Vincent Black Shadow

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Hoj
8 singlar och 5 par -51 till -13
Kan att va idé att kolla priserna på dom 9 Vincent som går på Bonham auktion den 23 April.
Om man nu inte fixar att kicka i gång en Shadow (jag har försökt) så kan man köpa en H2R för lite mindre pengar. En Vincent är en väldigt bekväm långfärdscykel. Dessutom finns i stort sett varenda reservdel att köpa till rimliga priser.

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Kan att va idé att kolla priserna på dom 9 Vincent som går på Bonham auktion den 23 April.
Om man nu inte fixar att kicka i gång en Shadow (jag har försökt) så kan man köpa en H2R för lite mindre pengar. En Vincent är en väldigt bekväm långfärdscykel. Dessutom finns i stort sett varenda reservdel att köpa till rimliga priser.
Var hittar du dessa reservdelar? Vevstakslager tex. har till den hojen "självtillitverkast" på "Gjutas" (Bolinders) när det begav sig ??

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Gav han 300:- för den så ska jag inte vara knusslig utan dubblar det, så 600:- bjudet.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag är inte heller knussslig, jag lägger på en nolla, 3000:- kan han få

Jag gillar, helt oförklarligt Vincen, sedan Fritz Egli byggde fräna ramar till dom.
Inga blocket-caferacers direkt

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vi hade enligt uppgift en chopper med Vincent motor här i Umeå för 20 år sedan.

En riktig långgaffel chopper, med en Black Shadow motor.

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Svärfar dillar alltid om att den hojen skulle man aldrig sålt... Så jag tog honom på orden och låter mina objekt samlas i garaget. (Och ja, det var en Vincent Black Shadow han sålde för en spottstyver i sin ungdom)

Last edited:

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
Var hittar du dessa reservdelar? Vevstakslager tex. har till den hojen "självtillitverkast" på "Gjutas" (Bolinders) när det begav sig ??
Det nytillverkas allt till cykeln idag, via Vincent Owners Club kan man köpa det mesta, Ernst Hegler i Tyskland + ett antal WS i England bygger motorer enligt spec, Välj 1000 eller 1200, 2 eller 4 ventils toppar etc etc
Irving Vincent är ett exempel- en av deras racehojar

Bifogat

• IV8C7127e.jpg
    IV8C7127e.jpg
    874.2 KB · Visningar: 32

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag tycker det verkar var dyrt för en hoj att använda regelbundet i trafiken / bandagar
Tror valfri Aprilia, Ducati, Suzuki, Honda V-twin ger mer för pengarna.
Till att använda regelbundet i trafiken / bandagar.

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Jag tycker det verkar var dyrt för en hoj att använda regelbundet i trafiken / bandagar
Tror valfri Aprilia, Ducati, Suzuki, Honda V-twin ger mer för pengarna.
Till att använda regelbundet i trafiken / bandagar.
Om Vincenten har gått från 300kr till de 300.000kr som jag skulle betala utan att blinka hur skulle då en Nyare Ducati eller Aprilia kunnat ge mer för pengarna. Bandagar är nog inte aktuellt med en Vincent Black Shadow men i trafiken borde den funka fint, helförsäkring ca 750 kr per år, besiktningsbefriad, skattebefriad. Plus att den istället för att sjunka i pris ökar.
Sen är den ju så snygg också.

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Hoj
Vill man spendera somrarna med att åka runt i Europa på olika träffar är en Vincent inte fel. Men för bandagar finns roligare hojar.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det nytillverkas allt till cykeln idag, via Vincent Owners Club kan man köpa det mesta, Ernst Hegler i Tyskland + ett antal WS i England bygger motorer enligt spec, Välj 1000 eller 1200, 2 eller 4 ventils toppar etc etc
Irving Vincent är ett exempel- en av deras racehojar
Jag är helt övertygad om att det finns vassare racehojar, men finns det fränare?

Jag zoomade in och då kunde jag höra bilden... Youtube nästa...

Millihaff

Sporthojsnörd
Gick med
26 Dec 2005
Hoj
Muz 718cc
Var väl Vinsent som kallades för "plumbers nightmare" med tanke på alla oljerör på motorn om jag inte minns helt fel?

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Hoj
Var väl Vinsent som kallades för "plumbers nightmare" med tanke på alla oljerör på motorn om jag inte minns helt fel?
Det var förkrigsmodellen, Rapide series A som kallades så.
Bild-RapideA-1936.jpg
Efter kriget kom den nykonstruerade motorn till Rapide series B som inte har några yttre oljerör.
1948 kom den första Black Shadowen med 10Hkr mer, kylflänsar på alla 4 bromstrummorna och den stora 5" hastighetsmätaren.
Året efter kom series C med Giradraulic framgaffel.
Slutligen kom series D 1954.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...