Vinter S*cks

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Herregud vad jag saknar min motorcykel.. vill bara åka.. Känner mig lite dessperat av att sitta på youtube och kolla på mc-filmer och hänger X-antal timmar på blocket fast att jag har precis köpt mig en ny mc:p men vad ska mna göra jättelångt kvar tills man kan plocka fram sin käraste igen.. Funderar på att köpa mig en liten fiddy eller nått bara för att ha nått att åka på. Vad gör ni andra motorstollar under vintern?

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Skönt att det finns folk som är som jag, trodde det var nått fel på mig.

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Håller med...Mc suget är rätt stort nu alltså :rolleyes:

Men jag kör cross nu på vintern, gött att ha något att göra och skoj e det :)

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
R6-99
Ja usch, och fy fan för julen. Orka sitta med familjen imorrn och äta julbord och lyssna på nån dammig julmusik. Julen är så jävla seeeeeeeeg.

Vad ska man göra åt julen, är det bara att bita ihop och ta till flaskan eller?:confused:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Kört 6mil idag igen som vanligt:tummenupp
4 mil ToR jobb + lite nöjeskörning inkl julklappsköp

Last edited:

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Fyrhjuling har jag faktiskt funderat lite på:p men det är ekomonin som säger imot. Ska flytta snart och så måste visst ha pengar till det också säger dom..
Men ska till åre snart och åka lite bräda iaf det är fan inte fy skam det heller:) Men endå inte som på 2 hjul..=/

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Ööööhh, skaffa en cross, sätt på dubbdäck och kör på isen. Då kommer du byta ut "vinter" mot "sommar" i rubriken när sommaren kommer. :tungan

Nähepp, nu var det Jul. :tomten

überkill

Guest
Shit du träffa mitt i prick! Ibland när jag har svårt att sova sitter jag med på Blocket och kollar runt efter häftiga hojar mm fastän att jag hittat min partner! Och än fler nätter sitter jag och drömmer mig bort i massa mc klipp på Youtube..:tungan

Ibland får jag för mig att jag ska ha större kubik typ nya ZZR1400 eller Hayabusan den nya men sen skenar det åt streetfighterhållet och så sitter man och spanar på Z1000 samt FZ1 och så är man åter tillbaka på spåret att jag redan funnit den Rätta :) :hojbusa

Startade upp min pärla igår, smorde kedjan och puttrade sedan till Statoil för att pumpa däcken och tanka upp den till max igen.. Sen körde jag hem och stod och torrgasa lite innan vi skildes åt igen. :(

Är jag mc beroende eller tror jag det bara?

Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
olika projekt tar udden av det.. prova pimpa den lite enkelt :tummenupp

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
olika projekt tar udden av det.. prova pimpa den lite enkelt :tummenupp

Det är nog ett bra alternativ. Letar runt lite efter en helkåpa till vettigt pris men det verkar svårt. Tänkte göra baken lite mindre med samt vita blinkersglas. Fick iaf ett par nya fina mc-handskar idag:D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
jag saknar hemma i Kalifornian. Man kan köra året runt :) om man vill......

Men vaffan har du flyttat till mockfjärd då undrar man?!:mad: En annan skulle ju betala med organ för ett greencard...

Åka XR600 med dubb i snögloppet är inte på långa vägar en jämförbart med att uiila E4 i tisha en ljum sommarkväll då varmluften sköljer in under kläderna. Fifaaan.

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
jag har också abstinens på vintern, funderar på att köpa en enduro men eventuellt blir det en zx10r till sommaren och då har jag nog inte råd med en enduro också. hmm får se hur jag gör.
eftersom sommaren var så dålig så är det extra jobbigt denna vintern. *snyft*

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...