Vip's projekt...

Vip

n00b
Gick med
10 Apr 2005
Ort
Kävlinge
Hoj
Det var en zx6r -96
:musik

stephenj skrev:
Snyggt jobbat igen!

Kanske kan hitta lite hjälp med luftslangarna här också: http://www.diff.ru/manual/files/Kawasaki_ZX-6R_'00-02_Service_Manual.zip

Lycka till!

Mvh Stephenj

Tusen tack!! Inte min model men tillräckligt lik för att få rätt på det mesta!! En enda slang kvar.. Guld värt!!!!

Hittade även kabelbrotten till framljuset och tutan så fungerar dom med..

Nu iväg och lämna in tanken och bakdelen för lackering...

Sadlen är också nästan klar har byggt ut den så att den ska passa, ska göra en ny "bottenplatta" eftersom den plastbotten som sitter nu inte passar alls.

Kåpor fram lär få vänta ett tag.. Bilder kommer så snart lacken är klar..


Tack för ert stöd!
 

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Rimbo
Hoj
Hjuling
Vip skrev:
:musik



Tusen tack!! Inte min model men tillräckligt lik för att få rätt på det mesta!! En enda slang kvar.. Guld värt!!!!

Hittade även kabelbrotten till framljuset och tutan så fungerar dom med..

Nu iväg och lämna in tanken och bakdelen för lackering...

Sadlen är också nästan klar har byggt ut den så att den ska passa, ska göra en ny "bottenplatta" eftersom den plastbotten som sitter nu inte passar alls.

Kåpor fram lär få vänta ett tag.. Bilder kommer så snart lacken är klar..


Tack för ert stöd!

Tänkte att det mesta var nog rätt likt. Kul att du hittade så gott som alla. Bara kul att kunna hjälpa någon som är så duktig! :)

Ser fram emot bilderna!

Mvh Stephenj
 

Andreas N.

börjar bli hojsugen igen!!!! :D
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Här i min villa... :P
Hoj
Cbr 600f -96 ...SÅLD till fördel för snöskoter...SMART DRAG!
Vip skrev:
:musik Just nu..

8-5.jpg


I morgon är det dags att söka fler delar typ gasrulle, kylare och lite reglage fram..


Ser ut att bli mucho nice din cykel :tuttar ...och du har aldrig meckat :va ...kan man ju inte tro direkt...dock...hade jag vart i dina skor så hade nog jag gjort en Fighter av den faktiskt...med tanke på att du redan ändå har bytt ut röven på biatchen din...tycker den skulle bli en grym Fighter...slänga dit ett FatBar styre me risers och ett Bulldog-lyse http://www.rezoweb.com/forum/moto/bt1100bulldogya/33210.shtml och slänga dit ett stort bakdrev...hellwette va rolig den skulle bli :yoparty :tummenupp
 

Gabor

Guest
Stöd o uppmuntran

Vip skrev:
:musik
Tusen tack!! Inte min model men tillräckligt lik för att få rätt på det mesta!! En enda slang kvar.. Guld värt!!!!
Hittade även kabelbrotten till framljuset och tutan så fungerar dom med..
Nu iväg och lämna in tanken och bakdelen för lackering...
Sadlen är också nästan klar har byggt ut den så att den ska passa, ska göra en ny "bottenplatta" eftersom den plastbotten som sitter nu inte passar alls.
Kåpor fram lär få vänta ett tag.. Bilder kommer så snart lacken är klar..

Tack för ert stöd!

Tjena, du är väldigt händig, klart en talang på det här, framför allt efterssom du säger att du inte kan meka....

Det finns dom som säger att dom kan, nästan allt och är inte ens till hälften så bra på det som du verkar vara.

Har själv gjort i ordning en zx6-96 till mitt X, men hon har beslutat att sälja den.

Den var i samma skick som din från början.

Behöver du lite grejor så kan du pm a mig, du får den hjälp du behöver.
Har lite eller mycket små kraffs kvar . reglage, komplett låssats med nycklar, jag ska kolla senare ikväll.

Du gör ett jätte jobb, mer sånt.
 

Vip

n00b
Gick med
10 Apr 2005
Ort
Kävlinge
Hoj
Det var en zx6r -96
tassen skrev:
Tjena, du är väldigt händig, klart en talang på det här, framför allt efterssom du säger att du inte kan meka....

Det finns dom som säger att dom kan, nästan allt och är inte ens till hälften så bra på det som du verkar vara.

Har själv gjort i ordning en zx6-96 till mitt X, men hon har beslutat att sälja den.

