Vinterförvaring av MC??

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Vad är en normal avgift/månad för vinterförvaring av mc i varmgarage med larm, ström för underhållsladdning?
Vad betalar ni som har förvaring i Stockholm?
Funderar på att hyra ut 5-6 platser i vinter men vet inte vad som är rimligt att ta betalt!!
Hojen bör vara minst garageförsäkrad!

Last edited:
Verkar inte vara många som betalar för parkering här inte!!
Mc-varuhuset tar tydligen 575kr/påbörgad kalendermånad!
Inga fler som vet vad det kostar??

Många firmor tar runt 2000-2500kr för vinterförvaring och då ingår laddning samt olje-/filterbyte.

Din MC tar 375:- /mån September - Februari och ger då 50% rabatt på bänkning och verkstadsarbete.

Betalar 350kr/plats/månad ruskigt nära mc varuhuset.
Tillgång till tvättplatta, toa, kompressor mm mm mm
Har en plats till uthyrning om nån är sugen.

mao, tror det är svårt att få mer för bara förvring,men det beror ju på läget oxå.

Misstänker att priserna för vinterförvaring skiljer sig åt från övriga landet. På mindre orter är det förmodligen lägre priser än i större städer. Stockholm ligger antagligen i topp.

Ring runt några mc-firmor i regionen och fråga vad de tar för vinterförvaring och vad som ingår.

Du kan ju även höra dig för lite här på forumet vad folk skulle vara beredda att betala för vinterförvaring enligt de premisser du satt upp.

Beroende på vad som ingår skulle jag personligen inte betala mer än ett par hundralappar oavsett var i landet jag fick hyra en förvaringsplats. För att ha kontroll över vilka som rör sig i garaget bör uthyraren släppa in behöriga efter överenskommelse.

395:- i månaden på ava om man gör något arbete på den under vintern, annars 495:-
jävligt smutt lösning att bara lämna in sent på hösten och hämta ut nyservad och tvättad tidigt på våren.

Har ju enbart tänkt att förvara och handhålla ström för underhollsladdning!
Laddare får man stå för sälv!

Är det bara dessa pengar det handlar om så skulle jag aldrig hyra ut, då är det bättre att ställa in en säck potatis där under vintern o ha utrymmet som matkällare.:D

Är det bara dessa pengar det handlar om så skulle jag aldrig hyra ut, då är det bättre att ställa in en säck potatis där under vintern o ha utrymmet som matkällare.:D

Nej det handlar inte bara om pengar! Jag har ett blivande gästrum på 35kvm ovanpå garaget som jag ännu inte använder! Kan ju lika väl hyra ut det under vintern som att ha det tomt!
Just nu står det bara ett gammalt kök där men de skall förhoppningsvis bort snart!
http://www.blocket.se/stockholm/Komplett_kok__HTH__med_vitvaror_23500335.htm?ca=11&w=1
Nån som vill köpa! Maila ett bud!!:D:D

Nej det handlar inte bara om pengar! Jag har ett blivande gästrum på 35kvm ovanpå garaget som jag ännu inte använder! Kan ju lika väl hyra ut det under vintern som att ha det tomt!
Just nu står det bara ett gammalt kök där men de skall förhoppningsvis bort snart!
http://www.blocket.se/stockholm/Komplett_kok__HTH__med_vitvaror_23500335.htm?ca=11&w=1
Nån som vill köpa! Maila ett bud!!:D:D

Det var just det jag mende, att det inte var några pengar att tjäna som gör det värt att släppa in en massa okänt folk som ställer div. krav samt ev. föräkringskrav som kan uppstå, mao. det kan dra med sig problem.:confused:

Ev. hyresgäster får väl ha en garageförsäkring som täcker förvaringen, hyresvärden får se till att kraven på "låst garage" uppfylls. Inte direkt "rocket science". Vill man vara på säkra sidan får man väl skriva ett avtal med hyresgästerna.

Problem kan väl dock uppstå när folk vill in och putsa och fila titt och tätt. 5-6 nycklar i omlopp till ens privata garage kan ställa till bekymmer. Alternativen är väl helt stängt garage eller t ex en dag varannan vecka med fullt tillträde.

300:- x 6 är dock inga siffror jag skulle tacka nej till i extra månadsinkomst under vinterhalvåret. Sedan får man ju som alltid överväga arbete kontra förtjänst.

Gratis värme i garaget under vintern är väll inte så dumt! Sen har jag inte för avsikt att ha öppethus utan förvaring i varmgarage!

Däckshopen i Haninge tar 350kr per månad och kommer även överens med kunden innan förvaring om det skall till ngn form av service på motorcykeln mm innan kommande säsong.

lägenheten..
Hyra: 3950kr/mån

:yoparty:yoparty

Bifogat

• CIMG1080.jpg
    CIMG1080.jpg
    229.7 KB · Visningar: 256
Jag säger bara det...akta dig, det KAN bli problem.:tummenupp

Villka problem är det du förutspår!!
Vill ju inte ha bekymmer utan bara vara snäll och hjälpa andra som har bekymmer med förvaring!
Hade själv varig glad om jag hade fått vinterförvarat min hoj när jag inte hade garage!

Villka problem är det du förutspår!!
Vill ju inte ha bekymmer utan bara vara snäll och hjälpa andra som har bekymmer med förvaring!
Hade själv varig glad om jag hade fått vinterförvarat min hoj när jag inte hade garage!

Visst, var snäll mot kompisar som du känner väl, tar du in okänt folk kan man ge sig FN på att det blir problem, antingen ska dom in stup i kvarten eller så har nån en hemmabyggd laddare som tar eld med följden att försäkrings bolaget tolkar det som att du bedrivit uthyrningsverksamhet och därmed varit felförsäkrad o inte ger nån ersättning....som exempel.:huvet

Mc-huset här i Malmö tar 1500:- för att stå september - april, då ingår tömning av förgasare, tvätt, underhållsladdning samt rabatt på allt man köper under tiden hojen står där.

Men nog skulle jag kunna punga några hundringar i månaden för en plats i ett garage!

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back