Vintertester 2010-2011

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
PA895623.jpg


PA895622.jpg


PA895620.jpg


PA895619.jpg


PA895617.jpg


PA895611.jpg


PA895609.jpg


PA895603.jpg


PA895596.jpg


PA895595.jpg


PA895593.jpg


PA895591.jpg


PA895589.jpg


PA895588.jpg


PA895586.jpg


PA895581.jpg


PA895574.jpg


PA895570.jpg


PA895566.jpg


PA895565.jpg


PA895564.jpg


PA895561.jpg


PA895559.jpg


PA895551.jpg


PA895550.jpg


PA895544.jpg
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Crutchlow crashade i kurva 10 och avverkade lite av sitt vänstra lillfinger, klämdes fast mellan asfalten och styret. Ingen operation behövdes dock. :va
 

Bifogat

  • crutch_hand.jpg
    crutch_hand.jpg
    147 KB · Visningar: 138

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Alla Ducatiförare, förutom Randy de Puniet som var snabbast, kraschade idag.

Session 2 as of 23:04 - 14/03/11
Pos Rider Team Fastest lap Prev. Gap Lead. Gap Laps
1 Casey Stoner Repsol Honda Team 1:55.681 - - 46
2 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 1:55.745 +0.064 +0.064 39
3 Ben Spies Yamaha Factory Racing 1:56.294 +0.549 +0.613 45
4 Marco Simoncelli San Carlo Honda Gresini 1:56.433 +0.139 +0.752 70
5 Andrea Dovizioso Repsol Honda Team 1:56.439 +0.006 +0.758 58
6 Randy De Puniet Pramac Racing Team 1:56.445 +0.006 +0.764 67
7 Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing 1:56.707 +0.262 +1.026 48
8 Colin Edwards Monster Yamaha Tech 3 1:56.716 +0.009 +1.035 57
9 Nicky Hayden Ducati Marlboro Team 1:56.726 +0.010 +1.045 68
10 Hiroshi Aoyama San Carlo Honda Gresini 1:56.740 +0.014 +1.059 73
11 Hector Barbera Mapfre Aspar Team 1:56.798 +0.058 +1.117 62
12 Alvaro Bautista Rizla Suzuki MotoGP 1:56.931 +0.133 +1.250 63
13 Valentino Rossi Ducati Marlboro Team 1:56.988 +0.057 +1.307 50
14 Loris Capirossi Pramac Racing Team 1:57.345 +0.357 +1.664 62
15 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 1:57.730 +0.385 +2.049 28
16 Karel Abraham Cardion AB Motoracing 1:57.846 +0.116 +2.165 49
17 Toni Elias LCR Honda MotoGP 1:58.536 +0.690 +2.855 57


Antal varv under 1'57:
Stoner 23/46
Pedrosa 12/39
Simoncelli 9/70
Spies 8/45
Dovizioso 5/58
Lorenzo 5/48
De Puniet 3/67
 
Last edited:

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki LS 650 -97
Känns som Stoner och framförallt Honda ser riktigt farliga ut i år :jisses :

Valencia - November 2010
Day 1: Lorenzo (Yamaha)
Day 2: Stoner (Honda)

Sepang I - February 2011
Day 1: Stoner (Honda)
Day 2: Pedrosa (Honda)
Day 3: Simoncelli (Honda)

Sepang II - February 2011
Day 1: Stoner (Honda)
Day 2: Stoner (Honda)
Day 3: Stoner (Honda)

Qatar - March 2011
Day 1: Pedrosa (Honda)
Day 2: Stoner (Honda)
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Crutchlow crashade i kurva 10 och avverkade lite av sitt vänstra lillfinger, klämdes fast mellan asfalten och styret. Ingen operation behövdes dock. :va

Jag har gjort samma sak. Framhjulet släppte och vänstra handen klämdes fast så att huden skavdes bort på lillfingret. Antagligen skavdes även en del nerver eller senor, för jag kan inte styra fingret lika bra som innan. Baylis skavde av ett finger på samma sätt för några år sedan, har jag för mig.

Jag har funderat på att montera en skyddsbåge längst ut på styret, för att förhindra att det händer. Skyddet skulle även skydda broms-/kopplingsgrepp så att inte dom går av. Ett problem jag kan se är att det innebär en risk att armen skjuts in i utrymmet mellan skyddsbågen och styret, så att man fastnar i hojen.
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Jag har gjort samma sak. Framhjulet släppte och vänstra handen klämdes fast så att huden skavdes bort på lillfingret. Antagligen skavdes även en del nerver eller senor, för jag kan inte styra fingret lika bra som innan. Baylis skavde av ett finger på samma sätt för några år sedan, har jag för mig.

Jag har funderat på att montera en skyddsbåge längst ut på styret, för att förhindra att det händer. Skyddet skulle även skydda broms-/kopplingsgrepp så att inte dom går av. Ett problem jag kan se är att det innebär en risk att armen skjuts in i utrymmet mellan skyddsbågen och styret, så att man fastnar i hojen.
Aj som fan, låter inte skönt!

Elias körde med ett sånt skydd på sin Moto2 hoj.
http://www.rizoma.com/Proguard/ProguardSystem.cfm
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Längst upp i detta inlägg från Axxexs. Fi sjutton vad grabbarna kan åka:näsblod:tummenupp

Facit från vintertesterna (från crash.net):
Valencia - November 2010
Day 1: Lorenzo (Yamaha)
Day 2: Stoner (Honda)

Sepang I - February 2011
Day 1: Stoner (Honda)
Day 2: Pedrosa (Honda)
Day 3: Simoncelli (Honda)

Sepang II - February 2011
Day 1: Stoner (Honda)
Day 2: Stoner (Honda)
Day 3: Stoner (Honda)

Qatar - March 2011
Day 1: Pedrosa (Honda)
Day 2: Stoner (Honda)

HRC verkar onekligen jaga en 800-titel innan eran är förbi:)

Var, var, var????
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Suzuki hade lite att göra på Bautista´s cykel efter en krasch.

25787110.jpg
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Dani Pedrosa
“The conditions seemed very difficult when we arrived at the circuit today as it was so windy and on the way here the road was full of sand, but we managed to finally complete a good test. It was very windy out on track and quite difficult to ride at maximum, but the grip was not so bad. It was cooler than yesterday and we improved our lap times, which is positive. Today we tried the new front fork, we have continued to work with electronics and have tried both the hard and the softer tyres. We kept the good feeling we had at Sepang, the
test here in Qatar also went well in general and we go to the first race with a competitive bike, but for the Grand Prix we will have to keep working hard because nobody will give away anything.”

Marco Simoncelli
“I am happy because I have improved by almost a second on yesterday and that shows that we are working well and things are looking good ahead of Sunday’s race. We went out feeling very motivated tonight and we found our way again after losing it a little last night. I have found some interesting things with the setting and now we are all feeling more confident. Whenever I was with other riders out there I was able to match them and that is a good sign that we have got the right pace at this circuit. The two fastest guys are obviously looking very strong but I am sure we can close the gap on Thursday in practice and be up there fighting with the best of them come Sunday.”

Andrea Dovizioso
“It was a strange day of testing. At the beginning it was very windy and the track was dirty, but fortunately we managed to test. We worked on electronics and also on the set-up of the bike to improve the corner entry and at around 22.00 we did a race simulation. The temperatures today were cooler than yesterday with the ground
reaching 18 degrees. We used the hard tyre for the whole session and maybe this strategy was a mistake. In the past it was not possible to use the soft compound on this track whereas it seems possible this
year. Only myself and Lorenzo made a race simulation so it’s difficult to compare the lap times with the other riders. If we look at the lap times, the gap to Casey and Dani is too big. I think this is because we used different tyres and did different work, for the race weekend we should be closer. Of course we need to keep working
but I feel that we arrive at the first round competitive.”

