Då är väl Himalayan bra. Den har väl bara 120brett bakdäck. Men hur som helst. Det ska bli intressant. Jag kanske instämmer med dig efter provat vinterkörning. Har bara kört min lille KLX på vinter och det gick ju bra sålänge det inte var tjock blötsnö.
Klx230 kollade jag på när jag skulle köpa nuvarande vinterhojen. Den tror jag är perfekt för renodlad vinterkörning. För mig föll den på en kombination av lite udda däckstorlek, låg effekt för annan körning och möjlighet till större packväskor. Då fanns de bara sprillans nya för 44900kr och det kändes fel att lägga så mycket pengar på en ny hoj som kommer se helt utskiten ut efter en säsong. Blir det en renodlad vinterhoj när hondan dör så lutar jag starkt åt en begagnad klx.
120 däck på himlayan är bra. Det har jag på hondan också. Något jag hades, kanske obefogat, oroat mig för med en RE som vinterhoj är risken för galen rost och korrosion i elsystemet med mera. Behöver inte vara så. Ser fram mot en rapport.
Sen funkar nästan alla hojar som vinterhojar bara man vill. Man brukar ta sig fram på något sätt.