Vindbrus hörselskydd in-ear

Raderad medlem 51742

Guest
Har skruvat volymen till max men har kört utan öronproppar. Menar du att det blir bättre med öronproppar? Tycker det följer med distortion när man har hög volym. Har svårt att känna igen låtarna när jag lyssnar i hög fart.

Maxvolym och utan öronproppar?? Blir ju tokhög volym då, åtminstone för mig. Har du kollat så du verkligen placerat högtalarna rätt? Låter som att de kanske inte sitter exakt rätt.

Mauritze

Medlem
Gick med
21 Jul 2015
Hoj
94 Kawasaki ZZR600
Super med alla bra rekommendationer ska kolla mera på sena 20s . Får prova gula filtret i motosafe också. Blir lite väl kostsamt med earfoon biker och sena 20s . Ska kolla länken till hifi klubben också.
Men har ni mera info , så ös på bara :yoparty

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Jag har 99kr lurar från kjell.com om jag vill lyssna på musik. På bandagar eller nöjesturer har jag 39kr hörselskydd från clas ohlson.

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Har skruvat volymen till max men har kört utan öronproppar. Menar du att det blir bättre med öronproppar? Tycker det följer med distortion när man har hög volym. Har svårt att känna igen låtarna när jag lyssnar i hög fart.

Det är som att gå på konsert och vara rätt om sin hörsel. Det låter otroligt mycket genom öronpropparna ändå, ljudkällan ligger ju diktand emot örat så inte bara att ljudet i säg går in så oscillerar de nog närområdet oxå, testa vetja ;) Och kolla över hur dina högtalare är placerade, jag har placerat om mina flera gånger innan det blev rätt

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
Maxvolym och utan öronproppar?? Blir ju tokhög volym då, åtminstone för mig. Har du kollat så du verkligen placerat högtalarna rätt? Låter som att de kanske inte sitter exakt rätt.

Det är som att gå på konsert och vara rätt om sin hörsel. Det låter otroligt mycket genom öronpropparna ändå, ljudkällan ligger ju diktand emot örat så inte bara att ljudet i säg går in så oscillerar de nog närområdet oxå, testa vetja ;) Och kolla över hur dina högtalare är placerade, jag har placerat om mina flera gånger innan det blev rätt

Ska kika på placeringen men jag tror de hamnade lite bakom örat, så inte exakt bredvid. Det var nog pga möjligheterna som vadderingen gav helt enkelt.

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Jag kör med gjutna proppar från hearsafer i öronen och Scala rider G9 i hjälmen, man hör musiken och samtal bra, och mycket smidigt med röststyrning! Lyssnar nästan enbart på radio, men ibland Spotify.

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag kör också med Sena 20S och den har riktigt bra inbyggda högtalare i hjälmen, så jag brukar kombinera med mina favoritöronproppar. Jag har även ett par ljuddämpande in-ear lurar som jag använder ibland.
http://www.shure.com/americas/products/earphones/se-earphones/se215-sound-isolating-earphones
Funkar utmärkt tillsammans med 20S ifall man föredrar detta istället för att köra med de inbyggda högtalarna+öronproppar. Bara att koppla in i hörlursuttaget på 20S.

Kan man stänga av den där värdelösa funktionen som Scala har att enheten varierar volymen efter hur mycket det låter utanför hjälmen?

Har varit i kontakt med dom om de men de dumma jävla asen på andra sidan Atlanten fattar inte att huvudet sitter i hjälmen och enheten utanför och att det dessutom är svårt för oss hörselskadade att behålla hörseln om man inte kan variera volymen som man vill. :huvet

Säljer nog mitt SHO-1 på DiReKtEn! :tummenupp ...Någon som är sugen? :näsblod

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Kan man stänga av den där värdelösa funktionen som Scala har att enheten varierar volymen efter hur mycket det låter utanför hjälmen?

Har varit i kontakt med dom om de men de dumma jävla asen på andra sidan Atlanten fattar inte att huvudet sitter i hjälmen och enheten utanför och att det dessutom är svårt för oss hörselskadade att behålla hörseln om man inte kan variera volymen som man vill. :huvet

Säljer nog mitt SHO-1 på DiReKtEn! :tummenupp ...Någon som är sugen? :näsblod

Du har ju verkligen sålt in det så man blir sugen nu... :7peta

Kawa_Krille

Wannabe...
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
Kwikasfuki R -19
...i de fall man framför sitt eget fordon ta bussen istället speciellt om man tror man är osårbar på en mc för att man inte hade musiklurar i öronen.

Ännu en oerhört intellektuell kommentar av Ankan1...
Om jag vore lika korkad som dig så höll jag nog käften! :7peta
Nä, jag tror definitivt inte att jag är odödlig på hoj men mina odds för överlevnad är j-vligt mycket bättre än vad dina odds är om du far runt med en massa "störande" ljud i dina öron! :fakta
Är det någon som borde ta bussen så är det nog fanimej du om du inte tror att onödigt störande ljud påverkar din körning!!! :dummer
Att köra hoj är ingen j-vla lek, om inte en lek med döden när vi är ute bland alla idioter på vägarna som tyvärr gör allt annat än att framföra sina fordon!
Hojåkande kräver 100% av dig och ditt medvetande, 100% av tiden på hojen.
Jag ska fråga Rossi nästa gång jag träffar honom om han poppar musik i öronen när han fajtas med Marquez och Lorenzo ute på räserbanan...
Enligt dig så skulle han ju kunna göra det utan att bli störd i sin koncentration...

Mauritze

Medlem
Gick med
21 Jul 2015
Hoj
94 Kawasaki ZZR600
Blev Cardo Scala Rider G9x , så det får bli motosafe pluggarna med minsta filtrer .
Bara prov installerat systemet och testkört funktionerna via mobilen.
Störningsfiltret på micen fungerar bra, spelade in ljud i mobilen via micen i hjälmen. ( fick blåsa kraftigt för att det skulle bli störningar.
Nöjd just nu .

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...