Hiroshi Aoyama
“Overall I am happy with this last test here in Qatar and with our chances on Sunday. We tried some different settings tonight and that was our main focus. I was missing a little off my lap time but to be honest that wasn’t what we were looking for. At the end of the session we dialed in the setting I liked the best and I tried to
improve on my excellent lap time from yesterday but with the lower track temperature I wasn’t able to do so. I’m still confident though and we have yesterday’s lap time as a marker of what we are capable
of. Overall, it leaves me sixth fastest and only a few tenths off third.”

Toni Elias
“Today’s condition was not perfect because of the strong wind and sand on the surface, thus the grip was very poor. These conditions did not help us in our testing plan for today and our main issue remain the rear. I need to transfer more weight in the rear, but in the meantime we found some good solutions for our base chassis
set-up. I crashed in the last part of the session and I could not lap on soft tyres to improve my lap time, but we have got more important things to adjust ahead of Sunday’s race.”
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Valentino Rossi
I’d say that today was pretty challenging: the weather conditions were much tougher than yesterday, and I had another crash when I slipped on a white line. Fortunately, I just fell over on the ground, it was nothing serious. The real problem was that at about an hour and a half from the finish, I started to lose strength in my shoulder, and I just couldn’t push anymore. It’s a shame, because I had just done my best time, and I may have been able to drop it a little more from there. Instead, we didn’t even mount the two soft tyres that we had. I started on a long run, but I stopped because I was losing tenths lap after lap. Let’s say that we’re not as far back as it looks, although we still have a lot of work to do, regarding both the bike and myself, because the shoulder is evidently not yet able to bear two such intense days of testing. Between now and Thursday, I’ll do some light exercise and have it massaged, and then we’ll see.”

Nicky Hayden
“When we got here this afternoon, I wasn’t sure how much riding we were going to get to do, because the wind was really gusting. It started dying down about the time we started, though, and they did a good job of cleaning the track. We tried some different options and got a little bit better, but not like we really wanted to. I did two longer runs and was able to string together some laps at a decent pace, on both hard and soft tyres. I ended the day with a crash in Turn 2, where a lot of guys have gone down this week. I just lost the front end. Anyway, that’s enough testing, because this weekend it will really mean something. We know it’s going to be a tough one, because everyone is pushing so hard, but we’ll do our best to come in here and make a good showing.”
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Alla Ducatiförare, förutom Randy de Puniet som var snabbast, kraschade idag.
Och det var tydligen framänden som släppte för samtliga.
Jag har funderat på att montera en skyddsbåge längst ut på styret, för att förhindra att det händer. Skyddet skulle även skydda broms-/kopplingsgrepp så att inte dom går av.
Om ni inte har sett DSBK-racet Daytona 200 från i helgen så gör det! Utan att avslöja något blir det minst sagt dramatiskt och en förare hade nog önskat att han hade ett sånt där skydd över sitt bromshandtag :crash
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Och det var tydligen framänden som släppte för samtliga.
Om ni inte har sett DSBK-racet Daytona 200 från i helgen så gör det! Utan att avslöja något blir det minst sagt dramatiskt och en förare hade nog önskat att han hade ett sånt där skydd över sitt bromshandtag :crash



Trodde inte du gillade sån där slipstreams rejsing?
Sorry kunde inte låta bli :D
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Det är moppestreaming jag har lite svårt för.

Själv har jag problem med traktorer som slipstreamar. Min psykolog säger att jag måste lära mig att traktorer som slipstreamar inte är farliga. Men jag vill inte. Kan ju skada min image eller så om nån får reda på det att jag lärt mig gilla traktorer..

189918_192210930817565_100000859781326_463489_275172_n.jpg
 
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Top