Visslarn i Majorna

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
Bergatroll
HAHA!! RosRos! Honom har jag inte sett på ett tag. :D
Vi måste döpa om den här tråden till Göteborgs Legender

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
-04, KTM 640
Hehe, det får Mark gö.

Någon som minns den där liraren som gick runt i stan och hade världens jävla frilla.
Var lixom kletigt som fan och stack ut åt alla håll.
Han är chilenare :D min brorsa (vi är chilenare) kände han när dom var små :D

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
[YOUTUBE-ID]GXAxGOKnEUs[/YOUTUBE-ID]
Han är ju helt klart en man på listan. Redigt go gubbe (visserligen synd som fan om honom, egentligen. Var visst rätt bright och framgångsrik, men någonstans gick det snett).

Var inne på Tele2-butiken Nordstan för ett tag sedan varvid han kom in och skulle ha lite klibbor med den där Tele2-hunden som han skulle sätta på sin plånbok. -"Måste representera fassans företag, änna...", var hans sköna kommentar.

Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag kommer ihåg en kille som kallades Älgen då han gick i stora snabba kliv jämnt. Han var schizofren och han kunde höras i många långa och högljudda diskussioner med sig själv och sina olika personligheter. Han var väldigt bra på at uttrycka sig, kunde låta som en politiker som debatterade mot en annan politiker.:D Syntes till mycket i Nordstan bland annat.
Kommer ihåg att GP hade ett reportage om honom för en massa år sedan

Nån som minns denna man?

samma här, sweet memories... vetefan om det gav nåt, minnena är rätt så dimmiga från den tiden... :D

1 gång gav det nåt kommer jag ihåg :brynad

Last edited:

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Håkan har jag för mig han heter, polaren berättade att han var "normal" och smart som fan men att det tydligen slog över i skallen på honom...
Vi brukade heja på honom och fick då en del roliga svar :glömdet:hihi

Just det så hette han. Föregående skribent nämnde någon som kallas för "Älgen". Jag vet att den här Håkan emllanåt kallas för Älgen. Inte samma gubbe måne?:va

Att han, som du säger, varit smart som fan kan mycket möjligt stämma, har hört samma ryckten. Min moster gick på samma skola som honom och då var han inte som han är nu direkt:rolleyes:

Undrar vart han håller till nu för tiden, var längesen sen han cyklade förbi på gatan utanför:va

fjäder

Frukost är för mesar.
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
07 KTM Superduke
Jag kommer ihåg en kille som kallades Älgen då han gick i stora snabba kliv jämnt. Han var schizofren och han kunde höras i många långa och högljudda diskussioner med sig själv och sina olika personligheter. Han var väldigt bra på at uttrycka sig, kunde låta som en politiker som debatterade mot en annan politiker.:D Syntes till mycket i Nordstan bland annat.
Kommer ihåg att GP hade ett reportage om honom för en massa år sedan

Nån som minns denna man?

Jo, han minns man. Å d e ett tag sen jag såg honom nu. Kommer även ihåg reportaget i GP. Har för mig att han bodde åt Lindome nånstans, osäker dock.

jonteronte

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
nada
Helt underbart att rosros still going strong.

Såg en annan "tappa hakan" syn i majorna härom dan. En vit "cykel". Såg ut som man tagit 2 ramar och svetsat ihop på varann. Så snubben satt liksom nästan 2 m från marken. I övrigt var det racer stil med bockstyre mm.
Ingen risk att bli ett personbils emblem med en sån, lär flyga fritt med god marginal ;-)

Hojan

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Hoj
Honda CB900F Hornet
Jag såg en liknande cykel i Chicago men det var ingen som cyklade på den. :)

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Just det så hette han. Föregående skribent nämnde någon som kallas för "Älgen". Jag vet att den här Håkan emllanåt kallas för Älgen. Inte samma gubbe måne?:va

Att han, som du säger, varit smart som fan kan mycket möjligt stämma, har hört samma ryckten. Min moster gick på samma skola som honom och då var han inte som han är nu direkt:rolleyes:

Undrar vart han håller till nu för tiden, var längesen sen han cyklade förbi på gatan utanför:va

Håkan Hägg aka Älgen är en riktig klassiker.

Bodde i Vommedalen i Kållered, så för oss som kuskade buss/pendeltåg från Lindome till stan var det en ständig källa till skratt när man snackade med Håkan.
När man var liten tjuvringde vi till hans telefon och hetsade honom att berätta om sina sexfantasier etc. Hur kul som helst med hans fantasi.

Han hade två lägen, antingen glad och högljudd (när han fått för sig att han var kär i ngn random kille) eller ursinnig och högljudd (när han var olyckligt kär i samma kille).

I båda lägena kunde man alltid få honom att stämma upp i sång. Favoriten var något gammalt örhänge av Barbro Hörberg.

Och intelligent var han definitivt, bara väldigt, väldigt schizo.

Har heller inte sett honom sen man flyttade ut från stan.

jonteronte

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
nada
haha, visslarn cyklade precis förbi utanför mitt köksfönster, jäklar vilken visselton han hade. Mörk kille med dredds på mtb.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
rosros såg jag för bara några veckor sen när han var inne på 7-11 på avenyn och krängde rosor, minns han från 90talet jag med, han brukade komma in på kompaniet när det var metalspelningar och försökte kränga rosor..

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Hehe, det får Mark gö.

Någon som minns den där liraren som gick runt i stan och hade världens jävla frilla.
Var lixom kletigt som fan och stack ut åt alla håll.
Han är chilenare :D min brorsa (vi är chilenare) kände han när dom var små :D

Vet inte om det är samma men det var en som kallades oljemannen typ som hade långt och fett hår. Lite halvpunkare också!

Hojan

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Hoj
Honda CB900F Hornet
Håll i hatten visslarn i majorna är tillbaka!
Siktade honom idag kl:9 på första långgatan på sin gröna mountainbike, visslandes lika glatt som vanligt.
Har inte sett honom på något år... Han kanske bara är ute nu lagom till sommaren.

:banana

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...