Virtasalmi/motopark * The official tråd *

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Jag har precis pratat med Christer, han ringde för att han hade tråkigt, det ser jag som ett tillfriskningstecken! :tummenupp
Han lät riktigt pigg faktiskt, han hälsar till alla! :)

ake1100

Medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Suzuki 1100F -88
RJ skrev:
Jag har precis pratat med Christer, han ringde för att han hade tråkigt, det ser jag som ett tillfriskningstecken! :tummenupp

Skönt att höra

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
RJ skrev:

Bra det. Hoppas han kvicknar till fort och får komma hem.
Bil på hojen när den var lastad på släp här . Måste vart lättare att lasta på hemvägen än ditvägen...
F.ö. fick vi strålande väder sista dagen när alla åkt hem. Vi var fyra pers kvar och helt torr bana.

Edit: Lite oskarpa trista bilder finns här

Last edited:

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
Mycket bra sammanfattat RJ :tummenupp
Inte så mycket att tillägga, håller med om att regn suger :4skrika
Nått positivt med regnandet dock, Fick i Virtasalmi investera i beggade regndäck, så nu torde det inte regna nå mera i sommar :rolleyes:

Tänkte bara fylla på med en ny lista för er som INTE vill se denna förskräckliga film som RJ yrar om :3freak ....
JAG börjar...
1.leffe
2.
3.
4.

Krya på dig Christer!!!
Vi tänker på dej här hemma!
/L

Pingis

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
En grästrimmer
...appetizer inför Antjärns camping..!?

RJ skrev:
På kvällen blev det sedvanlig kappljugning över grillelden. Dessutom spelades en film in om vad motoriserad ungdom gör på en finsk camping, i huvudrollerna ser vi en R1:a (inte min) och .....75, fyll gärna på i listan ni som vill se den utlagd.

1. RJ
2. Pingis
3.
4.

Kawarider

Gamla män gör det skönt men sakta
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ZZR 1100-93 Transalp-01 KTM 450 -05
:tummenupp Trevligt att höra att Björkman är i färre delar än hojen! Den såg ju inte snygg ut på bild om man säger. Krya på dej Christer!

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Vill bara passa på att tacka arrangören MC-norr för möjligheten att köra på Motopark.
En suveränt rolig bana och ett trevligt gäng som tyvärr måste åka hem när det blev "bra" väder. Vi var som sagt 4 st kvar som körde mellen 14 och 18 på torr bana, hur kul som helst.
Jag hakar gärna på fler ggr, helst lite senare på säsongen när vädret är säkrare-varmare.

Ang olyckan-olyckorna så blev jag förvånad över att polisen kom och att det skulle utredas-frågas så mkt, det har jag aldrig sett i svedala.
Det dom gärna får utreda är hur det kan ligga däck med fälg på sidan om däckshögen? rent livsfarligt. Är det ngn som vet om det var den som orsakade den slutgiltiga kraschen? ( dvs hört det av föraren) Det låg förresten fler fälgar i däckshögarna, ngt att påtala nästa gång man ska hyra banan.
Till er som skadade er: krya på er!

Last edited:

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Tack för alla krya-på-dig hälsningar!
Det värmer ska ni veta!

Jag lyckades som sagt med en riktig praktvurpa och åkta väl av i 160-180kmh nånting (styrdämpare är inget dumt tillbehör :näsblod ).
Var inte så pigg på måndag eller tisdag (riktigt dålig på tisdag) men har nu hämtat mig betydligt mer. Tre revben är som sagt av och så hade nog axeln hoppat ur led (fixade sig dock). I övrigt är jag lite kantstött men jag har haft en ruskig tur ändå...det kunde ha slutat riktigt illa.

Idag har jag slagit nytt gångrekord med rullatorn (har gått säkert totalt 50m som träning)...igår kom jag bara 10m...jag är inte så snabb kanske ska tilläggas :)

Hursomhelst, i övrigt är humöret på topp men jag kommer att vara kvar här på Mikkeli centralsjukhus hela helgen för att förhoppningsvis få transport till Umeå på måndag om allt går enligt plan.

Jag lyckades gulla med en sköterska så jag fick gå in på hennes användare och sen ut på internet men jag kommer knappast att kunna bevaka furumet speciellt bra under helgen.

Hoppas ni som far till Mittsverigebanan får det bra så ska jag hålla ställningarna här i Finland.

Och som sagt. Tack till alla som var på plats när jag hade kraschat, ni agerede lugnt och såg till att jag fick filtar, skrev ner information för ambulanspersonal mm...TACK!

Vi hörs å ses!
/Christer

Ps. Nån som har en billig banhoj till salu??

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Btw så har jag ganska tråkigt (är mest orörlig och ligger i sängen) men jag har en telefon bredvid sängen så om nån vill ringa och säga hej slå: +358153513731 så pratar jag gladeligen bort några minuter :)

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Ringer för fullt. :tummenupp

Mattson har ju en billig hoj till salu.... :rofl
Sen får du tjata till dig en helikoptertransport till Umeå.

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Du är värt Crille! :tummenupp Man är inte en riktig Roadracer förren man har totalkvaddat en hoj på bana...

PS, fick du nå moffe av gubbarna i vita rockar?

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
lastu skrev:
Instämmer i krya på sig hälsningar, inge trevligt att bli "kvarlämnad".
Hoppas du har bra läkkött så det går fort med tillfrisknandet, sen är det lite småfix med hojen å back on track som gäller.

/lastu

Kan nog intyga att den hojen alldrig mer kommer att rulla.... :rolleyes:
Billigare att sälja den i delar och köpa något annat.

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Jag är inte så snabb kanske ska tilläggas :)
Tala om något vi inte redan vet :rofl

Jag lyckades gulla med en sköterska så jag fick gå in på hennes användare och sen...
Ja..vad hände sedan :tuttar

Ps. Nån som har en billig banhoj till salu??
Sökes: Billigt banracer, ska vara i körbart skick. Det enda riktig kravet är att det finns en NY STYRDÄMPARE monterad :squid

Du får ursäkta Christer, men skratta inte åt detta, du får bara ont :lol
Det mesta är väl fixat inför Midlanda helgen, so lay back and have a good time whit the nurses.
Har hört att dom ska vara speciella :banana

Sedan är du också välkommen hem till Sverige när andan faller på :tummenupp

lastu

nu med 1000
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
K5 tusen
Suzukiman skrev:
Kan nog intyga att den hojen alldrig mer kommer att rulla.... :rolleyes:
Billigare att sälja den i delar och köpa något annat.

Äshh fasen, om jag hade nån tuting över så skulle jag bjuda på hojen. Suzuki tål ju ganska bra me stryk, min har nog varit värre än den där... Liite säärlek så är den ju som ny...

Ok, sen måste man nog vara lite speciell om man vill lägga ner tid på gammalt mög som jag gör...

cbjorkman:
Lykkyä tykö paranemiselle, ja toivottavasti siellä on mukavat ja nätit hoitajat. Itse kun olin siellä muutama vuosi sitten niin mulla jäi rillit ambulanssiin ja puolisokeana sitten ei hoitsujen ulkonäköä voinut oikeen tsekata...

/lastu

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Skönt att höra att du gör framsteg Christer! :tummenupp Hoppas du har riktigt många fagra sköterskor :tuttar att vila ögonen på.

Gaff

Skaffat både motor och chassi
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
ZX6 636
Dåliga skämt

Vad skönt att höra att du är på bättringsvägen, vi alla fick nog hjärtat i halsgropen.
För övrigt tror jag nog du gjort mer än bara lånat internet av sköterskan... Max sa ju att de var trevliga och snälla på ALLA sätt ;-)

Lärde mig i lumpen att man ska försöka hålla en "vardaglig" och avdramatiserad nivå kring folk som skadat sig, därav de dåliga skämten och kanske ovidkommande samtalsämnena, hoppas det inte gjorde nåt.

Krya på dig!

/Simon

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Idag är jag ännu ett snäpp piggare och fräser runt med min rullator i överhastighet...kan köra med en hand nu också :tummenupp

Gubben som ligger i samma rum som mig är lite småförvirrad efter sin operation så idag trodde han att han var hemma och att jag var en inbrottstjuv...han skulle skjuta mig med hagelbössan sa han :D

De snygga sköterskorna som Max pratade om har lyst med sin frånvaro. Så långt är det bara en som är fin...

Annars så är allt klart med att jag får åka hem på söndag nu (efter att planen ändrats ca 3245ggr känns det som). Mellanlandar sö-må hemma hos mina föräldrar och kommer till Umeå på måndag kväll...blir så jäkla skönt att komma hem. Sen har Tina lovat att ta väl hand om mig hela veckan hemma :tuttar

Vi hörs å ses snart!
/Christer

almn

Vridmomentsberoende
Gick med
29 May 2003
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderrace
Skönt att du mår bra.
Krya på dig!!

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield