vita fläckar på aluminiumramen

DaLLeR

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Hoj
GSX-R 750 -00
killen jag köpte hojen av hade sprutat på nån stark industriavfettning på hojen, det gav vita fläckar i ramen.
nån som har en idé på hur ja ska få bort det, har försökt med autosol & rubbing men det hjälper inte.. vill ju helst slippa polera om hela ramen men diverse slipmedel osv.. =)

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
DaLLeR skrev:
2624058 killen jag köpte hojen av hade sprutat på nån stark industriavfettning på hojen, det gav vita fläckar i ramen.
nån som har en idé på hur ja ska få bort det, har försökt med autosol & rubbing men det hjälper inte.. vill ju helst slippa polera om hela ramen men diverse slipmedel osv.. =)

Bild?

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Hade samma bekymmer på min Gixxer, det blir bra om du tar lite olja och sprutar på efter en tvätt... Det är tyvärr ingen permanent lösning men det funkar!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
DaLLeR skrev:
2624116 hehe okej.. men de är väl ett helvete att hålla efter sen?? eller går de att klarlacka de??

Hehe, alltså det var ett dåligt skämt som kanske bara jag tyckte var kul Hmm..

Fast jag hade en del högglanspolerade detaljer på min Monster, det såg ju jättesnyggt ut när det var nypolerat men det blev oxid på några timmar, klarlack släpper på polerad alu säger min lackerare, men andra ( här ) säger att det ska gå, vet ej vem som har rätt:confused:

<Anton>

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM
Chronic skrev:
2624124 Hehe, alltså det var ett dåligt skämt som kanske bara jag tyckte var kul Hmm..

Fast jag hade en del högglanspolerade detaljer på min Monster, det såg ju jättesnyggt ut när det var nypolerat men det blev oxid på några timmar, klarlack släpper på polerad alu säger min lackerare, men andra ( här ) säger att det ska gå, vet ej vem som har rätt:confused:
Lackeraren...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Chronic skrev:
2624124 Hehe, alltså det var ett dåligt skämt som kanske bara jag tyckte var kul Hmm..

Det borde väl gå att högglanspolera och sen eloxera? :va

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...