Hej.
Har hållit på mä hojar (säj "Suckor") i 40 år o de senaste 15 åren ALLTID dränerat förgasarna när jag ställt in för vintern p.g.a. bensinkvaliteten, tillsatser, bensén å annat skit som lägger igen förgasarna.
Hösten -07 lyckades jag med konststycket att glömma detta på min Bandit och se: Totalkaos i våras med 4 timmars mekande o rengöring av hela förgasarkittet. Inte Kul alls.
Nu undrar jag om det är lika känsligt på en hoj med insprutning (Gixxer 750-04)??? Man hör ju också ibland att det finns olika kvaliteter på bensin ( 95 kontra 98 Oktan) och att ex.vis Shell V-Power skulle vara bättre. Nå´n har sagt att man skall pytsa i lite K-sprit för att slippa problemet. På Endurohojen kör jag alltid med lite K-sprit i tanken o på den har jag inte samma problem. Den står ju mest still på sommarhalvåret men, det borde väl inte ha nå´n betydelse.
Tacksam för goda råd.
Har hållit på mä hojar (säj "Suckor") i 40 år o de senaste 15 åren ALLTID dränerat förgasarna när jag ställt in för vintern p.g.a. bensinkvaliteten, tillsatser, bensén å annat skit som lägger igen förgasarna.
Hösten -07 lyckades jag med konststycket att glömma detta på min Bandit och se: Totalkaos i våras med 4 timmars mekande o rengöring av hela förgasarkittet. Inte Kul alls.
Nu undrar jag om det är lika känsligt på en hoj med insprutning (Gixxer 750-04)??? Man hör ju också ibland att det finns olika kvaliteter på bensin ( 95 kontra 98 Oktan) och att ex.vis Shell V-Power skulle vara bättre. Nå´n har sagt att man skall pytsa i lite K-sprit för att slippa problemet. På Endurohojen kör jag alltid med lite K-sprit i tanken o på den har jag inte samma problem. Den står ju mest still på sommarhalvåret men, det borde väl inte ha nå´n betydelse.
Tacksam för goda råd.