Jag tror Aleix Espargaro är underskattad. Brorsan Pol tyckte ju Honda passade i Honda teamet.Hittills – efter två race och ett test – har Aspargaro varit snabbare än Vinales. Lite oväntat, tycker jag själv. Fem sekunder efter sin teamkompis över mållinjen var Vinales senast, på Misano. Hans snabbaste varv var under racet 0,5 sek långsammare än Aspargaros snabbaste. Kommer vara helt annorlunda 2022 eller är Aspargaro underskattad?
Då förväntar du dig alltså att aprilian kommer vara en stadig pallpretendent?....Dovi hade en intressant intervju om hur tufft det är att byta märke.
Han berättade att ALLA linjer på alla banor var helt annorlunda.
Han måste lära om saker som sitter i "ryggmärgen".
Jag tror Aleix är en ganska bra förare, någonstans i mitten av fältet.
Mitt högst subjektiva omdöme.
Tror iofs att Vinales är snäppet bättre ändå.
Så när han kommit underfund med hojen och fått några race i kroppen förväntar jag mig att MV skall vara den bättre föraren i aprilia.
Kampen mellan Aprilias två förare ska bli en intressant match i matchen.
Tja, eller så petar Vinales ner Aleix en plats så blir de typ 5 och 6...Då förväntar du dig alltså att aprilian kommer vara en stadig pallpretendent?....
Hmmm, jag undrar jag...
Då förväntar du dig alltså att aprilian kommer vara en stadig pallpretendent?....
Hmmm, jag undrar jag...
Ja, lite så faktiskt.Tja, eller så petar Vinales ner Aleix en plats så blir de typ 5 och 6...
Michel Fabrizio som kör WSBK har slutat köra efter denna olyckan och pga dom andra olyckorna dom senaste 4 månaderna med tonåringar.Sjukt tråkigt händelse som utan tvekan kommer att påverka.
Dean Berta Vinales, kusin till MotoGP-stjärnan Maverick Vinales, avled efter en våldsam krasch i ett lopp i spanska Jerez på lördagen.
Han blev 15 år gammal.
”Vi är bestörta över Dean Bertas tragiska död”, skriver MotoGP på Twitter.
Hur kommer man tillrätta med detta då?Är Moto3 och WSS300 farligare...? Utan tvekan. Hojar med snarlik prestanda, stora klungor där alla vill ligga i slipstream och relativt oerfarna förare. Helt enkelt ett utmärkt recept för att få folk överkörda.
När banor blir allt säkrare och utrustningen blir allt bättre blir konsekvenserna av en olycka eller miss allt mindre, då ökar incitamentet att ta risker.
Jag säger inte att det inte är bra med asfalt-zoner utanför banan eller riktigt bra utrustning men det måste komma med konsekvenser OM man behöver använda dessa zoner och en attitydförändring bland förare/tränare och föräldrar.
Det viktigaste får inte vara om man kan utan att krascha, det viktigaste måste vara att klara det utan att riskera de runt sig.
Ska ju alltid vara ok att ta risker så länge man bara riskerar sin person, att göra en tokbromsning för att ta två om det finns flera i gruppen så om man går av så tar man med sig de framför är ju ett sådant exempel på risktagande som inte bara involverar sig själv, är man själv och man går av så bye bye men med folk framför så blir det strike istället.
Men det är tveksamt om det blir så, konsekvenstänk är inte något prioriterat bland de yngre och lägger man sen till att det är en klar fördel att ha lite "bokstavskombinationer"i sporten så blir det nog svårt att få till någon förändring.
Omkörningsförbud annat än rakt fram?
Omkörd förare måste släppa av och underlätta omkörningen?
Det har sina risker att kasta sig ut på banan i hög hastighet när alla vill vara på samma plats och är lika snabba, hur bred banan än ser ut så är det ett väldigt smalt spår där man kan vara om man vill hålla sig kvar på banan.
När banor blir allt säkrare och utrustningen blir allt bättre blir konsekvenserna av en olycka eller miss allt mindre, då ökar incitamentet att ta risker.
Jag säger inte att det inte är bra med asfalt-zoner utanför banan eller riktigt bra utrustning men det måste komma med konsekvenser OM man behöver använda dessa zoner och en attitydförändring bland förare/tränare och föräldrar.
Det viktigaste får inte vara om man kan utan att krascha, det viktigaste måste vara att klara det utan att riskera de runt sig.
Ska ju alltid vara ok att ta risker så länge man bara riskerar sin person, att göra en tokbromsning för att ta två om det finns flera i gruppen så om man går av så tar man med sig de framför är ju ett sådant exempel på risktagande som inte bara involverar sig själv, är man själv och man går av så bye bye men med folk framför så blir det strike istället.
Men det är tveksamt om det blir så, konsekvenstänk är inte något prioriterat bland de yngre och lägger man sen till att det är en klar fördel att ha lite "bokstavskombinationer"i sporten så blir det nog svårt att få till någon förändring.
Omkörningsförbud annat än rakt fram?
Omkörd förare måste släppa av och underlätta omkörningen?
Det har sina risker att kasta sig ut på banan i hög hastighet när alla vill vara på samma plats och är lika snabba, hur bred banan än ser ut så är det ett väldigt smalt spår där man kan vara om man vill hålla sig kvar på banan.
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |
|
Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team
Screenshot KTM förstärke... |
|
Helt ny Yamaha R3
Inför kommande år lanserar ... |
|
KTM kommer med automatlåda
KTM lanserar sin nya halvau... |
|
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Screenshot Europeiska in... |
|
KTM presenterar en automatisk manuell växellåda
KTM presenterar sin automat... |