MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Om du ser till att få den RIKTIGT torr efteråt så ska det nog inte vara några problem...Stephen skrev:Swedie: ta ett par polare till hjälp och fixa med lite spännband så ska det nog lösa sig.
Ska man skölja igen tanken med vatten och sedan torka den eller ska man tömma den och ställa ut den på balkongen?? tar tanken skada om man sköljer ur den med vatten?
kaZmur skrev:Om du ser till att få den RIKTIGT torr efteråt så ska det nog inte vara några problem...
Men du får nog skölja den ett antal gånger eftersom den har ju varit mer eller mindre bensinfylld i nästan 2 år, så det e nog lite svårt att få bort lukten i första tagetStephen skrev:Strålande....
Orkar inte med att hela lägenhten luktar bensin..
Iofs är doften inte helt fel men inte hela tiden...
Jag skulle inte spola ur tanken med vatten. Min erfarenhet av tank och vatten är rost. Oavsett hur tort man tycker det blir. Ett förslag är att tömma tanken på bensinen och sedan låta tanken ligga eller kanske hänga väl ventilerat för att få bort ångorna.Stephen skrev:Strålande....
Orkar inte med att hela lägenhten luktar bensin..
Iofs är doften inte helt fel men inte hela tiden...
UltraMarine skrev:Undrar vad försäkringsbolaget säger?
Hemförsäkringen kanske inte gäller då...
Är den nästan tom så säger den lättare booom, bättre att ha tanken full eller ursköljd, om man tejpar alla luftningar så slipper man lukten och då håller sig soppan 6 månader.EBS skrev:Är tanken mer eller mindre tom på bensin så borde dom inte kunna säga nånting.
Vadå? Det är ju det som gör det så mysigt. Att sitta där på fina mattan och skruva på hojen medans man kollar på tv, lyssnar på musik och käkar middag.OLJEKYLD GSXR skrev:Jag har haft min Rg125 i morsans sovrum (!!!!!!), min Dominator i köket (när jag bodde med mamma) och min gsxr1100 i en kompis matrum. Se bara till att förvara tanken på annan plats än på cykeln så är det nog inga problem med ev. hyresvärd/bostadsrättsförening. Bensin och sånt får ju inte förvaras inomhus. Är grymt sugen på att ta upp min nya bebis i lägenheten, hiss och plats finns. Blir dock en smula opraktiskt när man ska mecka ny skylthållare och sånt.
Micke_Lindstrom skrev:Vinterförvaring:
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |