Vita klumpar i halsen

Jag hade också gojs i halsmandlarna. Vita klumpar som lukta :zpy
Oftast kom de dit efter att jag ätit ris eller liknande. Dagen efter började det svullna och smaka/lukta skumt.

Fick plockat bort mandlarna och har inte haft några som helst problem efter dess. :tummenupp

(...och nej, jag är straight :hihi )

timm skrev:
2234558 Jag hade också gojs i halsmandlarna. Vita klumpar som lukta :zpy
Oftast kom de dit efter att jag ätit ris eller liknande. Dagen efter började det svullna och smaka/lukta skumt.

Fick plockat bort mandlarna och har inte haft några som helst problem efter dess. :tummenupp

(...och nej, jag är straight :hihi )

..Är inte det lite som att sälja hojen bara för att den blivit smutsig? :tungan
Läkare verkar inte vilja plocka bort dem annars, säger att de visst fyller en funktion och att man måste ha stora besvär för att de ska gör något.
Men kan man ta bort dem för något sådant så borde jag springa och skära loss mina, de krånglar hela tiden!

Det enda som hjälper är att ta bort mandlarna. Min bror hade samma problem inte direkt kul att lukta skunk från munnen direkt efter att man har borstat tänderna. Efter o.p så har han aldrig haft problem :tummenupp

Vissa människor har mer gropar i sina mandlar än andra vilket gör att matrester fastnar och ruttnar :död . Man drabbas även lättare av halsfluss m.m

Kan groparna ha att göra med att man snusar? Det borde ju fräta där nere oxå. Min mandel har inte alltid varit så lixom, utan har kommit först på senare år ju...

Vi pratade ju i en annan tråd om att sperman skulle vara på hyn och inte i munnen. Skärpning ;)

Jag har också haft vita grejer, brukar komma i samband med förkylning.
Känns som det sitter något i halsen hela tiden, irriterande. Sen försvinner dom helt plötsligt. Eller så är det kanske gammalt slem som blir små klumpar.
Fast det sitter inte på mandlarna, närmare svaljet.

Jag tror inte att det är halsfluss (visst är det underbart med allas åsikter:hihi ).

Men det låter som om du har lite jobbiga halsmandlar, som Enduroemil..med håligheter som det samlas matrester och annat gegg i som börjar lukta. Det är ett vanligt fenomen.
Se till att skölja med ett antibaketriellt munvatten och gurgla så långt bak i halsen du kan (KEEP IT CLEAN..jag VEEET vad ni vill säga nu :rofl).

PS..anledningen att jag inte tror att det är halsfluss är att det oftast är förknippat med smärta, rodnad i halsen, trötthet/matthet, sjukdomskänsla etc. Eftersom du inte tagit upp desssa symptom (som annars är ganska tydliga) så tvivlar jag på att det halsfluss.

Last edited by a moderator:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...