom ihåg att berätta vad det blev. :tummenupp

Yees...visste att du förstod vilken trevlig hoj TRX är...:D

Håna mig nu inte för att jag sålt den!

"DmS" nu måste du ju se till att provköra en, TRX.


:kär i (T) R6
 

Ronnybrottom

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
G-borg
Hoj
YZF1000R
Kika efter en Yamaha SZR 660, har hört att det är fina grejer. Stånka, lätt, låg och lite så där myssportig. Kan fås för mellan 20- 25 K.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Om 35k är din limit för plånbok och husfrid så tycker jag att du absolut ska kika på en GSXR 750 eller 1100 från sent 80-tal.

Då, back then, var de det jävligaste man kunde åka, idag är de knappast extrema på något sätt och funkar såväl till vardags som på bana.

Utbudet är bra (förutom på de första årsmodellerna, 85 rep 86), hojarna har ett mkt stabilt andrahandsvärde, försäkringskostnaderna är löjligt låga och motorerna mycket slitstarka (en rätt viktig detalj om du ska köpa en hoj med 15-20 år på nacken.) Till detta kommer klassikerfaktorn; ett fint originalex drar alltid en viss uppmärksamhet till sig från dom som åkt hoj ett tag.

Jag är enormt nöjd med mina två gixxers å med en enduro för vinterbus så är garaget nästan komplett. :)

En äldre 600 kan vara ett alternativ men att hitta fina ex av GPZ 550 / 600R är inte lätt. Kvalitetsmässigt låg Kawasaki dessutom en bit efter de andra tillverkarna under större delen av 80-talet. Du kompromissar även en hel del med väghållning och bromsar om du kliver tillbaka i tiden alltför mycket. Ex: en Suzuki gsx 1100 e -84 är en relik väghållningsmässigt i jämförelse med en gsxr 1100 några år senare.
 
Last edited:

Flickan

;-)
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Stockholm, Huddinge
Hoj
Tyvärr såld... En blänkande röd och svart TRX 850 -98
DmS skrev:
2411192 Tjaba.
Ännu en tråd i raden av "vad ska jag köpa för hoj?" :) Kul va!

Förhoppningsvis är denna lite annorlunda trots allt.
Here we go:

Behöver förutom hoj, precis all utrustning (vägrar köra utan skydd)

/Danne


Om du inte hittat utrustning så kommer här ett tips på nytt och beg mc tillbehör.
http://web.registrera-doman.se/site/mcin.se/
//

maja38 skrev:
2415047 Yees...visste att du förstod vilken trevlig hoj TRX är...:D

Håna mig nu inte för att jag sålt den!

"DmS" nu måste du ju se till att provköra en, TRX.

Instämmer... ja har just köpt min TRX
 
Last edited:

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
El Garto skrev:
2413623 Listan blev lång innan jag hittade hem.

...Har faktikst inte hämtat Blackbirden ännu, men efter en provkörning igår så VET jag att det här är hojen jag kommer att ha länge och trivas med.
Jag har haft "street", custom, touring, sport men aldrig riktigt trivts till 100% med någon. Så vad kan man då tänka sig att för någon slags hybrid. JO, Blackbirden har funnits ett tag och är väl beprövad, Den har ALLT.

Street - Perfekt som brukshoj till o från jobbet
Custom - Perfekt som glidare på 70 vägarna
Touring - Perfekt milslukare
Sport - Perfekt att busa med på 70-90 vägar (kasnke inte optimal på bana men det går nog det också)

Men 35k räcker inte riktig. För 55k tror jag att det ska gå att få ett hyfsat ex av de tidigare årsmodellerna med förgasare. För en ny får man betala mer än det dubbla (men det är bara dårar som jag som gör det).

Lycka till!

Det var en diger lista :)
Har inte kikat på en Blackbird ännu, men om den storleksmässigt närmar sig ZZR1400 och liknande landsvägslok så är det något jag får lägga mig ovanpå och hålla krampartat fast i :)

Sen spricker budgeten helt, det är inte 35k för hoj, det är 20-25k max, allt det andra krafset som hjälm ställ etc måste köpas också :(
Tyvärr ser det ungefär lika ut för TRX, men jag ska kika lite mer, helt klart.

/Danne
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
DmS skrev:
2415137det är 20-25k max...
Tyvärr ser det ungefär lika ut för TRX, men jag ska kika lite mer, helt klart.

/Danne
En tidig Yamaha TDM850, kunde det vara nåt? Kan vara svåra att hitta, men årsmodellerna 91-95 ska ligga i din prisklass. Motorn är i princip likadan som den i TRX.
 
Nyheter
Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Invigning MC Collection

Någon i folksamlingen på me...

Stenegärd på Tidö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Top