Bjässen skrev:Vad är bäst att göra med pärlan under vintern??
Ska man typ koppla ur batteri mm...!?
Är första vintern som hojägare och undrar om man behöver göra nå speciellt.
Dede skrev:Hmm. Finns en del trådar om du söker på det.
Underhållsladda batteriet
Tanka fullt eller töm tanken (råder delade meningar)
Byt olja om man vill vara snäll mot hojen
Tvätta & vaxa och lägg ett gammalt lakan över
Klart
Har ett pdf dokument från någon tidning som beskriver VÄLDIGT mycket vad dom tycker man ska göra. PM:a så kan jag maila den till dig
snikmange skrev:Har inte så stor koll på sånt här, men hur gör man när batteriet underhållsladdas?
snikmange skrev:Har inte så stor koll på sånt här, men hur gör man när batteriet underhållsladdas?
heke skrev:Massa n00b frågor på en gång, men är det första vintern så är det (VILL HA MER SOMMAR)
thx
Valentinic skrev:Jag vet inte om det är rätt eller fel, men jag byter olja var 500:e mil och filter vid 1000. Du kan nog låta din olja vara kvar i motorn. Hade den vart nyrenoverad, motorn, så hade du kunnat kostat på ett oljebyte efter 200 mil.
Dra i nått halvkilo extra i däcken eller nått. Däcken kör du väl slut på tillräckligt fort för att du inte ska märka nått iaf?
heke skrev:Haha, tackar för översättningen men blir nog att ta det på engelska iaf. Dom där programmen är för roliga =)
Ok, så oljan ska bytas, men behöver jag då byta till über olja alla tjatar om att man ska köra på eller kan jag ta ngn billigare variant (ny olja) för att ha ståendes under vintern? Hmm antagligen väldigt dum fråga, men varför måsta man ha olja i över huvudet taget när den bara står där?
Vilken olja kör ni på och vilken har ni i under vintern om inte samma (kör R1 om det nu spelar ngn roll)
Tacksam för svaren igen, måste köpa oljan i veckan nämligen
vielen dank für alles
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |