vittnen??

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Vi har en likadan "sal" här i närheten, funderar nästan på att gå och göra samma sak... :mad:

:kulspruta Jehovas Vittnen

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Alla sekter är sjuka, oavsett vad de använder för religion som tvångsmedel mot de utsatta och svaga människorna. Det värsta är att vi betalar skatt till den största sekten i sverige och de blir bara rikare och rikare men massor av folk hoppar av sekten. Tänk då när det bara är några få kvar, vad rika de måste vara då!

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
den där janne josefsson som gjorde inslaget var väl inte helt oskylldig han heller...han är ju såvitt jag vet pingstvän och de är väl inte helt vänligt inställda till jehovas vittnen så nog är inslaget kryddat.

Dessutom varför skulle jehovas vittnen vara sämre en några andra människor...känner som sagt några st och vad jag vet så är det ingen av dem som inte skulle polisanmäla en sådan sak om dom upptäckte det.

Sen fallet som det pratades om i TV hände många ÅR innan någon av personerna blev jehovas vittnen men det framgick inte av programmet. (enligt JV's egna informationsblad)

Hur det än är så är det avskyvärda handlingar och personerna i fråga som utfört dem borde låsas in på livstid (i dess rätta bemärkelse)

Pedofiler :whip

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Pingstkyrkan är "nästan" som Livets Ord - kan inte tänka mig att han skulle vara aktiv medlem där... (kanske via föräldrarna)

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
TT

Jehovas vittnens lokal vandaliserade

Jehovas vittnens lokal i Ljungby har vandaliserats. Det var den andra attacken mot rörelsen på några dagar. Attackerna kopplas ihop med ett tv-program om att Jehovas vittnen tystat ner sexuella övergrepp mot barn.

TT 28 jul kl 08:41

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Att utsätta oskyldiga JV för mordbränder och vandalisering av deras lokaler är ingen bra lösning! Visst är det tragiskt att fundamentala frikyrkor och sekter i regel inte arbetar aktivt mot polisen utan istället hellre löser sina problem själva. Det här är dock inget unikt för JV. När det gäller TV-programmet har det framkommit i efterhand att både vittnena och Janne Josefsson använde felaktig eller kraftigt vinklad information, så sanningen ligger nog någonstans mittemellan.

kjellf

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Yamaha XSR900 + TT600r
Nu ska vi inte blanda ihop äpplen och päron. Bara för att det finns några som är pedifiler och kallar sig kristna behöver det inte vara fel på Kristendomen. På samma sätt behöver inte alla mc-åkare vara rötägg bara för att det finns några som stjäl våra hojar. Att bedöma allvarlighet i brott är mycket svårt men jag tycker att döljandet av ett brott är minst lika allvarligt som själva brottet, det är en planerad och kalkylerad gärning som det under lång tid går att rätta till. Att skydda en pedofil leder bara till att fler barn drabbas.

Rötäggen i denna soppa är pedofilerna, de som har skyddat pedofilerna men även de som riskerar oskyldiga människors liv genom att tända eld på byggnader där människor ligger och sover.

Ni som tycker att det är bra att tända eld på JV:s tempel skulle ni tycka det är OK om ni åker i fängelse pga att HA handlar med narkotika? De kallar ju sig för MC-klubb och många av oss är ju med i MC-klubbar.

Kjell

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
kjellf skrev:
Nu ska vi inte blanda ihop äpplen och päron. Bara för att det finns några som är pedifiler och kallar sig kristna behöver det inte vara fel på Kristendomen. På samma sätt behöver inte alla mc-åkare vara rötägg bara för att det finns några som stjäl våra hojar. Att bedöma allvarlighet i brott är mycket svårt men jag tycker att döljandet av ett brott är minst lika allvarligt som själva brottet, det är en planerad och kalkylerad gärning som det under lång tid går att rätta till. Att skydda en pedofil leder bara till att fler barn drabbas.

