Bikerbitch
Stolt mamma
När är deadline?
Bikerbitch skrev:2629495Vilka program kör ni andra i? Ni verkar ju helhajjpade på det där med loggor.
K Eriksson skrev:2628979Stilrent
beanie skrev:2629629Adobe Illustrator eller Macromedia Freehand. En logga ska vara gjord i vektorgrafik (matematiska linjer) och inte i tex ps då de blir pixliga vid
förstoring...
DarkDog skrev:2629944Halloj,
Otur med tajmingen, jag håller på att avsluta en kurs i grafisk design och en av de första uppgifterna var att ta fram en ny logga i Illustrator... Nåja, övning ger färdighet men nästa vecka är fullständigt körd, måste dessutom fixa program också. Så:
När är deadline? (Upprepning av fråga, jag vet)
Vill ni ha en logga i en färg (dvs svart, vit eller grå), en som består av dessa tre färger eller en med flera färger som funkar i en färg också?
Fler tips...Liwa1 skrev:2630322
Det ska vara en logga som funkar att göras i svart, vitt eller grått. Den kan alltså vara i flera färger som en del gjort förslag på med toningar eller flera färger
/Liwa1
HanneZ skrev:2627099The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.
Ajdå, vilken logga menar du på sidan, jag hittar inte...Alming skrev:
ps. hoppas motarden inte stör....slang-rikard skrev:2631436Vad kan inte en dag på banan vara om inte tråkig... trist... och... alldeles, alldeles....UNDERBAR!
Gill sans skall man vara sparsam med. Det är för bra för att överexponeras. Den Bo Beskow-illustrerade utgåvan av Martinssons Aniara från 1972 (?) är satt i Gill sans. Passar bättre där än i en simpel logotyp. Ok?slang-rikard skrev:2631436Vad kan inte en dag på banan vara om inte tråkig... trist... och... alldeles, alldeles....UNDERBAR!
Okej, Jag är villig att kompromissa!Bingo skrev:2631523Gill sans skall man vara sparsam med. Det är för bra för att överexponeras. Den Bo Beskow-illustrerade utgåvan av Martinssons Aniara från 1972 (?) är satt i Gill sans. Passar bättre där än i en simpel logotyp. Ok?
Edit: HanneZ förslag var snyggt!
Javisst, den är gjord i illustrator.... Fonten är gratis också!Nitrous skrev:2631215Hannez har presenterat en intressant logotyp, även Berra har gjort så.
Jag ser inte mkt likhet mellan Hannez förslag och Speedparts logotyp, kanske tittar på fel ställe, hjälp mig rätt isåfall tack
Hannez, kan du leverera logan vektorbaserad?
Även Calmanders förslag var snygga.
Calmanders, var tog dina förslag vägen? Dom syns inte längre i tråden!
/Nitrous
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |