Viper Slip On

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
hallå där ute! skulle kolla om det är någon här inne på sh har köpt eller lyssnat på ett viper slip on! lämna gärna lite omdöme etc! eller är det så att man får vad man betalar för? :va

jag är även intresserad av ett devil slip on till min gsxr 750 -98.

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
Visst får du vad du betalar för! Jag har ett själv och kommer aldrig att snåla på rör igen. (mao, kommer att lägga 3-4k nästa gång)

Efter några veckor så var det dax att packa om den, har inte startat efter det men hoppas att den låter bättre med "riktig" ull.

//Fredde

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Fredde Meck skrev:
Visst får du vad du betalar för! Jag har ett själv och kommer aldrig att snåla på rör igen. (mao, kommer att lägga 3-4k nästa gång)

Efter några veckor så var det dax att packa om den, har inte startat efter det men hoppas att den låter bättre med "riktig" ull.

//Fredde

halloj! e det så kasst ljud från vipern? e det så att det skiljer sig ytterst lite från originaldämparen?

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
abethebabe skrev:
halloj! e det så kasst ljud från vipern? e det så att det skiljer sig ytterst lite från originaldämparen?
Nej det låter inte i närheten av orginal , det bullrar som f-n.
Ljudet är lite hårt i början, klart godkännt (nja, kanske inte vid besiktning), när dämpningen börjar ta slut så övergår det i en blandning av F-1,puch moppe utan insatts och fiskebåt. :va

det ligger stål-ull närmast det perforerade röret och en kompakt matta i vanlig ull utanför det, jag har bytt ut allt mot vanlig ull som man kan köpa hos vilken handlare som helst. tror det blir bättre.

Det var ganska besvärligt att få av ytterhöljet efter en halv sommar, men skam den som ger sej.

får nog i gång hojen om en månad, ska bli kul och höra skillnaden!

Det är inte fel att köpa en Viper dämpare men du får räkna med att packa om snart.

///Fredde

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Fredde Meck skrev:
Nej det låter inte i närheten av orginal , det bullrar som f-n.
Ljudet är lite hårt i början, klart godkännt (nja, kanske inte vid besiktning), när dämpningen börjar ta slut så övergår det i en blandning av F-1,puch moppe utan insatts och fiskebåt. :va

det ligger stål-ull närmast det perforerade röret och en kompakt matta i vanlig ull utanför det, jag har bytt ut allt mot vanlig ull som man kan köpa hos vilken handlare som helst. tror det blir bättre.

Det var ganska besvärligt att få av ytterhöljet efter en halv sommar, men skam den som ger sej.

får nog i gång hojen om en månad, ska bli kul och höra skillnaden!

Det är inte fel att köpa en Viper dämpare men du får räkna med att packa om snart.

///Fredde
ok, då vet jag! grejen e den att jag e ute efter ett slip on som ska låta mycket, så om det bullrar mkt e det bara ett +, ju mer buller desto bättre, det ska höras att man e på ingång så att säga :tummenupp . vad kostar ullet vet du det?

Last edited:

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
abethebabe skrev:
ok, då vet jag! grejen e den att jag e ute efter ett slip on som ska låta mycket, så om det bullrar mkt e det bara ett +, ju mer buller desto bättre, det ska höras att man e på ingång så att säga :tummenupp . vad kostar ullet vet du det?

Jag körde med Viper på min Bandit1200 förra sommaren och det gick hur bra som helst. Körde ca 800 mil utan att ljudet förändrades. Nu har jag satt på ett på min Daytona 955:a, har inte kört ännu men hoppas att det funkar lika bra som på Banditen.

Hmmm... hur öppnar man en Viper ljuddämpare?

snowball

Ingen kommer ihåg en fegis.
Gick med
10 Sep 2005
Hoj
Yamaha R6
Fredde Meck skrev:
Visst får du vad du betalar för!
Efter några veckor så var det dax att packa om den,
//Fredde

Hat nyss fått hem mitt yoshimura slip-on från staterna. De rekomenderar att packa om den var 15,000 mil.
Så det ligger nog något i det du säger.