Rötäggen i denna soppa är pedofilerna, de som har skyddat pedofilerna men även de som riskerar oskyldiga människors liv genom att tända eld på byggnader där människor ligger och sover.

Ni som tycker att det är bra att tända eld på JV:s tempel skulle ni tycka det är OK om ni åker i fängelse pga att HA handlar med narkotika? De kallar ju sig för MC-klubb och många av oss är ju med i MC-klubbar.

Kjell

Sant sant, men fortfarande så är medlemmar i jehovas vittnen rötägg, likaså pingstvänner och traditionella troende över huvudtaget.

Jag fattar INTE hur fan en vuxen människa kan vara så dum att de tror på detta lurendrejeri. När "jesus" fanns (han fanns säkert, men var bara en vanlig snubbe) så lyckades han övertala en väldigt liten del folk om man jämför med dagens jord-population så hade detta skett idag hade det blivit pannkaka av allt antar jag.
För inte är det väl normalt att en sk normal vuxen person tror på tomten eller gud?

Och så undrar folk varför världen är på väg utför :zpy

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Dee_cati skrev:
Jag fattar INTE hur fan en vuxen människa kan vara så dum att de tror på detta lurendrejeri.

Kolla bara på Ulf Ekman - en enda människa som lyckats "frälsa" och fria tusentals människor från sina "demoner" bara under sin livstid. Tänk sen när det får gå ett par tusen år som i fallet med jesus och människor fyller på med myter, legender och profetior... Skrämmande, visst, men jag tror religion är något evolutionärt betingat behov som vi människor har medfött. Som fenomen kan det inte bara vara en slump. Fast det behovet kan väl lika gärna fyllas på annat sätt. Hojen, jobbet, fjällen, en hobby, idrottande eller raggande osv. osv. (och för alltför många pengar), kan fungera som "religion" tror jag.

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
berggren_martin skrev:
Kolla bara på Ulf Ekman - en enda människa som lyckats "frälsa" och fria tusentals människor från sina "demoner" bara under sin livstid. Tänk sen när det får gå ett par tusen år som i fallet med jesus och människor fyller på med myter, legender och profetior... Skrämmande, visst, men jag tror religion är något evolutionärt betingat behov som vi människor har medfött. Som fenomen kan det inte bara vara en slump. Fast det behovet kan väl lika gärna fyllas på annat sätt. Hojen, jobbet, fjällen, en hobby, idrottande eller raggande osv. osv. (och för alltför många pengar), kan fungera som "religion" tror jag.

Precis det jag menar, dessa människor är såpass svaga att de måste ha något "stort" att stödja sig på i sin så kallade kamp genom livet. Jag blir i vilket fall som helst förbannad på detta dårskap och vill inte ha med det att göra.
Tyvärr så är man ju besläktad med sådana här dårar och det är ju nåt man får leva med resten av livet. Men vafan, jag kan ju gå på andras släktträffar istället! :D

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Dee_cati skrev:
Tyvärr så är man ju besläktad med sådana här dårar och det är ju nåt man får leva med resten av livet. Men vafan, jag kan ju gå på andras släktträffar istället! :D

Samma här, en stor del av släkten är JV, jag det svarta fåret :lol

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
berggren_martin skrev:
Samma här, en stor del av släkten är JV, jag det svarta fåret :lol

Så illa är det ju iofs inte, jag är bara besläktad med "vanliga" dårar som tror på jesus och sånt dårskap.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Dee_cati skrev:
Så illa är det ju iofs inte, jag är bara besläktad med "vanliga" dårar som tror på jesus och sånt dårskap.

så jävla ovanliga är de inte... men man kan ju fundera ibland

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
berggren_martin skrev:
så jävla ovanliga är de inte... men man kan ju fundera ibland

Näe tyvärr så är de ju inte det. Bor ju i arboga där de har sitt största dårhus, där har man gjort dumheter när man var mindre :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept