Vit pearl färg någon?

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
Är inte att vattna golvet ett effektivt sätt att riskera få in fukt i färgen så man får de små söta herpesbubblorna efter att ha parkerat i solen?

Tanken är ju inte att ha vatten upp till fotknölarna, utan att fukta golvet så mycket att allt damm binds. Och även om du har mycket vatten på golvet händer ju inget så länge du inte hoppar jämfota i pölarna eller lackar grejerna liggande på golvet.

Eller gör som en kompis som lackade. När luftslangen fastnade så ryckte han till i den så att den gjorde en snygg pisksnärt i vattnet. DÅ sabbar man lacken. :näsblod

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tanken är ju inte att ha vatten upp till fotknölarna, utan att fukta golvet så mycket att allt damm binds. Och även om du har mycket vatten på golvet händer ju inget så länge du inte hoppar jämfota i pölarna eller lackar grejerna liggande på golvet.

Eller gör som en kompis som lackade. När luftslangen fastnade så ryckte han till i den så att den gjorde en snygg pisksnärt i vattnet. DÅ sabbar man lacken. :näsblod

Fick rekommendationen av en lackerare, han tyckte det var lättare att slipa ev. damm som yrde upp än att mätta luften med vatten och lacka om senare.
Jag är ju inget proffs på detta så jag bara undrar om hans uppgifter är korrekta eller om han bara ljög för att förhoppningsvis få ta jobbet när jag fyllt lacken med damm.

Vattenbaserad lack funkar det förmodligen utmärkt på att vattna golvet.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...