Visa, Mastercard, Diners, Amex, vad är skillnaden?

Weo

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Dr350 rmz250
Diners är ett flash kort som jag inte tycker funkar så överdrivet bra då dom förlorade anslutning mot ett stort centralt betalsystem och inte funkar på så många ställen längre.
Jag har ett Diners som blev erbjuden av jobbet, men det använder jag nästan bara för att komma in gratis på flygplats loungerna.
Fint att kunna snylta om man inte kommer upp till guldstatus ..

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Jag har ett Diners som blev erbjuden av jobbet, men det använder jag nästan bara för att komma in gratis på flygplats loungerna.
Fint att kunna snylta om man inte kommer upp till guldstatus ..

skulle vara för den saken då men i och med att jag reser mycket har jag guld och högre på dom flesta bolag :tummenupp

Braggerman

Medlem
Gick med
12 Sep 2008
Hoj
BMW K1300R BelgianBlack
Kör AMEX Gold, funkar på vissa ställen bra försäkringar ingår på kortet (testat), kostar väl en del istället, och ger rabatt utomlands på hotell osv.

För övrigt blir det Mastercard,Visa, Diners.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Stämmer det här verkligen att vissa upphört att ta emot kort? Nog för att det finns ställen som vägrar att ta emot kort sedan många år tillbaka, men att krogar som tidigare tagit emot kort slutat?

Själv har jag i princip nästan aldrig några kontanter på mig längre. Jag kan inte komma på att jag stött på någon som tidigare tagit emot kort slutat med det. Vad är det som är så unikt med de nya kortläsarna? Är det att chipläsningen blivit mer utbredd än tidigare. Fortfarande kan jag handla på ställen där chipläsaren inte används. Eller är det svårare att manipulera de senaste kortläsarna mot skattemyndigheterna? Cyniskt nog tror jag att det har med skatter och redovisning att göra mer än att det skulle ta lång tid att betala med kort.

http://www.e24.se/business/tjansteforetag/storstadskrogar-nobbar-kort_2925810.e24

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS