Vivaro vs. Vito

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Är på g att skaffa en racebuss men har inte riktigt bestämt mig för vad det ska bli ännu. Var först inne på en Jumpy, men har insett att jag vill ha lite mer plats.

Vad har ni för erfarenheter av Vivaro/Trafic/Primastar och MB Vito? Årsmodellerna som är aktuella är 02-05 (tror jag).

Ni som har såna bussar vad har ni för erfarenheter av haverier, pris på service, förbrukning, ja det mesta...?

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Nu vet jag inte hur mkt master 98-04 har gemensamt med traffic 04, men just den gamla mastern har ju många motor ovh växellåds haverier.
(egen erf.)

har hört/vänner - vito: sjysst att åka i, kan bli en dyr affär, bla byte av topp ca 20K vid 13000 mil, dyrt för att dem måste lyfta ut motorn tror jag de var, gällde en 02:a.

Skulle själv välja vito 115 from 04 o frammåt. Men viton är ju snäppet mindre än dem andra.

glömde säga, förbr. för traffic samt vito, 0,7 - 1,3

tempot styr mest förbr.

Last edited:

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
tror vivaro är ett fynd.

kolla med RJ

vito går ju sönder på parkeringen (kolla det åxå med RJ :D )

Douglas F

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Honda CBR 1000
Vill starkt avråda dej från Vito. Har en på jobbet (-01) som vi precis har bytt motor på efter 16000mil. Har dessutom lackerat om hela bussen för den var så rostig. Den nya modellen är tyvärr också väldigt rostbenägen. Och väldigt dyr att laga.

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
K8 blå/vit
Köp en transporter T5:a,bästa skåpbilen helt klart.
Gärna med den nya dieselmotorn på 172hk,bättre transportbil hittar man nog inte,(kör själv en 07:a och är ruggigt nöjd med den.):tummenupp
T5 finns från 04 om jag inte minns fel!:)

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
OK! Har vart bortrest så jag har inte kunnat skriva nått i tråden... Men tack för alla svar!

Som jag redan var inne på tidigare så lutar det nog (kanske ännu mer nu) åt en Vivaro/Trafic... Frågan är bara hur mycket pengar man vill lägga ner på köpet, nu med finanskris och allt :D

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
OK! Har vart bortrest så jag har inte kunnat skriva nått i tråden... Men tack för alla svar!

Som jag redan var inne på tidigare så lutar det nog (kanske ännu mer nu) åt en Vivaro/Trafic... Frågan är bara hur mycket pengar man vill lägga ner på köpet, nu med finanskris och allt :D

just nu var dom "dyra" på blocket...
även på kvd

men ser jag nått pm ar jag dig..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...