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
abethebabe skrev:
Ullen kostar 80-100kr/påse, du behöver två.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
jag tror att jag chansar och beställer ett! kostnadsmässigt så är det ingen katastrof om det skulle visa sig vara skit.

Wellcraft

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Hoj
Bandit 1250 -08, Bandit1200s -05 såld,WR 426 -01 såld, XT660X -05 såld, KLR 650 -01 Såld, VTR1000 -97, TRX 850 -97 såld, ZX9R -95 Såld, ZX400R Såld, FZ600 -88 såld, RD350 -84 såld, RM 400 -80 Skrotad, DT 50 -90 såld, KX 80 -82 såld
Låter intressant, finns viper till VTR?
Vilka säljer dem?

2fast4hjo skrev:
Vill också veta, funderar på det viper:t på bilden, kostar 1695. (ska jämföras med Leo vince och Micron men hur de låter vet jag redan, ligger i en betydligt högre prisklass)

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
El Garto skrev:
Jag körde med Viper på min Bandit1200 förra sommaren och det gick hur bra som helst. Körde ca 800 mil utan att ljudet förändrades. Nu har jag satt på ett på min Daytona 955:a, har inte kört ännu men hoppas att det funkar lika bra som på Banditen.

Hmmm... hur öppnar man en Viper ljuddämpare?
Du kanske kör som en kärring :)

Du öppnar genom att borra bort nitarna på det främre locket och dra isär den.
själv så fick jag kapa ett litet snitt i hylsan och vidga omkretsen lite, det satt så j-la hårt. Resten är väldigt lätt, på med ny ull och tillbaka med hylsan, i med nya nitar = klart! :tummenupp

//Fredde

Twin

Ska leverera metervara
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Såld
Jag hade ALDRIG köpt ett Viperblås, visst de låter kraftigt, men usch va fult de låter. Köp ett kvalitetsrör istället, det ska ju inte låta som en trimmad Zündapp?! En kille körde med Viperrör på sin V-twin, det va det hemskaste ljud jag någonsin hört. Men jag måste erkänna att jag fick skrattattacker av det hemskt fula och kraftiga ljudet vid gaspådrag :)

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
abethebabe skrev:
jag tror att jag chansar och beställer ett! kostnadsmässigt så är det ingen katastrof om det skulle visa sig vara skit.
Så resonerar jag med! om du tycker att det är skit så tänk på hur mycket du sparar!

Saknar dock mitt V&H SS2R

//Fredde

Twin skrev:
Jag hade ALDRIG köpt ett Viperblås, visst de låter kraftigt, men usch va fult de låter. Köp ett kvalitetsrör istället, det ska ju inte låta som en trimmad Zündapp?! En kille körde med Viperrör på sin V-twin, det va det hemskaste ljud jag någonsin hört. Men jag måste erkänna att jag fick skrattattacker av ldet hemskt fula och kraftiga ljudet vid gaspådrag :)
Byta ull kanske?

Twin

Ska leverera metervara
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Såld
Fredde Meck skrev:
Så resonerar jag med! om du tycker att det är skit så tänk på hur mycket du sparar!

Saknar dock mitt V&H SS2R

//Fredde

Byta ull kanske?

Det va helt nytt :D :D

Wellcraft

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Hoj
Bandit 1250 -08, Bandit1200s -05 såld,WR 426 -01 såld, XT660X -05 såld, KLR 650 -01 Såld, VTR1000 -97, TRX 850 -97 såld, ZX9R -95 Såld, ZX400R Såld, FZ600 -88 såld, RD350 -84 såld, RM 400 -80 Skrotad, DT 50 -90 såld, KX 80 -82 såld
GixxerMike skrev:
Jag besiktade min hoj med en viperdämpare inga problem med ljudet.

Ja ja, men kan ingen skicka en länk till någon återförsäljare av Viper??

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...