Sir Kurtock
Bild på käringa
Vit färg sägs vara den enda färgen man aldrig tröttnar på...stämmer bra på mig...haft vit hjälm sedan 1980...passar
till alla färger dessutom...
till alla färger dessutom...
Jag fick hem min nya vita NXR med blått visir idag, matchar gixxern View attachment 454954
Vintertid = Vit hjälm
Sommartid = Svart hjälm
Kan väl tillägga att det är ett helvete med alla som tror att man är polis med vit hjälm, inbromsningar och skyltfart, blir väldigt jobbigt i längden på trafikerade vägar.
Jag skulle nog vilja påstå att det syns ganska bra oavsett vad man har för färg på det dom landar på. Även genomskinliga ytor, som tex visir, ger en ganska bra bild av innehållet i flygfän. För att undersöka innehållet i björktrastar fungerar det för övrigt även väldigt bra med knogarna på handskarna.Jag körde med mattvit hjälm förut. Det var ett ganska bra sätt att få se vad insekter består av.
He-he-he ... Rejält vadderade axlar fungerar också bra mot kråkor, har jag upplevt.[....] För att undersöka innehållet i björktrastar fungerar det för övrigt även väldigt bra med knogarna på handskarna.
Kört med svarta hjälmar i många år. Svär för mig själv varje sommar när det blir olidligt hett och soligt. Varför kör jag inte med vit hjälm? Måste vara mycket svalare när det är soligt.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|