Vinternöje?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tja, vad hittar ni på som vinternöje? Det är ju tydligt att säsongen är över då aktiviteten på SH har gått ner. Det är OK :) Men sprid med er vad ni hittar på istället för att köra MC.

Själv så mekar jag om i garaget och förbereder det inför nästa år. Men det tar ju inte direkt 6 månader, så jag är redan rätt uttråkad.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Uttråkad ? Då kan du få komma hem till mig och hjälpa till med renoveringsarbeten (måla, snickra, dra rör osv). Inga fritidsproblem på vintern :) Och så hjälper det att jobba mycket och ha några barn att hålla ordning på. Det svischar bara till så är våren här :tummenupp

(jo och så ska man helst ha hunnit med att gå igenom ett par av hojarna också, samt bilmekande och annat nödvändigt)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Du skulle ha haft kvar 450'in så hade du kunnat köra israce, roligare vinternöje finns inte. Eller så ger du mig lite pengar så köper jag en Delta integrale och bygger om så kan vi köra skiten ur den på isracen :tummenupp

Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 250 EXC -05, BMW F800S -06
Bilder säger mer än ord!

Bifogat

• PICT1067.jpg
    PICT1067.jpg
    59.7 KB · Visningar: 217
  • PICT0094-liten.JPG
    PICT0094-liten.JPG
    43.6 KB · Visningar: 141

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Mekar i garaget och förbereder nästa säsong. Jobbar så mycket övertid som möjligt.
Blir det nån tid över så finns planer för ett minimotorace.

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Blir väll lite service och mek samt en del moddning sen skall ju köket göras färdigt som påbörjades förra julen :rolleyes: den nyinköpta kaminen skall installeras sen dycker det säker upp något mer :D

ja just det slänga på isdäcken på DRZ:n och brassa runt på någon sjö om dom fryser till :yoparty

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag jagar :tummenupp när jaktsäsongen slutar till våren så börjar hojsässongen, perfekt kombination :tummenupp

attachment.php

inte jag som har skjutit bocken på bilden dock, men det är resultatet av söndagens jakt:tummenupp

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
Jag kommer mecka både med R6:an och RD:n. På R6an ska jag kontrollera ventilspel, montera annat luftfilter, montera en Power Commander och rycka insatsen i slip-on:et.

På RD:n håller jag just nu på med att byta skrapringar, packboxar och dammskydd i framgaffeln. En cyliner är portad och en återstår att leka med. Får se om jag hinner få blårykarn färdig till våren. Den är helt isärplockad!

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Jag jagar :tummenupp när jaktsäsongen slutar till våren så börjar hojsässongen, perfekt kombination :tummenupp

attachment.php

inte jag som har skjutit bocken på bilden dock, men det är resultatet av söndagens jakt:tummenupp

Vilken trofè:D Den hade ungefär lika stora som älgen jag sköt i höstas..:yoparty ..som tidigare sagt jakten tar vid när hojsäsongen slutar o vice versa..:tummenupp

diver6

Lite äldre, lite klokare.. hoppas jag ;)
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Ducati Diavel -11 Yamaha XJR 1300 -02 KTM 400 EXC -07 Honda CB 125 K3 -70
Sprang över det här lilla projektet i somras när jag pratade med en mc intresserad kille i Hörby. Jag hade en sån´1973 - 1975 så det är verkligen nostalgi. Skall försöka få den i "fint" skick...

Bifogat

• 660_Honda-CB-125-K3--70.jpg
    660_Honda-CB-125-K3--70.jpg
    112.4 KB · Visningar: 60

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Tänkte försöka öka antalet ponnys i bettan för att ha ännu mindre kontroll...
Är det någon som vet en firma som gör bra och billig lackrekond?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Vintern kommer att bli lång och hård.

Först och främst så måste jag ge firmans EU-moppe en ordentlig översyn. Den har inte fått någon service de senaste åren så det bör väl kanske åtgärdas. Vad man nu gör för service på en så liten tvåtaktare. :va

Sedan ska jag laga plast på moppen (den har varit med om ett par marksyningar) och eventuellt lacka om den också om jag ids.

Dessutom har jag ju en sak med ca 28gånger större motor i garaget som kanske också skulle få lite kärlek.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jag letar hus...

Ska även fixa så att XR'n går igenom besiktning + lite allmän TLC på den. Och när den väl är laglig igen så blir det nog lite körande och sedan försöka hitta ett nytt kärleksnäste som den kan häcka i (den är till salu).

TLR'n ska få lite nya bling bling grejer. Nya fotpinnar, nya kopplings grejer. Hmm, inget mer planerat...
(Ny lack på tanken om jag giter ta loss den och fixa, inte så troligt...)

:hej

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Haha, ja det skämtades friskt om det där, en fin 3taggare, dom tyckte att han skulle lägga bössan i kronan så vi kunde ta ett kort :tungan :tummenupp

Kan tro det.Har en lite mindre hängades på väggen.När jag sköt älgen i höstas trodde jag att det var en kviga som kom:näsblod

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...