Vinterprojekt?

Daniel_liss

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Kawasaki ZX9R
HAHAHA tittade in här och ser att det snackas om min hoj :lol
det var ju lite kul :) är det nån som är intresserad av att titta på den (MrD13 kanske) eller har frågor så är det bara att pm:a mig...
kan tala om att hojen är hur kul som helst... går nog att göra mkt som ni redan pratat om... synd man inte har råd att behålla den...

/Daniel

ML

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
Cbr 600RR -04
Det finns definitivt potential. Blev lite sugen själv, särskilt när man fick se några projekt...

Förutom dessa tidigare uppladdade bilder från de flitiga :tummenupp hittade jag en HD dirt-track, (den i mitten) dock lite maffigare motor men så även lite mer slantar. Men du lär ju kunna få ett gott ljud även ur enstånkan :4skrika

Svårt att säga vilket som är fräckast racern eller dirt...

Bifogat

• sr500 fighter.jpg
    sr500 fighter.jpg
    135.3 KB · Visningar: 64
  • HD dirt-track.jpg
    HD dirt-track.jpg
    72.7 KB · Visningar: 69
  • sr500 dirt-track..JPG
    sr500 dirt-track..JPG
    56.7 KB · Visningar: 59
Last edited:

Daniel_liss

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Kawasaki ZX9R
ML skrev:
Det finns definitivt potential. Blev lite sugen själv, särskilt när man fick se några projekt...

Förutom dessa tidigare uppladdade bilder från de flitiga :tummenupp hittade jag en HD dirt-track, (den i mitten) dock lite maffigare motor men så även lite mer slantar. Men du lär ju kunna få ett gott ljud även ur enstånkan :4skrika

Svårt att säga vilket som är fräckast racern eller dirt...

Måste ju säga att nu när du lägger in så fina bilder så vill jag ju nästa ha den kvar att bygga på... dirttrack-hojen såg ju riktigt rolig ut :banana

synd att man inte har ekonomi att behålla den bara... :huvet

MrD13

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
Sålda :(
Det är många fina idéer. Tyvär måste jag säga att min ekonomi inte tillåter mig att bygga i vinter, får leta efter ett annat projekt till nästa vinter.

Såg föresten att det har kommit bud på den, med bara några timmar kvar. Trodde det skulle vara svår sålt på tradera

Daniel_liss

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Kawasaki ZX9R
MrD13 skrev:
Såg föresten att det har kommit bud på den, med bara några timmar kvar. Trodde det skulle vara svår sålt på tradera

trodde faktiskt jag också därav det låga utropspriset... men nu är det budat... bara å va glad :)

fortsomfan

åka bana
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
none
mc

MrD13 skrev:
Nu när vintern är här och hojen väntar på en ny sommar måste man ju ha något annat att göra. Vad tror ni om denna hoj?

http://www.tradera.com/auction/aid_19780528

Är det något som man skulle kunna lägga fingrarna på? Jag är inte så insatt i cafe racers, men nog borde man väl kunna få ordning på den? Jag tycker ändå att den verkar ha bra förutsättningar. Är det någon som har några förslag på vad man i så fall kan göra med den?

känns det inte lite illa att först behöva lägga ut 11 tusen + eventuella andra delar etc, menar när du istället kan typ trimma din egen eller köpa en litershoj?

:D

MrD13

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
Sålda :(
Nej det tycker jag inte, tanken med denna hoj var att göra något annorlunda, ett projekt vid sidan om min andra hoj.

1000 kubikare vill jag inte ha, då jag trivs bra med 600, (har även haft andra 600 tidigare.)

Men en anledning till att jag inte kommer att genomföra detta projekt är att min r6:a kostar mer än vad jag trodde. Börjar man skruva och bygga om lite då springer det iväg ganska fort...

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
MrD13 skrev:
Nej det tycker jag inte, tanken med denna hoj var att göra något annorlunda, ett projekt vid sidan om min andra hoj.

1000 kubikare vill jag inte ha, då jag trivs bra med 600, (har även haft andra 600 tidigare.)

Men en anledning till att jag inte kommer att genomföra detta projekt är att min r6:a kostar mer än vad jag trodde. Börjar man skruva och bygga om lite då springer det iväg ganska fort...

Synd... Den kunde bivit sjyst med ekerfälgar, clip-on och lite brantare gaffel.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy