Fluxir skrev:inget, mer än att det snurar i växellådan, vilket inte bör vara så bra för allt som finns däri...
Startat den en gång och kört lite med den oljan. Sen bytte vi oljan.
Fluxir skrev:inget, mer än att det snurar i växellådan, vilket inte bör vara så bra för allt som finns däri...
I för sig sant.. men det tycker jag är väldigt långsökt.. jag funderade också på det. han skrev att den stått i 7 år.. har de nån påverkan på vitt pigment?.. låter konstigtSolid snake skrev:Ponera (anta) att packboxarna i motorn har pajjat oxå då, då läcker oljan in i vevhuset o om då cylinderfotspackningen har gått också så är det möjligt.
philsson skrev:I för sig sant.. men det tycker jag är väldigt långsökt.. jag funderade också på det. han skrev att den stått i 7 år.. har de nån påverkan på vitt pigment?.. låter konstigt
Mig veto blir olja svart efter ett tag. fast det är nog bara för oss här i smålandFluxir skrev:vitt pigment?
då tar vi det igen... när olja står länge i en motor blir den vit, eller om man kör aldeles för länge på en olja blir den vit. ett utmärkt exempel på det är gräsklippare, oljan i dom blir ofta vit. när bytte ni olja i gräsklipparn sist? gå ut å kolla om den e vit...
den blir inte VIT i den meningen utan den blir lite gråaktigt typ. vit aktig helt enkelt. varför vet ja inte riktigt, men det går väl å ta reda på. vit olja är hur som hellst inte bra, det är väl kanske förhoppningsvis lite bättre än ingen olja alls, men det är nog inte mkt.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |