Dr.Bike skrev:Ett gäng toppar har passerat revy:
Ducce 916
Honda CBR 600 x2
Honda SP1
Honda fireblade (på g)
Toppar som floppa (dvs aldrig kom till mig):
RSV Mille
Husaberg
JoH skrev:Du kanske vill ha en topp till att leka med, för att trösta med istället för dom som inte kom.
Min CB500T topp behöver en genomgång, om jag ska bli klar till sommaren som planerat.
Kryptonit skrev:1664778Jag ska fortsätta med det som jag började med i förra årets vinterprojekttråd
Det som återstår för att få gammelkawan i toppskick inför nästa säsong:
- Byta tändstift
- Ventiljustering
- Byta batteri
- Diverse utseendefixning (byta sidokåpor, lackering)
Om det finns någon som är duktig på ventiljustering och har vägarna förbi bjuder jag gärna på fika/mat eller så om jag får hjälp att mäta upp vilka shims jag behöver köpa samt eventuella råd kring ingreppet.
Kryptonit skrev:2208616Nu är ventiljusteringen och tändstiftsbytet gjort...
Det går framåt i rask takt
Nu återstår bara att skruva ihop hojen, sätta i ett nytt batteri och besikta. Eventuellt ska jag ordna sidokåpor också.
Kamikaze kid skrev:1664602BROMSVÄTSKA!!!
Inte olja!
Fy fy!
Kocken skrev:2210544Vadå?? ska man inte hälla lite bromsolja på skivorna för o smörja bromsarna?
Kamikaze kid skrev:2221072Själv så har jag sett små snömoln och rivit hela motorn!
3ans vevlager skar..IGEN!
Är sakerna på bilderna till Uralen eller?TomK skrev:2220985Inte så mycket vintermek, men det är sånt som skulle ha gjorts för ett halvår sedan... återstår lite hjulbyten, nya däck och en helservice, men annars så Nu är nya rykrören framplockade och ska monteras vilken dag som helst. Bilder finns på http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2220965&postcount=26
Dr.Bike skrev:2221113Du skulle ju inte köpt de där vevlagren av bly bara för att de var billigare...
Japp, ska bli feta slajds nu när jag matar på med gasenJoS skrev:2221258Är sakerna på bilderna till Uralen eller?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |