KKK:n gillar inga höga tryck dock. Så man får nöja sig med det goda flödet /rasat tre kkk, aldrig mer .
För att inte skrämma skiten ur folk;
Ja, alltså... Om man nu räknar på volymer och effekt så krävs det ju mer laddtryck i en liten motor för att leverera effekt jämfört med en stor, som sväljer betydligt mer luft/varv.(det är ju liksom luftmängden som styr bränslebehovet, mer bränsle= mera knuff. Resten är matematik) Herrar som håller på med små voblospisar väljer inte kkk av detta skäl. Men eftersom den gode Lahi väljer att öka slagvolymen så får knotan i sig samma luftmängd som tidigare men vid ett lägre behov av övertryck. Ladda mindre, borra mer å snart har vi trimmat sugmotor - Eeeeeftersom 1200cc@12000rpm är teoretiskt jämförbart med 2400cc@6000 rpm (å då börjar 7:ans avgashus bli proppmätt, I tell ya..) så är inte kombinationen kkk24 å Lahi:s knota helt upp åt väggarna vansinnigt, utan snarare "lagom" (Jea.. om man nu anser 300+påsar vara lagom dvs...) Men hålla skall det göra, såvida det inte är ett sådant där "omärkt" aggregat från en stor matlåda..
ok, men skulle inte TD04:an lyckats leverera "lagom mängd" ändå.
Jag har 1216cc och står och väger vilket agg jag bör välja för att både få 300hkr, att turbon kommer hyffsat tidigt samt att helst slippa strulet jag talade om med oljereturen som jag tyckte mig se något om.
KKK:n ser ju också j-vligt mycket större ut och frågan är ju också om man har "råd" med det då det är trångt att få ihop härligheterna ändå
Annars finns det ett annat mycket trevligt agg, TD05 16Big, från Mitsubishi EVO. klart intressanta och lika driftsäkra som övriga MHI agg, 360-lager och det hela.
Kul med en ny vintertråd. Ska följa den så som jag har följt de tidigare urgixxer trådarna.
Köra hoj i december!!
Klart det går att köra hoj i december. Fint väder här
Klart det går att köra hoj i december. Fint väder här
Har haft inlämningar och redovisningar av projekt i Catia och FEM och en massa annat i skolan, så det har inte blivit mycket gjort på hojen... kass. Men nästa vecka blir det nya tag! Då ska motorn ur och isär Uppdaterar med mer bilder då.
Såg att du börjat riva nu så jag rinde inte igår när jag stack ut och hjulade lite igårkväll, förvånansvärt bra grepp med racetec-däcken, och turbon trivdes som fisken i de kalla fuktiga vädret...
Gött att du kommit igång!
Såg att du börjat riva nu så jag rinde inte igår när jag stack ut och hjulade lite igårkväll, förvånansvärt bra grepp med racetec-däcken, och turbon trivdes som fisken i de kalla fuktiga vädret...
Gött att du kommit igång!
Inte för att vara negativ och jag vet att det är trångt, men blir det inte "intern EGR" i det grenröret när det ser ut så där???
Omm ni undrar kan jag förklara vad jag menar.
Jo, när de yttre piporna ligger ner så mycket och det är sådan fart på avgaserna så vill de ju gärna fortsätta raktfram, vad finns raktfram?? Andra änden på cylinderraden, vilket blir 4:e om det är 1:an som har tänt.
Bara en tanken, men du kanske har skärmat av det inne i grenröret??
Detta bygge kommer att följas med spänning, en liten fundering bara: Är inte anslutningarna på dumpventilen satta lite tokigt? Nu ligger ju både laddtryck och styrtryck på översidan av membranet.
Go jul!
Japp, då är jag med. Det var som jag hoppades då...... Det hade varit jobbigt annars med så mycket laddtryck om det varit intern EGR.....
Är det en Bosch med en kolv i eller är det membran???
God Jul..... och allt vad det innebär
Får inte dumpen svårt att öppnas då? En sån har jag på min BMW turbo (från en Audi TT nånting, 220kr ny på VAG hehe) och den kanske är i minsta laget men funkar helt ok för 500hk @ 1.3 bar. Vad jag märkt iaf? =P
OkNädå, inga bekymmer att öppna ändå! Den behöver inte så mycket undertryck över membrandet för att öppna, eftersom styrtrycket inte behöver kämpa mot något annat tryck på andra hållet.
Jag köpte min hos SAAB, 218 kr för en ny!
Jaså, kan den verkligen evakuera all luft för 500 hk? Jag har krökt mina spjäll 3 gånger, och det måste bero på att dumpen inte hunnit sänka trycket i insuget tillräckligt snabbt. Men du har kanske stabilare spjäll än vad jag har.
Ok
Jag kör ju med öppen WG så det är lite svårt att höra exakt hur dumpen låter men det verkar funka bra! Möjligt att man hör lite lite "kvitter" iof.
Sen avrundade jag uppåt, bromsade ju faktiskt 491,5hk i motorn
Mitt spjäll kanske pallar mer, är ju ett enkelspjäll med troligtvis grövre axel. Antar att du har 4 små? Med klenare spjällaxel. Iof mindre spjäll också Man kanske skulle tjacka en till så man är på säkra sidan Drygt att kröka spjällaxeln, lär ju bli hänggas då?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |