H4 skrev:Vad kan detta bero på? Vatten i olja? Kondens eller packning som är slut?
Solid snake skrev:Vatten i oljan ja, kondens kan det ju vara, men kolla i expansionskärlet, är det oljestrimmor där?
Du kan ju också ha den igång ett tag o se om den tar vatten, förmodligen topplockspackningen som har gått, eller cylinderfotspackningen.
philsson skrev:Är de inte motorolja vi snackar om här?. då kan de ju inte ha något att göra med topplockspackningen. :kocko
Skulle själv gissa på att det kommer in avgaser från vevpartiet, kanske läcker nånstanns där. Men detta är ju bara en gissning. Kanske är så att oljan då skulle bli ännu mörkare. Ursäcka min okunskap i ämnet
Solid snake skrev:Du eeeeh, kolla vilken tid jag skrev det inlägget, då kanske du fattar om jag var snurrig, förresten så tar sig vatten igenom det mesta o ut i oljan eller har jag fel nu igen?
Det kan väl också vara packningen till vattenpumpen som inte vill vara med längre?
På stora hojar är det så iaf som jag skrev innan, vet inte hur det är på 2 taktare då jag aldrig har haft nått läckage på en sån.
philsson skrev:Alltså om de läcker vid vattenpumpen så är det fullt möjligt.. men från cylinderkanalerna finns inget sätt att få in vatten i resten av motorn.
Padde skrev:Varför inte skriva anta?
Solid snake skrev:Jag ville känna mig smart för en gångs skull, e det för mycket begärt!?!?
Solid snake skrev:Jag ville känna mig smart för en gångs skull, e det för mycket begärt!?!?
H4 skrev:Det var ju så när jag bytte oljan. De gamla oljan som hade varit i motorn i 7 år var lite vit... så därför frågar jag. Vi ska byta motorolja igen och om det är vitt igen har någon packning gått.
Solid snake skrev:Jag ville känna mig smart för en gångs skull, e det för mycket begärt!?!?
H4 skrev:Det var ju så när jag bytte oljan. De gamla oljan som hade varit i motorn i 7 år var lite vit... så därför frågar jag. Vi ska byta motorolja igen och om det är vitt igen har någon packning gått.
DJM skrev:åmen konstigt om den har stått i 7år att det kan vara lite vatten i det. Jag skulle riva hela motorn och byta packningar och sånt. Om den nu har stått i 7år.
cRoC skrev:Why?!?! Massor jobb och pengar bara!
H4 skrev:Jag köpte ny olja för en månad sen, motorolja (GPS 10w40). Kört kanske några km med den...
Men folk rekommenderade Castrol MTX som är specialutformat för tvåtaktsväxellådor... därför tänker jag byta det igen. Om det är vitt nu, då bör det vara så att någon packning släpper.
Men, som någon skrev ovan att gammal olja blir vit, denna har varit i motorn i 7 år. Riktig gammal, dock har den inte rullat någonting under dessa 7 år enligt ägaren.
Fluxir skrev:du körde inte med den oljan heller hoppas jag. hoppas du bytte innan du ens försökte starta den.
KawaF3771 skrev:Har växellådsoljan något att göra med att starta den?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |