Grym ombordfilm från Lüthi!
Crutchlow crashade i kurva 10 och avverkade lite av sitt vänstra lillfinger, klämdes fast mellan asfalten och styret. Ingen operation behövdes dock.
Aj som fan, låter inte skönt!Jag har gjort samma sak. Framhjulet släppte och vänstra handen klämdes fast så att huden skavdes bort på lillfingret. Antagligen skavdes även en del nerver eller senor, för jag kan inte styra fingret lika bra som innan. Baylis skavde av ett finger på samma sätt för några år sedan, har jag för mig.
Jag har funderat på att montera en skyddsbåge längst ut på styret, för att förhindra att det händer. Skyddet skulle även skydda broms-/kopplingsgrepp så att inte dom går av. Ett problem jag kan se är att det innebär en risk att armen skjuts in i utrymmet mellan skyddsbågen och styret, så att man fastnar i hojen.
17 Toni Elias LCR Honda MotoGP 1:58.536 +0.690 +2.855 57
Känns som om att Elias skulle stannat kvar i Moto2.
Var, var, var????
Och det var tydligen framänden som släppte för samtliga.Alla Ducatiförare, förutom Randy de Puniet som var snabbast, kraschade idag.
Om ni inte har sett DSBK-racet Daytona 200 från i helgen så gör det! Utan att avslöja något blir det minst sagt dramatiskt och en förare hade nog önskat att han hade ett sånt där skydd över sitt bromshandtagJag har funderat på att montera en skyddsbåge längst ut på styret, för att förhindra att det händer. Skyddet skulle även skydda broms-/kopplingsgrepp så att inte dom går av.
Och det var tydligen framänden som släppte för samtliga.
Om ni inte har sett DSBK-racet Daytona 200 från i helgen så gör det! Utan att avslöja något blir det minst sagt dramatiskt och en förare hade nog önskat att han hade ett sånt där skydd över sitt bromshandtag
Trodde inte du gillade sån där slipstreams rejsing?
Sorry kunde inte låta bli
Det är moppestreaming jag har lite svårt för.Trodde inte du gillade sån där slipstreams rejsing?
Sorry kunde inte låta bli
Det är moppestreaming jag har lite svårt för.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari