Virago vs. Eliminator

22Ti

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Lund
Hoj
Kawasaki Z1000 J2 -82
Ska skaffa en ny hoj och vet inte riktigt vilken jag tycker om än :p
Kanske en Suzuki GSX 400 E (strypt) eller en glidare...

OM jag nu väljer en glidare står det mellan en Yamaha Virago 250 och en Kawasaki EL 250. Vilken är egentligen bäst och på vilka sätt?
Har Kawasakin någon fördel med vätskekyld motor vid längre sträckor (100km, 1000km)???

Tack för hjälpen!

PS: får bara köra begränsat!
 
Last edited:

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag tycker Yamaha virago. Motortypen passar bättre på en glidare.
--kawa motorn verkar passa bättre på en liten "sporthoj".
Jag tycker personligen att du skall gå upp till en virago 535 om du skall åka lite längre. Den behöver du inte pressa så mycket i landsvägsfart.
Max toppfart på en 250 ligger är strax över motorvägsfart. Det innebär att landsvägskörning blir en pina för dig och maskinen. Kraftreserv för säkra och snabba omkörningar kan du glömma med en 250.

Är lite osäker effekten hos 535 men det finns strypsatser för c:a 1500 kr
 
Last edited:

Solid snake

Guest
Jag tycker Yamaha virago. Motortypen passar bättre på en glidare.
--kawa motorn verkar passa bättre på en liten "sporthoj".
Jag tycker personligen att du skall gå upp till en virago 535 om du skall åka lite längre. Den behöver du pressa så mycket i landsvägsfart.
Max toppfart på en 250 ligger är strax över motorvägsfart. Det innebär att landsvägskörning blir en pina för dig och maskinen. Kraftreserv för säkra och snabba omkörningar kan du glömma med en 250.

Är lite osäker efekten hos 535 men det finns strypsatser för c:a 1500 kr
40 hästar har dem, har jag för mig...

Strypa 5 hästar känns lönt... :rolleyes:

Trådstartare: köp en motard istället om du vill ha kul med hojen, du får köra de flesta nya med begränsat kort iom att de är typade på låg effekt.
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
jag hade valt en gsx.

varför ?

150 kubik mer, radfyra, hänger med på motorvägen, större och mer avslappnad körställning, enklare o sälja och mindre värdeminskning.

bland de 2 övriga så gillar jag eliminatorn, dock har jag fantiserat en hel del om r1 motor i ett chopperchassi, så ta inte det för seriöst.
 

22Ti

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Lund
Hoj
Kawasaki Z1000 J2 -82
Skulle kunna tänka mig en Kawasaki LTD 400. Är ju glidare MEN effekten är på 26kw. F*n vad dumt!(när man får köra max 25kw:mad: )
 

22Ti

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Lund
Hoj
Kawasaki Z1000 J2 -82
Nej det är 25kw!

från körkortsportalen:

"A (begränsad effekt)

motorcykel som har en effekt av högst 25 kW och ett förhållande mellan effekt och tjänstevikt som inte överstiger 0,16 kW/kg."
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top