Vistaskräp! Internethjälp tack. :)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Syrran är och hälsar på och vill använda mitt internet och det skulle väl gå bra. Trodde jag. Problemet är att jag inte får hennes dator att få kontakt med internet på nåt sätt. Har testat båda mina modem - det är ADSL det gäller - ett Zyxel 660H (från Telia) och ett Xavi X5258 (tror jag det var, från BBB). Min dator med sladd får kontakt med båda utan några problem. Hennes dator får inte kontakt vare sig med trådlöst eller med sladd. Den hittar nätverket men har inte kontakt med internet. Har provat exakt samma inställningar som min burk men det hjälper inte.

Båda modemen ska vara Vista-safe men inget av dem fungerar, what to do? :va

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6 -06
Jag använder också Zyxel 660H modem/router och personligen tycker jag att det är skit, men med tanke på att du testade det andra också så beror det säkerligen inte på Zyxel. Ska kolla runt lite åt dig om jag kan hitta nått! :)

Henke W

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2007
Hoj
FZ1-N
En kompis dator med vista fick inte heller kontakt med nätet men det visade sig att "arbeta offline" (eller nått liknande) var markerat under "verktyg" uppe i högra hörnet. Jag kan inte ett skit om datorer så detta va bara en gissning... /Henke

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag använder också Zyxel 660H modem/router och personligen tycker jag att det är skit, men med tanke på att du testade det andra också så beror det säkerligen inte på Zyxel. Ska kolla runt lite åt dig om jag kan hitta nått! :)

Jo, de är ju inte kanon men som modem funkar de bra, jag har faktiskt två - från olika operatörer - och båda funkar till en dator... :)
Hittar du nåt så säg till, det är faktiskt sjukt irriterande.

En kompis dator med vista fick inte heller kontakt med nätet men det visade sig att "arbeta offline" (eller nått liknande) var markerat under "verktyg" uppe i högra hörnet. Jag kan inte ett skit om datorer så detta va bara en gissning... /Henke

Har faktiskt noterat det också men det funkar inte med det avbockat heller... :) Tack ändå!

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
Råkade ut för samma i helgen. Här följer min lösning.

1. Säkerställ att inte "Offline" är ibockat under verktyg uppe till höger.
2. Högerklicka nätverksknappen nere till höger, välj "nätverks- & delningscenter.
3. Klicka på "Hantera nätverksanslutningar" i menyn till vänster.
4. Där skall "Wireless Network Connection" & "Local Area Connection" finnas under "Nätverksanslutning eller ........." högst upp. "Local Aeria...." ska vara rödkryssad/frånkopplad om inte kabel sitter i.....

I mott fall hade ngn form av "Bredbandsanslutning" poppat upp ovanför dessa TVÅ. Jag deletade denna anslutning, startade om & ROCKENROLL vad jag kunde tanka porr efter detta :)

Hoppas det löser sig :tummenupp

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Har för mig att det finns några inställningar i Vista angående "public network" och "private network" osv. Alltså om man litar på internetuppkopplingen man kommer åt eller inte.

Prova leta lite efter det och se om det hjälper. Kass beskrivning, jag vet, men jag har inte Vistaburken här och kan det inte på mina 5 fingrar likt XP :)

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
har också problem med vista och BBB...
och är inte ensam:
http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=5819.0

får det att funka ibland, och ibland inte.. har för mig att det i forumet ovan stod nått om att modemen inte stödde nån ny funktion i vista och därmed inte ger kontakt med DHCP server eller liknande. (det trådlösa modemet har jag iaf, men kör med sladd)
i vart fall suger det kuk att pynta 1500 för vista ultimate å sen inte få skiten å funka

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0