Vinterångest

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Redan!?

Man är som ett litet barn som inte vill att gottepåsen ska ta slut. Känns som säsongen precis börjat. Antar att det beror på att snön vägrade ge sig förrän framåt Maj. Man märker att det börjar bli kallare på morgonen och mörkare på kvällen. Soldagarna blir färre för varje vecka och glassen vid kajen på Marstrand lockar inte riktigt längre. VILL INTE!! Dags för vinterdäck och Goretex ställ?

God jul... :tomten

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Sluta negga!! Det är ju minst 1,5 månad kvar med gathojen....på med en extra tröja, rånarluva (ja, under hjälmen...) och klart visir.

Sen är det grusbus som gäller :yoparty

Bananhjärna

Child at heart
Gick med
16 May 2006
Hoj
Ducati Streetfighter S
rogka566 skrev:
2407386 Redan!?

Man är som ett litet barn som inte vill att gottepåsen ska ta slut. Känns som säsongen precis börjat. Antar att det beror på att snön vägrade ge sig förrän framåt Maj. Man märker att det börjar bli kallare på morgonen och mörkare på kvällen. Soldagarna blir färre för varje vecka och glassen vid kajen på Marstrand lockar inte riktigt längre. VILL INTE!! Dags för vinterdäck och Goretex ställ?

Hmm, måste erkänna att jag har liknade vibbar... men man har så roligt som man gör sig och allt det där.

fazerfun skrev:
2407445
Sen är det grusbus som gäller :yoparty

Jag har seriöst funderat på att förlänga säsongen med en offroadhoj, vafan man halkade ju runt med moppen på vintern...

Vad har du för "grusbusare"?

Last edited:

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Till och med här uppe i norr går det ju att köra september ut iaf :tummenupp

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Se det hela positivt. Glassen vid kajen på Marstrand smälter inte lika fort och du kan därmed avnjuta den under längre tid :tummenupp

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Jag fick med en otäck vibb när polaren sa att jaha förra året den här tiden ställde man av? WTF?

Jag körde förra året 050601-051025 750 mil senare, då var det frost, kallt och halt och då ställde ja av...

I år tog man premiär turen 060323 och ställde på för säsongen 060416 och nu snart 900 mil senare så undrar jag varför ja inte hunnit köra mer??

Iof sålde alla polare sina hojar iår så det är väl en anledning..

Å andra sidan har man lärt sig slanga och tack vare SHs gruppkörning fimpat fegränderna bak och endast några mm kvar fram :yoparty

Jag vill inte att säsongen ska ta slut och ryser vid tanken att jag säkert kör till första november om ingen snö fallit men de sista två månaderna är det ingen njutning längre man håller bara i för att dötiden ska vara så kort som möjligt förhoppningsvis 4 månader bara :rolleyes: :mad:

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Normalt brukar det ju inte vara något problen att köra nån vecka in i november sen ett par månaders vila innan det är dags att köra igen i mars/april.

Vintern suger men kan samtidigt vara skönt att hinna med nånting annat oxå.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Hela mitt sug har försvunnit helt, detta är nästan första dagen på 3 veckor det inte regnar, och vad gör man? Jo man sneglar lite på hojen och tänker "ähh jag orkar inte dra ut".
Så nu är hojen ute på annons :(

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
P@trik skrev:
2408218 Normalt brukar det ju inte vara något problen att köra nån vecka in i november sen ett par månaders vila innan det är dags att köra igen i mars/april.

Vintern suger men kan samtidigt vara skönt att hinna med nånting annat oxå.

Ja det är sant sen ramlar det ju in iaf för mig ca 3500:- extra i mån, men de pengarna brukar gå åt till att tröst supa och alla vinteraktiviteter plus att man kanske måste umgås mer med käringen om man har någon och det kostar det med :va

Det blir nog plus minus noll iaf minus det största intresset man har, sen blir man blek och fet med, fack!! Det går inte att få vintern till något positivt...

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
rogka566 skrev:
2407386 Redan!?

fan va du är deprimerande :( :tungan

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...