Den var i samma skick som din från början.

Behöver du lite grejor så kan du pm a mig, du får den hjälp du behöver.
Har lite eller mycket små kraffs kvar . reglage, komplett låssats med nycklar, jag ska kolla senare ikväll.

Du gör ett jätte jobb, mer sånt.

Jo jag saknar nog fortfarande en del små prylar, så en lista skulle vara bra på vad du har.. Men vad jag skulle behöva ännu mer just nu är lite hjälp med det här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=83071
Så om du skulle kunna kolla på din Lill ninja vart den slangen går skulle jag vara väldigt tacksam!

Och jo Andreas N det blir en SF av den, för tillfället iallafall. Ska se till att bägge möjligheterna finns. Och det är sant ang meckandet... Har aldrig gett mig in på att laga något innan, med undantag av ett bromsbyte på en bil någon gång på 80 talet hehe
 

Davidk

Guest
Starkt jobbat jag har själv dragit ner min volvo i molekyler 2ggr så jag vet att det är mycket jobb och det är mycket små saker som tar tid som folk inte märker, men det verkar bli kalas till slut :yoparty
 

Vip

n00b
Gick med
10 Apr 2005
Ort
Kävlinge
Hoj
Det var en zx6r -96
Jo visst är det otroligt med små grejor, så mycket man inte tänker på eller ser när man står och kollar på en hoj...

Otroligt tråkigt nu, går och väntar på att lackeraren ska ring och säga att han är klar. Och sen har jag beställt tailraisers och en hugger som bör komma nästa vecka.. Hoppas huggern har en bra grund så att man kan få den lackad snabbt..

Behöver tanken och bakkåpan för att slutföra sadelbygget..

Rastlös....
 

Vip

n00b
Gick med
10 Apr 2005
Ort
Kävlinge
Hoj
Det var en zx6r -96
:musik Liten förhands titt på lacken..

Först måste jag säga att färgen blev HELT fel, hade kommit överens med lackeraren om en orange färg men den blev gul typ.. Ska inte ens gå in på det mer. Ska försöka vänja mig vid det...


gul1.jpg



gul2.jpg


Går och väntar på huggern och tailraisern nu. Sen vet i fan riktigt vad jag ska göra med fronten riktigt.. :huvet

Har orginal system på nu för besktningens skull sen får vi se vad det blir..
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Haha gula kawor är snyggwa :tummenupp

Jag tycker du ska smälla på nåt ovalt kolfiberslipon typ Devil och Triumphs speed 3 lyse fram, skippa huggern :gnissla
 

BrotherLightnin

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Smålänning i Sthlm
Hoj
ZZR600
Riktigt kul att se utvecklingen! Vet själv hur det kan vara med tappad inspiration och tillfällen då man kör fast...har renoverat min Willys Jeep -54 från grunden.
Du tycks ju hålla tempot uppe fint!! :)
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
kanske ett dubbellyse fram storlek ala buell oså köper du en toppkåpa från buell eller gjuter en själv :)

runt stort lyse med en liten toppkåpa typ glasskärm modell mindre
:)

eller som alla andra en enduromodell.

hur ser mätarna ut eller blir de bara cykeldator?
 

Vip

n00b
Gick med
10 Apr 2005
Ort
Kävlinge
Hoj
Det var en zx6r -96
ozeo skrev:
kanske ett dubbellyse fram storlek ala buell oså köper du en toppkåpa från buell eller gjuter en själv :)

runt stort lyse med en liten toppkåpa typ glasskärm modell mindre
:)

eller som alla andra en enduromodell.

hur ser mätarna ut eller blir de bara cykeldator?

Tack..

Vet inte än... Har orginal mätarna nu för tillfället iallafall... Bra förslag med buell grejorna...

Håller på att göra om sadlen, ny platta, nya fäste och nytt överdrag.. :huvet

Och väntar fortfarande på min tailraiser och hugger..
 

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Man blir ju knappt sugen på att bygga något liknande. Så jeffla svårt att hitta en kraschad hoj till ett normalt pris bara :huvet
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Vapor skrev:
Man blir ju knappt sugen på att bygga något liknande. Så jeffla svårt att hitta en kraschad hoj till ett normalt pris bara :huvet

Gör som jag då. Köp en race hoj, som är reggad. Sen är det bara att börja rikta och mecka! Brukar dessutom finnas en jädrans massa godis på de hojarna!

Grymt proj Vip! Blir nog kanon det där.
 
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top